AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #1 Skrevet 8. mars 2016 Etter det jeg leser her inne har jeg vanskelig for å tenke at en god del av "kvinnene" her inne er noe verdt å feire. Stort sett så tenker dere kun på dere selv, er sykelig opptatt av kropp og utseende, og de eneste verdiene dere bryr dere om er materielle ting og penger. Meg, meg og meg. Fortell meg helt ærlig, hvorfor fortjener du å bli feiret på kvinnedagen ? Anonymkode: 9ee71...921 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #2 Skrevet 9. mars 2016 Det ironiske er at de som ikke blir feiret (spesifikt, hvite menn) vil være de som kommer seg best ut, ettersom de ikke vil være desperate av å bli akseptert av alle og bli satt i høyt lyset hele tiden. Bare jobb videre, og la de som vil sitte igjen og feire sin undergang gjøre det. Feminisme er noe som skal likestille begge kjønn for rettigheter, og man skal kunne jobbe hvor man vil eller bli behandlet på samme måte uavhengig av hva du har mellom beina. Men allikevel så setter feminister kvinnedagen langt opp på prioriteringslista, selv om det kun er de som har en viss ting mellom beina som kan feire den. Ganske hyklersk spør du meg. Anonymkode: bf6cd...fd4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #3 Skrevet 9. mars 2016 For noen underlige innlegg. Anonymkode: f80ce...c90 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #5 Skrevet 9. mars 2016 Man burde feire likestilling for begge kjønn, ikke bare for kvinner. Anonymkode: 84063...f8d 3
Gjest Coolaid Skrevet 9. mars 2016 #6 Skrevet 9. mars 2016 (endret) Jeg kommer til å feire mannsdagen ihvertfall 7 oktober og 19 november. I tillegg hver mandag ! Forventer gratulasjoner på disse dagene. Endret 9. mars 2016 av Coolaid
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #7 Skrevet 9. mars 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Man burde feire likestilling for begge kjønn, ikke bare for kvinner. Anonymkode: 84063...f8d Nei likestilling er bare til for kvinner. Anonymkode: 4c01f...c70
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 9. mars 2016 #8 Skrevet 9. mars 2016 Kvinnedagen? Hva er det? Det burde ikke være èn dag som er forbeholdt kvinner. For Guds skyld hvorfor finnes kvinnedagen i det hele tatt? Det er 365 dager i året og kvinner blir ''feiret'' èn dag. Gir ikke mening.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #9 Skrevet 9. mars 2016 Feirer ikke meg selv på kvinnedagen, personlig feirer jeg den ikke i det hele tatt, men synes det er bra med en dag i året som setter fokus på kvinnesaker og bragder kvinner har gjort. Anonymkode: 8ac34...414
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #10 Skrevet 9. mars 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Man burde feire likestilling for begge kjønn, ikke bare for kvinner. Anonymkode: 84063...f8d Anonymkode: bf6cd...fd4 2
Gjest Blomsterert Skrevet 9. mars 2016 #11 Skrevet 9. mars 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Etter det jeg leser her inne har jeg vanskelig for å tenke at en god del av "kvinnene" her inne er noe verdt å feire. Stort sett så tenker dere kun på dere selv, er sykelig opptatt av kropp og utseende, og de eneste verdiene dere bryr dere om er materielle ting og penger. Meg, meg og meg. Fortell meg helt ærlig, hvorfor fortjener du å bli feiret på kvinnedagen ? Anonymkode: 9ee71...921 Du er hva du selv ser. Ta selvkritikk kanskje,eller tenk litt på akkurat det?
Gjest Blomsterert Skrevet 9. mars 2016 #12 Skrevet 9. mars 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: For noen underlige innlegg. Anonymkode: f80ce...c90 De er egentlig ikke så underlige? Det handler om den som ser,og skriver? Eller? :-)
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #13 Skrevet 10. mars 2016 Feirer ikke meg selv. Gjør ikke stort ut av dagen, men tenker at det er bra at kvinner fikk stemmerett. Anonymkode: 3d4c5...824
Arktis Skrevet 10. mars 2016 #14 Skrevet 10. mars 2016 Jeg feirer ikke meg selv på kvinnedagen, men føler meg takknemlig og tenker litt på hvordan det var å være kvinne før i tiden. Mest av alt går tankene til jenter og kvinner i andre deler av verden som ikke har de samme mulighetene eller rettighetene.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #15 Skrevet 10. mars 2016 Den 08.03.2016 at 22.42, AnonymBruker skrev: Etter det jeg leser her inne har jeg vanskelig for å tenke at en god del av "kvinnene" her inne er noe verdt å feire. Stort sett så tenker dere kun på dere selv, er sykelig opptatt av kropp og utseende, og de eneste verdiene dere bryr dere om er materielle ting og penger. Meg, meg og meg. Fortell meg helt ærlig, hvorfor fortjener du å bli feiret på kvinnedagen ? Anonymkode: 9ee71...921 Dessverre er du ikke alene om å ha misforstått hva kvinnedagen er og setter likhetstegn mellom 8.mars og morsdagen. Det er ingen dag for feiring av kvinner, det er en dag hvor samfunn over hele verden setter ekstra synlig fokus på saker som hindrer likestilling. Og hva er likestilling? Selv om det tradisjonelt er kvinner som rammes hardest av strukturelle ulikheter mellom kjønn, er uttrykket i utgangspunktet kjønnsnøytralt og innebærer kampen for å gjøre kjønn irrelevant i muligheten for livsutfoldelse for alle individer. Anonymkode: 4a3a2...f50 2
Gjest Badebuksa Skrevet 10. mars 2016 #16 Skrevet 10. mars 2016 "Meg, meg, meg" er ikke forbeholdt kvinner! Jeg kjenner minst like mange menn som er nøyaktig slik. Like ille begge kjønn.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #17 Skrevet 10. mars 2016 For meg kan vi hoppe glatt over hele kvinnedagen.. Anonymkode: b1875...400
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #18 Skrevet 10. mars 2016 4 minutter siden, Badebuksa skrev: "Meg, meg, meg" er ikke forbeholdt kvinner! Jeg kjenner minst like mange menn som er nøyaktig slik. Like ille begge kjønn. En av forskjellen er at damer har skaffet seg en helt egen "mye vil ha mer" / "meg, meg, meg" dag, samt at de har en egen ideologi (feminisme) til å sørge for at dette skjer. Anonymkode: 8ae0e...5b4 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #19 Skrevet 10. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: En av forskjellen er at damer har skaffet seg en helt egen "mye vil ha mer" / "meg, meg, meg" dag, samt at de har en egen ideologi (feminisme) til å sørge for at dette skjer. Anonymkode: 8ae0e...5b4 Hvis noen skulle være i tvil om vi fortsatt trenger kvinnedagen, er det bare å lese innlegg som dette. Anonymkode: 4a3a2...f50 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #20 Skrevet 10. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis noen skulle være i tvil om vi fortsatt trenger kvinnedagen, er det bare å lese innlegg som dette. Anonymkode: 4a3a2...f50 Hvis noen fortsatt skulle tro at vi trenger en kvinnedag for å kjempe for feministisk "likestilling" i Norge så trenger de å ta en prat med psykologen sin. Dog hadde denne dagen vært grei å ha om man fokusere på de områdene som faktisk trenger likestilling og ikke bare på sin egen "mye vil ha mer" mentalitet som gjennomsyrer feminister i vestlige land. Anonymkode: 8ae0e...5b4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå