Gå til innhold

Skal leve på 1000kcal i en mnd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg er 162 cm og veier 85kg (!)

jeg skal leve på 1000kcal i en mnd så 1200kcal neste og så 1400kcal og så 1500kcal.

ønsker å gå ned hvertfall 15kg.

noen så har erfaring med 1000kcal om dagen? :)

nei jeg skal ikke tilbake til samme livsstil som før, nei jeg tror ikke kroppen vil lide eller gå i sparebluss når det er snakk om så lite tid. 

Maten kommer til å være så ren så mulig, kyllingfilet,karbonadedeig,fiskefileter. Mye grønnsaker og grove korn produkter.

+vitaminer og tran.

(kommer til å "Skeie ut" i bursdager og familie middager med den maten som blir servert men kun eventuelt smake på dessert :) )

Anonymkode: acc5a...f91

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1010838-skal-leve-p%C3%A5-1000kcal-i-en-mnd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GulSol

Jeg tror du vil sulte ganske godt på 1000 kcal om dagen. Vil anbefale å begynne med 1200. 

Spis mat du kan spise mye av, men som inneholder lite kalorier. Da føler du deg full i magen, men blir nok sulten igjen etter en liten stund. Drikk mye vann. Bare rent vann, ikke juks med Imsdal med Bringebærsmak og sånt dritt. Drit i saft, pepsi max osv. Et stort glass vann før hvert måltid. Hold deg for all del unna alt av kjappe karbohydrater. 

Kroppen din får sikkert sjokk og vil bevare fettet sitt om du gir den for lite energi. Får å gå ned i vekt trenger man energi, energi får man fra protein, karbohydrater og fett, spesielt om man trener i tillegg. Trener du, så forbrenner du den energien du allerede har - skal du fylle på, eller fremdeles følge 1000 kcal slavisk? 

Last ned LifeSum, kalkuler inn alle måltider der. Er veldig hjelpsomt. 

Hold deg for all del unna desserten i alle fall første to måneder. Sukker er fiende. 

Lykke til. Vil anbefale yoga og at du forteller deg selv positive ting ved deg selv i speilet hver morgen. Self love and self acceptance is key to a healthy lifestyle. 

Gjest carmabell

Jo, den vil mest sannsynlig gå i sparebluss på den tiden. Anbefaler minst 1400 kalorier dagen.

Min erfaring med det er at man først raser ned i vekt, for så å stå på stedet vil eller faktisk gå OPP i vekt. Vet også at dette ikke bare er min erfaring, men at det er sånn for de fleste. Så også derfor det er anbefalt minimum 1400 kalorier dagen til de som slanker seg. Kan jo være veldig fristende å bare spise 1000 kalorier dagen i starten da man ser en stor vektnedgang med en gang, men det er veldig dumt rett og slett fordi etter en liten stund går kroppen i sparebluss og det tar tid og ikke minst som regel flere kg pluss å få forbrenningen på orden igjen. 

Det er også vanskelig å holde seg til 1000 kalorier dagen da kroppen mest sannsynlig blir for sulten og det ender fort med at man ender med å overspise på kveldstid.

Lykke til, ta vare på deg selv <3

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg skal leve på 1000kcal i en mnd så 1200kcal neste og så 1400kcal og så 1500kcal.

nei jeg skal ikke tilbake til samme livsstil som før, nei jeg tror ikke kroppen vil lide eller gå i sparebluss når det er snakk om så lite tid. 

Maten kommer til å være så ren så mulig, kyllingfilet,karbonadedeig,fiskefileter. Mye grønnsaker og grove korn produkter.

+vitaminer og tran.

(kommer til å "Skeie ut" i bursdager og familie middager med den maten som blir servert men kun eventuelt smake på dessert :) )

uten å kommentere på om 1000 er for lite så tenker jeg du uansett burde snu om på denne, begynn på 1500 og så gå nedover. Etterhvert som du mister vekt vil du ha behov for mindre kalorier...

• Liker 2
Gjest Egiett

Om du prøver å leve på 1000 kcal til dagen, kan du regne med at det blir en måned med lite energi og mye sultfølelse, i alle fall. I tillegg kan du regne med å gå ned en del i vekt, men mye av dette vil være muskelmasse - dermed vil du ende med en lavere forbrenning. Også 1200 kcal er svært lite til en med din vekt - altså blir det mer enn bare en måned på for lavt matinntak.

Nå vet jeg ikke alderen din, men du kan nok regne med at din BMR, altså det du forbrenner i løpet av en dag uten noen form for aktivitet er ca. 1600 kcal. Mindre enn dette bør du ikke spise. Ser du at du ikke går ned i vekt, kan du evt. da justere ned matinntaket.

Men altså, jeg antar du har tenkt å slanke deg til en kropp du skal leve med resten av livet? Og at de "overflødige" kiloene er noe du har brukt tid på å gå opp? Da kan du faktisk ikke regne med at du skal gå ned i vekt i løpet av bare noen få måneder. Tenk livsstil, ikke slankekur! :)

Annonse

AnonymBruker
12 timer siden, augustmami skrev:

Jeg tror du vil sulte ganske godt på 1000 kcal om dagen. Vil anbefale å begynne med 1200. 

Spis mat du kan spise mye av, men som inneholder lite kalorier. Da føler du deg full i magen, men blir nok sulten igjen etter en liten stund. Drikk mye vann. Bare rent vann, ikke juks med Imsdal med Bringebærsmak og sånt dritt. Drit i saft, pepsi max osv. Et stort glass vann før hvert måltid. Hold deg for all del unna alt av kjappe karbohydrater. 

Kroppen din får sikkert sjokk og vil bevare fettet sitt om du gir den for lite energi. Får å gå ned i vekt trenger man energi, energi får man fra protein, karbohydrater og fett, spesielt om man trener i tillegg. Trener du, så forbrenner du den energien du allerede har - skal du fylle på, eller fremdeles følge 1000 kcal slavisk? 

Last ned LifeSum, kalkuler inn alle måltider der. Er veldig hjelpsomt. 

Hold deg for all del unna desserten i alle fall første to måneder. Sukker er fiende. 

Lykke til. Vil anbefale yoga og at du forteller deg selv positive ting ved deg selv i speilet hver morgen. Self love and self acceptance is key to a healthy lifestyle. 

Det siste er litt feil, det er åpenbart en grunn til at TS vil gå ned i vekt, han/hun liker ikke utseendet sitt eller hvordan helsa er. 

Det beste å gjøre foran speilet hver morgen er å være nøye med å se etter forbedringer du allerede har gjort, på den måten er du sikker på at opplegget funker og du kan fortsette.

Anonymkode: fff3f...f2c

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

+vitaminer og tran.

+vitaminer og tran.

+vitaminer og tran.

Jeg gjorde det i 6 uker for mange år siden og gikk ned 15 kg muskler og vann of fint lite fett. Du kommer til å sulte noe aldeles forferdelig og når du er ferdig kommer du til å legg alt sammen på deg igjen og mere til også. Dette er ikke å anbefale I det hele tatt. 

• Liker 1
Gjest Nikee

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Du beskriver kosthold som bryter med retningslinjene her på Kostholdsforumet der det står: 

Sitat

- Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell.

Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. 

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege eller en ernæringsfysiolog for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. 

Nikee, mod

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...