MiniMjau Skrevet 19. oktober 2004 #1 Skrevet 19. oktober 2004 jeg fikk med meg serien som skal følge Carmen Electra og mannen når de skal gifte seg og tiden etter.... Under forberedelsene så kom de opp i en diskusjon om hvem de skulle invitere. Et av inspillene var at de ikke skulle invitere de i familien de ikke hadde hatt så mye kontakt med de siste årene. Hvordan er det her i den "virkelige verden"? Dropper dere å invitere gamle kjedelige tanter, fjerne fettere osv? Jeg og søsteren min ble sittende å diskutere litt - helt hypotetisk, for ingen av oss har gifteplaner. Vil vi ha et bryllup med folk som kjenner oss begge, foreldre, søsken og venner? Eller vil vi ha et bryllup der vi inviterer folk kun fordi de er i slekt. Vi har masse gamle tanter, kusiner og fettre som bla er mye eldre en foreldrene våre som vi aldri har kontakt med. Vi har vært i flere av bryllupene deres, men det ble alltid rart, for vi kjenner de jo ikke sååå godt.
maki Skrevet 19. oktober 2004 #2 Skrevet 19. oktober 2004 vi inviterer alle tanter og onkler men ingen søskenbarn
Martha Stewart Skrevet 19. oktober 2004 #3 Skrevet 19. oktober 2004 Jeg så også den serien i går. Selv om de to er helt gærne, så hadde de faktisk noen gode poenger når det gjelder hvem man skal prioritere i sitt eget bryllup. Vi inviterer kun foreldre, besteforeldre, søsken med følge, forlovere med følge og venner. Ingen øvrig familie. På min side har jeg en haug med tanter, onkler og søskenbarn, skulle vi invitert alle ville det blitt et helt annet bryllup enn vi ønsker - både kostnadsmessig og ellers. Jeg har ikke noe dårlig forhold til slekten, men heller ikke noe nært og ser dem omtrent aldri. Alle blir også behandlet likt, fordi ingen blir invitert... Jeg er så glad for at min tilkommende og jeg har valgt en feiring som passer oss! :-)
lene24 Skrevet 19. oktober 2004 #4 Skrevet 19. oktober 2004 Vi inviterer de vi har et nært og godt forhold til, så det blir tanter og onkler, og fetter og kusiner på hans side... Og selvfølgelig alle de nærmeste kameratene og venninnene :-) Vi blir 65 hvist alle kommer, så det er jo ikke så galt antall egentlig...
Grooo Skrevet 19. oktober 2004 #5 Skrevet 19. oktober 2004 På min side ble alle invitert, tanter og onkler, kusiner og fettere og en av mammas tanter + onkel og to av pappas tante/onkel-par. På mannens side var det kun tanter og onkler som ble invitert. Han har aldri hatt noe særlilg kontakt med sine søskenbarn, og har få/ingen av tantene/onklene til foreldrene sine igjen. I tillegg ba vi to vennepar av mamma og pappa som jeg har hatt mye med å gjøre gjennom oppveksten, ba ingen slike på mannens side for han har ikke hatt noen sånn på den måten. Det er DERES bryllup og dere som bestemmer, men man må jo ta litt hensyn til hva andre i familien har gjort tidligere og hvem som "forventer" å bli invitert.
Martha Stewart Skrevet 19. oktober 2004 #6 Skrevet 19. oktober 2004 Det er DERES bryllup og dere som bestemmer Helt enig! men man må jo ta litt hensyn til hva andre i familien har gjort tidligere og hvem som "forventer" å bli invitert. Helt uenig! Hvorfor skal man ta hensyn til hvem som "forventer" å bli invitert?? Jeg tror forventninger fra foreldre og andre i slekten alt for ofte legger en demper på mange pars bryllupsforberedelser!
Grooo Skrevet 19. oktober 2004 #7 Skrevet 19. oktober 2004 Helt uenig! Hvorfor skal man ta hensyn til hvem som "forventer" å bli invitert?? Jeg tror forventninger fra foreldre og andre i slekten alt for ofte legger en demper på mange pars bryllupsforberedelser! Ser poenget ditt, absolutt! Men jeg ser det fra mitt ståsted, og jeg er vel en av de få utrolig heldige her i verden som har en harmonisk familie uten en eneste skilsmisse eller konflikter av noe slag, så for oss var det naturlig å ta hensyn til gamle tante Anne som er pappas tante og gjerne ville komme.
Gjest gjest1 Skrevet 19. oktober 2004 #8 Skrevet 19. oktober 2004 Vi har ikkje så stor familie, og inviterer onklar, tanter, søskenbarn, og søskenbarns barn, i tillegg til kvar vår "gammel"-tante. I tillegg til desse inviterer vi 10 venner. Til saman blir det 50 inviterte, og vi håpar at ALLE kjem!
magnhild Skrevet 19. oktober 2004 #9 Skrevet 19. oktober 2004 vi inviterer heller kusiner og fettere som vi har kontakt med enn tanter og onkler. Vil jo heller ha en fest med folk vi trives sammen med. Men nå er vi ganske få så de voknse blir nok invitert de også... Har større problemer med fettere og kusiners barn. Min kusine har et barn som hun har vært veldig flink til åt a med på besøk hele oppveksten hennes. På den måten så har vi jo kontakt med henne, så henne vil vi jo invitere, men da føler jeg at jeg må invitere min fetters barn også, men de har jeg sett to ganger hele oppveksten. Synes det blir litt rart... Han har jo tre barn... *sukk* Det er vanskelig!
Gjest Madam Felle Skrevet 19. oktober 2004 #10 Skrevet 19. oktober 2004 Vi inviterer de taner og onkler vi har hatt mye med i oppveksten. Men dropper de vi har hatt lite med å gjøre hele veien. Ser ikke vitsen med å invitere tanter og onkler, bare fordi de har titteln tante og onkel.
Martha Stewart Skrevet 19. oktober 2004 #11 Skrevet 19. oktober 2004 Ser poenget ditt, absolutt! Men jeg ser det fra mitt ståsted, og jeg er vel en av de få utrolig heldige her i verden som har en harmonisk familie uten en eneste skilsmisse eller konflikter av noe slag, så for oss var det naturlig å ta hensyn til gamle tante Anne som er pappas tante og gjerne ville komme. Hvis brudeparets egne forventninger sammenfaller helt med familiens forventninger, så er det jo helt greit! Men da er det jo samtidig parets egne prioriteringer som er styrende da! Det er heller ingen skilsmisser eller konflikter som er utslagsgivende for våre prioriteringer, bare at vi ikke har noe nært forhold til slekt - og at vi finansierer alt selv. Slik tror jeg det er for mange. Vi skal ha tilsammen mellom 40-60 gjester - fordelt på to fester og prioriterer venner med følge fremfor slekt. For oss er vennene nærere enn slekten...
Vendelin Skrevet 19. oktober 2004 #12 Skrevet 19. oktober 2004 Vi har begge en veldig liten familie , så der blir "alle" invitert..tanter, søskenbarn og grand-tanter og -onkler. Og noen vennepar. Til sammen ca 50-55. Trur faktisk noen blir overrasket over å bli invitert siden vi ikke har hatt veldig mye kontakt de siste årene.Men for meg føles det rett å ha dem der. Utelater derimot et grand-par og en bestefar fordi vi ikke har kontakt overhodet.
Martha Stewart Skrevet 19. oktober 2004 #13 Skrevet 19. oktober 2004 men da føler jeg at jeg må invitere min fetters barn også' date=' men de har jeg sett to ganger hele oppveksten. Synes det blir litt rart... Han har jo tre barn... *sukk* Det er vanskelig![/quote'] Ja, det er vanskelig. Jeg fikk helt hetta av å tenke på at jeg evt måtte prioritere å invitere noen fra slekten og ikke andre, siden jeg har like lite/like mye kontakt med alle. Er redd for at det kunne ført til at noen ble sure... Ved å ikke invitere noen av dem blir enten alle eller ingen fornærmet! Det viktigste synes jeg er at brudeparet følger sin magefølelse og jeg har all respekt for dem som velger å invitere noen fra slekten, og droppe dem man ikke har særlig kontakt med.
Bokalven Skrevet 19. oktober 2004 #14 Skrevet 19. oktober 2004 Vi kommer kun til å invitere nærmeste familie og nærmeste venner. Tanter, onkler o. l. er ikke aktuelt å invitere.
Gjest gjest1 Skrevet 19. oktober 2004 #15 Skrevet 19. oktober 2004 Vi inviterer kun de som vi har kontakt med av tanter, onkler og søskenbarn. En del av familien bor lang unna og siden vi overhode ikke har kontakt blir de heller ikke invitert. Ellers er det nermeste familie og faddere + gode venner.
Gjest Dolphina Skrevet 20. oktober 2004 #16 Skrevet 20. oktober 2004 Hvis jeg noen gang skal gifte meg, tror jeg at jeg vil invitere både tanter, onkler og søskenbarn. Vi bor alle i samme kommune til og med og har mye kontakt!
Gjest Gjesten Skrevet 20. oktober 2004 #17 Skrevet 20. oktober 2004 Hei Vi inviterer familile og venner vi har kontakt med. I min familie ses vi tanter, onkler, kusiner og fettere bare til begravelser og noen bursdager, snakker aldri ellers i sammen, så jeg ser ingen grunn til å invitere de. Jeg ikke har kontakt med i familien. tar heller med flere venner.....det er de du har en stor del av fremtiden med. Men jeg tror nok at mange inviterer i hytt å gevær får å få mange gjester.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå