AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #1 Skrevet 8. mars 2016 Jeg vil jo si jeg er litt feminist, men jeg kan ikke si helt feminist, for da føler jeg meg som en hykler. Har dette fra en artikkel på vg som fikk meg til å tenke så mye av det skrevet her er tatt derfra og gjort om til mine egne ord: Jeg vil ha en bra karriere, være selvstendig, ha troa på andre kvinner, være sjef over min egen kropp, drite i å se bra ut hele tiden og tørre å si ifra at ingen kan behandle meg annerledes fordi jeg er kvinne (og ung). Jeg vil jo også ha like rettigheter som menn og vil jo ikke bli undertrykket fordi jeg er kvinne. Jeg liker sangen Often (The Weeknd) og Wiggle Wiggle (Jason Derulo). Jeg syns de er fengende og litt morsomme til og med. Jeg vil helt sikkert være villig til å gi opp drømmen min i fremtiden for familien (mann og barn) hvis jeg ikke har andre muligheter. Jeg liker å la andre få hjelpe meg med tyngre arbeid selv om jeg kunne gjort det jeg også hvis jeg hadde hatt litt mer motivasjon og styrke. Jeg liker faktisk at andre tar vare på meg - Tør jeg påstå at jeg nesten er avhengig av det? Jeg vil jo som skrevet over drite i å se bra ut hele tiden, men sannheten er at jeg heller faktisk vil se bra ut hele tiden - Jeg vil at folk skal tenke ''Jøss hun er pen''. Jeg syns et er søtt at kvinner frir til menn, men egentlig så ønsker jeg ikke å fri selv; langt ifra. Jeg liker også å se på slanke modeller på nettet, jeg syns faktisk ikke det er så fint å ha for mange former og fett på kroppen (dette skammer jeg meg over). Jeg vet dette helt sikkert vil provosere noen. Jeg føler meg hyklerisk, som om jeg ikke klarer å ha min egen mening og jeg syns det er flaut og skammer meg for jeg føler dette ikke er akseptabelt, men burde jeg skamme meg over dette? Er det flere som føler det litt slikt? Anonymkode: 247a3...d6f
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #2 Skrevet 8. mars 2016 Du vil som mange andre ha i pose og sekk. Syns ikke du skal skamme deg etter hva du beskriver. Anonymkode: 5fe27...5bc
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #3 Skrevet 9. mars 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Du vil som mange andre ha i pose og sekk. Syns ikke du skal skamme deg etter hva du beskriver. Anonymkode: 5fe27...5bc Jeg vil faktisk ikke ha i pose og sekk. Jeg vil bare føle jeg er verdt bryderiet for noen. Idiotisk nok føler jeg at hvis folk tar seg bryet med å hjelpe meg med noe etc. så betyr det også at de liker meg - Det er som en bekreftelse, noe jeg trenger. Anonymkode: 247a3...d6f
Gjest Notatboka Skrevet 9. mars 2016 #4 Skrevet 9. mars 2016 Alle trenger bekreftelse, det er menneskers natur. Jeg tenker at så lenge du har verdiene på plass i bunnen(noe det virker som du har), er det ikke farlig å like eller være noe som egentlig strider litt i mot. Vanskelig å forklare hva jeg mener, men kan prøve å komme med et eksempel eller to. Om du ser noen som er litt overvektige og den umiddelbare tanken er at "den toppen fikk hun til å se ekstra stor ut", men at du så tar deg i å tenke "tullball, om hun liker den toppen så skal hun få rocke den uten at jeg dømmer". Det er den andre tanken som teller. At du digger wiggle wiggle er ikke farlig, fordi du støtter ikke budskapet i teksten. Du liker simpelthen musikken. Skjønner du hvor jeg vil hen?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #5 Skrevet 9. mars 2016 Jeg regner meg selv som feminist - men jeg barberer armhulehår, sminker meg, går i høye hæler, hører blant annet på Often og Wiggle Wiggle, jeg ønsker å være "husmor" som steller med mannen min, og jeg liker å være typisk feminin - samtidig som jeg ønsker at kvinner skal få velge hva de selv vil. Jeg regner ikke meg selv som hyklerisk bare fordi jeg regner meg selv som feminist samtidig som jeg kanskje bryter med det man forbinder med feminisme. Kvinner finnes i mange ulike fasonger, lever forskjellige liv og har ulike meninger. Som feminist støtter jeg retten til å få velge hvilket liv man vil leve uavhengig av kjønn. De kampene jeg brenner for handler mer om kjønnslemlestelse, sexslaveri, kvinners rettigheter til utdanning i utviklingsland og tvangsekteskap. Armhulehår, nipples og sånt (som virker å ha blitt en greie nå) legger jeg meg ikke borti. Men jeg støtter også at noen kanskje ikke ønsker å barbere armhulene eller ønsker å flashe puppen, selv om jeg ikke ønsker å gjøre det samme. Det finnes nyanser her i verden, alt kan ikke være rigid og svart-hvitt. Du, TS, er bare et eksempel på at det finnes nyanser og ulike typer feminister. Anonymkode: ad5ff...21c 1
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 9. mars 2016 #6 Skrevet 9. mars 2016 Alle mennesker på denne jord er hyklere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå