Gå til innhold

Allergi

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Wenche

Jeg har ei lita tulle på snart 3 mnd. Har slitt med slim/tett i hals og nese i flere uker. Legen har nevnt allergi, men dette er ikke typiske tegn for allergi. Vi røyker ikke, men har hund og katt. Det er ikke allergi i familien. Vi vil ikke kvitte oss med hunden dersom vi ikke må, men selvsagt går jenta først. Hva er symptomene på allergi dersom hun reagerer på hunden , eller er det noen som har slitt med slim i nese/hals som har andre årsaker.Håper noen kan hjelpe oss. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:-? Hei.

Det er ikke godt å vite om det er allergi hos datteren deres. Jeg vil like gjerne fortelle om min nå 13 årige sønn som bare var noen måneder gammel da han ble veldig surklete i brystet. Akkurat som om han var forkjølet stadig vekk. Vi hadde hun og katt på den tiden. Legen trodde ikke det var allergi når jeg var hos han med sønnen min.

Han var mye syk i spedbarnstiden. Da han var 15 måneder gammel forverret situasjonen seg med at han ble veldig tett, og fikk vanskeligheter med å puste. Han havnet hos legen som da sa at han hadde astma og han ble lagt inn på sykehus. De tok en blodtest men den var negativ. Kom jo ut etter noen dager, og jeg gav meg ikke. Like etter sin 2 års dag fikk jeg han testet igjen, og da var prøven postiv. Han reagerte veldig på hund og katt. For oss var valget enkelt å ta, vi fikk avlivet dyrene.

Allergien og astma har han fortsatt.

Dere får avvente situasjonen å se om hun blir bedre, men varer det lenge så få henne testet. De tar en blodprøve når barn er så små, men det er jo ikke sikkert at hun reagerer på dyrene, det kan like gjerne være støv, eller pollen. :o

Sommerhilsen fra Maeve

som har fire allergiske barn. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jr. var et barn med udefinert allergi og jeg følte at legene ikke tok plagene hans på alvor. Han slimet fryktelig, spesielt om natten og det hørtes ut som om han ikke fikk puste.

Har bare et tips; ta kontakt med homeøpat!!!!

Den hjelpen jr. ikke fikk av legene fikk han av homeøpaten, forandringen var 100 % og han har overhode ingen problemer nå.

Det koster litt, men er absolutt verdt det :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeehhmmm, bare en liten kommentar.At babyen muligens reagerer på katta i stedet for hunden er litt mer sannsynlig.Det er langt flere mennesker som har katte allergi enn hunde allergi.

For eksempel meg :-? Jeg var hos bestemor i dag og hun passer en kattunge mens eierene er på ferie.Jeg er jo sååååå glad i katter og klarte selvfølgelig ikke holde meg unna.Det resulterte som vanlig i rennende neste, elveblest og masse rødt kløende utslett på kroppen :-?

Jeg er hyper allergiker når det kommer til alt.Pollen,gress,katter,veldig mye mat sorter osv. Men hunder har jeg til dags dato ikke reagert på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du få noen til å passe dyrene dine en måneds tid? Vask deretter ordentlig hjemme (ikke støvsuger da dette vil virvle dyrehud rundt om). Se om babyen blir bedre. Hvis dette er tilfellet, bør dere absolutt ikke ha dyr hjemme. PS! Det er også mulig å få tatt "prikk"-test på allergologisk avdeling på sykehuset for å sjekke om det er allergi. Blodprøve er egentlig en ganske usikker test. Jeg har en allergisk sønn. Blodprøven viste ingenting, men "prikk"-testen viste at han var allergisk.

Datteren min er ikke allergisk, men blodprøven viste at hun reagerte, mens "prikk"-testen var negativ. På allergologisk avdeling sier de også at det er "prikk"-testen som er pålitelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er plagget av mye allergi. Jeg reagerer på mye av det samme som Thea, men jeg er også veldig allergisk for hunder. Jeg blir tett i halsen(slim), nesen og øynene renner.

Jeg ville allerede nå testet henne, hvis det er mulig da når hun bare er tre mnd. Tenk hvis det er allergi, litt trist at hun da skal ha "unødvendige" plager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wenche

Takk for svar. Jeg har nå vært innlagt på sykehus med datteren min. Hun fikk en skikkelig mage- tarminfeksjon, var helt slapp, spiste ikke og kastet opp dersom vi fikk noe i henne. Ambulanse og blålys rett på sykehus etter legebesøket. Fikk samtidig tatt prikketest på henne da de trodde at det kanskje kunne være en allergisk reaksjon. Da testet de samtidig på hund. Ingen utslag av noen ting, men fikk beskjed om at testen ikke var helt sikker på så små barn. Er det noen som har erfaring med prikketesten hører jeg gjerne fra dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...