AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #1 Skrevet 8. mars 2016 Når man har håndverkere på besøk for å gjøre en jobb, er det da vanlig å la de få tilgang til resten av huset? Er dette noe de forventer? For eksempel at de får bruke toalettet eller vannkokeren? Anonymkode: 649ef...7ca
ekkoet Skrevet 9. mars 2016 #2 Skrevet 9. mars 2016 Er det noen som er der hele dagen ville jeg ventet at de måtte på do og det ville være naturlig om de brukte dette. Jeg hadde jo selvsagt ønsket at de spurte, men jeg har opplevd bredbåndsinstallatør på besøk i en 1time som gikk på do uten å spørre. Lite fornøyd med å oppdage dette ved å finne flekker av tiss på kanten av doen. Andre ting, slik som feks. vannkoker hadde jeg gjerne tilbudt dem å bruke, men jeg hadde reagert om de hadde tatt seg til rette uten å spørre først. Det betyr jo lite - ingenting - men det er vanlig høflighet å spørre mener jeg. 1
Leviora Skrevet 9. mars 2016 #3 Skrevet 9. mars 2016 Mannen min er håndverker og har vært nødt til å låne toalettet mange ganger. Må man, så må man... Men han sier han bare er der for å gjøre jobben sin og "føler seg ikke som hjemme" om ikke huseier tillater ham det. Toalettet er unntaket, hvis det ikke er en bensinstasjon i umiddelbar nærhet(tenker da spesielt på å gjøre nr2..). Jeg synes det bare skulle mangle å låne håndverkere toalettet, selv om det føles litt merkelig. Jeg hadde reagert om noen som jobbet hos meg hadde tatt i bruk noen andre personlige eiendeler. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #4 Skrevet 9. mars 2016 Om arbeidet skal vare i flere timer, er det veldig dårlig gjort å ikke gi tilgang til toalettet. Er det bedre at de går ut og tisser i hagen, liksom? Man kan låse av dører i rom man ikke vil gi dem tilgang til, som soverom etc. Det finnes ekstrating man kan sette på låsen, om man har det slik at det er helt standard nøkkel til alle låsene i huset (og de da kunne brukt enten donøkkelen eller tatt med seg en helt vanlig typisk innedør-nøkkel). Anonymkode: 910c0...ced
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #5 Skrevet 10. mars 2016 Jeg får håndverkere på besøk neste uke (de skal blant annet fikse noen nye stikkontakter, sette opp en ny vegg og legge gulv), de kommer nok til å være noen timer over 2-3 dager. Jeg fikser bare ikke at de skal bruke badet mitt, og vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til det. Jeg kan ikke låse døra pga de må ha tilgang til noe som er på badet, men vil ikke at de skal bruke toalettet. Får skikkelig angst ved tanken på dette.. Anonymkode: 649ef...7ca
Fireflies Skrevet 10. mars 2016 #6 Skrevet 10. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får håndverkere på besøk neste uke (de skal blant annet fikse noen nye stikkontakter, sette opp en ny vegg og legge gulv), de kommer nok til å være noen timer over 2-3 dager. Jeg fikser bare ikke at de skal bruke badet mitt, og vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til det. Jeg kan ikke låse døra pga de må ha tilgang til noe som er på badet, men vil ikke at de skal bruke toalettet. Får skikkelig angst ved tanken på dette.. Anonymkode: 649ef...7ca Vil du heller at de skal tisse og drite i hagen din? Det er vel bare rett og rimelig at de får lov til å gå på toalettet som de gjør på enhver annen arbeidsplass. Du får heller vaske badet før du bruker det igjen om det er så ille for deg. 12
Arabella Skrevet 10. mars 2016 #7 Skrevet 10. mars 2016 1 minutt siden, S00l skrev: Vil du heller at de skal tisse og drite i hagen din? Det er vel bare rett og rimelig at de får lov til å gå på toalettet som de gjør på enhver annen arbeidsplass. Du får heller vaske badet før du bruker det igjen om det er så ille for deg. Kanskje hun over deg bor i blokk .
Arabella Skrevet 10. mars 2016 #8 Skrevet 10. mars 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får håndverkere på besøk neste uke (de skal blant annet fikse noen nye stikkontakter, sette opp en ny vegg og legge gulv), de kommer nok til å være noen timer over 2-3 dager. Jeg fikser bare ikke at de skal bruke badet mitt, og vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til det. Jeg kan ikke låse døra pga de må ha tilgang til noe som er på badet, men vil ikke at de skal bruke toalettet. Får skikkelig angst ved tanken på dette.. Anonymkode: 649ef...7ca Hva er du redd for skal skje om de må bruke toalettet? 3
Fireflies Skrevet 10. mars 2016 #9 Skrevet 10. mars 2016 7 minutter siden, Arabella skrev: Kanskje hun over deg bor i blokk . Flaks at det ikke finnes noe hage der jeg bor Eller, nå ble jeg redd for oppgangen min
MiniMjau Skrevet 10. mars 2016 #10 Skrevet 10. mars 2016 Håndtverkere er også mennesker?! Skjønner ikke hvorfor de ikke skal få låne toalettet om de jobber hjemme hos folk. 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #11 Skrevet 10. mars 2016 Jeg tar det som en selvfølge at håndverkere bruker toalettet. De er jo på jobb, å ikke kunne få gå på toalettet i løpet av en arbeidsdag er ganske forferdelig. Syns egentlig mest synd på håndverkerne, tenkt så mange folk de jobber hos som har det skittent og ekkelt hjemme å så må de være der hele dagen og jobbe og evnt også bruke toalettet. Anonymkode: 045a7...8c9 11
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #12 Skrevet 10. mars 2016 Nei jeg vil selvsagt ikke at de skal drite i hagen min, men jeg synes bare det er så sykt ekkelt å la andre folk bruke mitt bad. Måtte bare vite om jeg måtte innstille meg på å desinfisere alt etterpå... Anonymkode: 649ef...7ca
Arabella Skrevet 10. mars 2016 #13 Skrevet 10. mars 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei jeg vil selvsagt ikke at de skal drite i hagen min, men jeg synes bare det er så sykt ekkelt å la andre folk bruke mitt bad. Måtte bare vite om jeg måtte innstille meg på å desinfisere alt etterpå... Anonymkode: 649ef...7ca Jeg antar du har gjester av og til. Tillater du dem å bruke toalettet? Hvis ja, hva er forskjell på dem og håndverkere? 6
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #14 Skrevet 10. mars 2016 Hvorfor har dere en slags vill forestilling om at håndverkere er så ekle? Dere lar vel alle andre gjester gå på do, eller? Absolutt alle håndverkere jeg kjenner og har vært borti har vært rimelig oppegående folk. De klarer helt sikkert å operere en dusj. Anonymkode: 45b9c...5b4 4
Arabella Skrevet 10. mars 2016 #15 Skrevet 10. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har dere en slags vill forestilling om at håndverkere er så ekle? Dere lar vel alle andre gjester gå på do, eller? Absolutt alle håndverkere jeg kjenner og har vært borti har vært rimelig oppegående folk. De klarer helt sikkert å operere en dusj. Anonymkode: 45b9c...5b4 Det er vel ikke vanlig å dusje etter å ha brukt toalettet? 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #16 Skrevet 10. mars 2016 Haha. Nei. Men håndverker ≠ urenslig. Det var poenget. Anonymkode: 45b9c...5b4 1
Arabella Skrevet 10. mars 2016 #17 Skrevet 10. mars 2016 (endret) Å ja, sånn å forstå. Det er tydelig at TS har noen vrangforestillinger der. Jeg begynner å helle til at dette rett og slett er en tulletråd. Endret 10. mars 2016 av Arabella 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #18 Skrevet 10. mars 2016 Gir du ikke håndtverkeren tilgang til toalettet, så må han kjøre til nærmeste toalett for å gjøre sitt fornødende. Og du må betale for tid han ikke får brukt på å jobbe for deg. Dumt for begge, enten dete r en tulletråd eller ei er svaret like opplagt og logisk. Anonymkode: 5a95f...c0d 6
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #19 Skrevet 10. mars 2016 Jeg synes det er en selvfølge at håndverkere som jobber inne får bruke toalettet. For det første er de normale mennesker med normale forutsetninger for å ha normal personlig hygiene. For det andre vil jeg heller vaske over do og vask en ekstra gang om det skulle være nødvendig enn å betale for uproduktiv tid fordi de må dra til nærmeste bensinstasjon for å gå på do. Håndverkere som jobber ute får ikke nødvendigvis nøkkel så de kommer seg inn for å gå på do, men de er vant til det og har oftest opplegg og planer for hvordan de skal ordne seg. Anonymkode: 6c93a...3bf 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #20 Skrevet 18. mars 2016 Den 10.3.2016 at 17.41, Arabella skrev: Jeg antar du har gjester av og til. Tillater du dem å bruke toalettet? Hvis ja, hva er forskjell på dem og håndverkere? Ja, det gjør jeg, men jeg liker det ikke. Den 10.3.2016 at 17.45, AnonymBruker skrev: Hvorfor har dere en slags vill forestilling om at håndverkere er så ekle? Dere lar vel alle andre gjester gå på do, eller? Absolutt alle håndverkere jeg kjenner og har vært borti har vært rimelig oppegående folk. De klarer helt sikkert å operere en dusj. Anonymkode: 45b9c...5b4 Jeg har ingen forestilling om at de er ekle, men de er fremmede. Jeg synes det er svært utfordrende bare å skulle la besøk jeg kjenner bruke badet mitt, så da blir det selvsagt verre med fremmede mennesker. Og nei, dette er ikke en tulletråd. Anonymkode: 649ef...7ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå