AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #1 Skrevet 8. mars 2016 Når jeg er hos mine foreldre, så vasker jeg når jeg er der. De har en lavere standard og det kan bli ganske så støvete før de gjør noe med det. Badet har tannkremsprut og skit på speilet og vasken og toalettet kan ofte bli brunt i kantene og jeg synes ikke det er ok at det ser slik ut Føler at mine foreldre nesten forventer at jeg bidrar når jeg er der, og det er rart med tanke på at jeg er voksen, gift og har barn... Vasker dere hjemme hos foreldrene deres? Anonymkode: d4ac8...2b3
stan Skrevet 8. mars 2016 #2 Skrevet 8. mars 2016 Nei, men min mor vasker og rydder i smug når hun er på besøk. Jeg tror hun er redd vi skal ta det som kritikk. Men hun kan bare holde på for vår del. At ulike hjem har ulik standard må man bare godta. Du får gjøre det det du synes er riktig. Det å gjøre ting for hverandre er et uttrykk for kjærlighet det og. 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #3 Skrevet 9. mars 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Når jeg er hos mine foreldre, så vasker jeg når jeg er der. De har en lavere standard og det kan bli ganske så støvete før de gjør noe med det. Badet har tannkremsprut og skit på speilet og vasken og toalettet kan ofte bli brunt i kantene og jeg synes ikke det er ok at det ser slik ut Føler at mine foreldre nesten forventer at jeg bidrar når jeg er der, og det er rart med tanke på at jeg er voksen, gift og har barn... Vasker dere hjemme hos foreldrene deres? Anonymkode: d4ac8...2b3 Her er det omvendt, i en travel småbarnsverden er det veldig godt å ha en mor som kan stille opp... og jeg føler jeg skylder henne når hun blir eldre og mine barn er blitt store. Men nå har jeg blitt alvorlig syk, så det er ikke sikkert jeg får muligheten til å gjengjelde... annet enn å vise min takknemlighet! Anonymkode: 4249f...d68 1
Gjest chisandra Skrevet 9. mars 2016 #4 Skrevet 9. mars 2016 Ikke vasker jeg der, og ikke vasker hun her. Hennes standard trenger ikke matche min.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #5 Skrevet 9. mars 2016 Jeg vasker diskret rundt og i toalettet både hos mine og hos svigers. De badene er grusomme! Også hjelper jeg moren min med kjøkkenet, men det er bare hyggelig, det blir jo litt ekstra med matlaging når vi er der en hel familie flere dager, så da lager hun mat og jeg rydder og ordner og vasker opp samtidig, det er faktisk kvalitetstid og hun setter pris på det. Har forsøkt å si noe til faren min om at han kanskje kan bidra litt når jeg ikke er der, men han går visst ut med søpla og det er hun SÅ takknemlig for... Anonymkode: 0d020...49a
Rosa Sitron Skrevet 9. mars 2016 #6 Skrevet 9. mars 2016 Om jeg er hjemme hos foreldrene mine mer enn en kveld bidrar jeg selvfølgelig, men de har vel egentlig bedre standard enn meg
Gjest Raindrops Skrevet 9. mars 2016 #7 Skrevet 9. mars 2016 (endret) Jeg bidrar absolutt når jeg er hjemme i mer enn et par timer, men jeg er ikke spesielt opptatt av at ting skal være som jeg ville hatt det selv, det er ikke jeg som bor der. Intill videre er det heldigvis ingen av dem som sliter med helsa, så hvis de vil ha en ren dass får de vaske den selv. Endret 9. mars 2016 av Raindrops
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #8 Skrevet 9. mars 2016 jeg vasker hjemme hos moren min når jeg er der fordi hun sliter veldig til tider og har ikke energi til å holde det rent og ryddig rundt seg. så når jeg er der prøver jeg så godt jeg kan å hjelpe henne fordi hun har hjulpet meg så mye ellers Anonymkode: 6afe4...f2c
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #9 Skrevet 9. mars 2016 Nei. De klarer fint å vaske der selv om de ønsker det. Der er ganske skitten sammenlignet med her. Egentlig tror jeg de ville blitt fornærmet om jeg hadde begynt å vaske der, da de selv kan kommentere hvor skittent det er hjemme hos familiemedlemmer (mens det i realiteten er minst like skittent hjemme hos dem..). Anonymkode: 7415c...547
makkapakka Skrevet 9. mars 2016 #10 Skrevet 9. mars 2016 nei jeg setter ikke igang å vaske når jeg kommer dit på besøk, selv om det til tider kunne trengt det. De har et langt mer avslappet forhold til husvask enn meg.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #11 Skrevet 9. mars 2016 Foreldrene våre vasket oss, passet på oss, tok vare på oss og gjorde mye mer. Jeg vil gjerne gi dem den samme omsorgen og den samme kjærligheten, derfor vasker jeg, lager mat og hjelper til hjemmet Men man kan vise kjærlighet på mange andre måter å! Anonymkode: 3f402...3cb 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #12 Skrevet 9. mars 2016 21 minutter siden, makkapakka skrev: nei jeg setter ikke igang å vaske når jeg kommer dit på besøk, selv om det til tider kunne trengt det. De har et langt mer avslappet forhold til husvask enn meg. Det er det som er så merkelig, standarden hjemme hos mine foreldre er helt på trynet! Toalettet kan være brunt, 2 -4 ukers støvlag på/i alle hyller og andre objekter, og jeg sliter med ikke å vaske. Ulik standard er for meg latskap og ignoranse. Jeg ner mer når jeg er der, fordi jeg har støvallergi. Og kan fint vaske huset der når jeg er der mer enn over for middag. Opplever at de gir blanke frem til jeg kommer og kan gjøre det for de. Mine søsken bidrar ingenting (virkelig ikke en gang sitt eget rom eller egne ting) og hver gang jeg er over, har de ødelagt noe nytt eller lagd nye hakk i bord/dør/vegg/gulv etc. Og de er 16 og 14 år og lever i en "bare å kjøpe nytt" verden. Jeg er lei av å måtte vaske doen før jeg tørr å sette meg der, vaske kjøkkenet for at jeg skal klare å lage mat der osv. Det er flaut å ha med min mann dit til tider, fordi det er så forbasket ekkelt ut fra vår standard. Anonymkode: d4ac8...2b3
Gjest Coolaid Skrevet 9. mars 2016 #13 Skrevet 9. mars 2016 (endret) 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Når jeg er hos mine foreldre, så vasker jeg når jeg er der. De har en lavere standard og det kan bli ganske så støvete før de gjør noe med det. Badet har tannkremsprut og skit på speilet og vasken og toalettet kan ofte bli brunt i kantene og jeg synes ikke det er ok at det ser slik ut Føler at mine foreldre nesten forventer at jeg bidrar når jeg er der, og det er rart med tanke på at jeg er voksen, gift og har barn... Vasker dere hjemme hos foreldrene deres? Anonymkode: d4ac8...2b3 Nei det gjør jeg ikke. At du "føler" det forventes handler kun om deg og ikke dem. Kan godt være at de irriterer seg over at du alltid skal vaske hos dem. Det hadde ikke jeg likt. Egentlig ganske frekt om dere ikke har snakket om det. Endret 9. mars 2016 av Coolaid
Gjest Egiett Skrevet 9. mars 2016 #14 Skrevet 9. mars 2016 Mine foreldre har det (stort sett) alltid ryddig og rent, der vaskes det en gang i uka. Men er jeg der over lenger tid, bidrar jeg så klart i huset - da også med vasking
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #15 Skrevet 9. mars 2016 Hva du føler er vel ikke særlig relevant. Hvis det er noe som plager deg, så får du heller spørre dem direkte hva de tenker og mener. Her går det begge veier, min mor og jeg bor noen timer fra hverandre, så når vi treffes er det som oftest over noen dager. Har vi god tid, så blir det til at hun vasker litt hos oss når hun er her, og jeg vasker litt når jeg er der. Det er kjekt og praktisk, for den av oss som er på besøk har som oftest fri, mens den som er vert for øyeblikket har jobb som tar opp en del tid. Min far derimot, han hjelper jeg knapt med å rydde av middagsbordet, for han er så neat freak at støv og uryddighet magisk forsvinner, man får såvidt tømt kaffekoppen før den plutselig står i oppvaskmaskinen - men det er nå hans valg. Anonymkode: cd2c3...383
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #16 Skrevet 9. mars 2016 Mamma er en gris! Det har alltid vært rotete og skittent hjemme hos oss. Fikk alltid høre at det var pga meg. Flyttet hjemmefra som 16åring,og nå ser det enda mer jævlig ut. Hun er for stolt til å ta imot hjelp når vi er der. Men jeg pleier å snike meg inn å vaske nå og da når hun er på jobb eller reise. Hele familien reagerer på det og jeg vet at mange har snakket med henne og tilbydt hjelp.. Det funker ikke, så jeg bare gjør det.. Nå er nok mamma ett ekstremt tilfelle da. Anonymkode: dbe8b...fda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå