Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei jente på 20 år som trenger litt hjelp angående noen venner jeg har. 

Situasjonen er slik at vi er tre jenter med ganske forskjellige personligheter, og da mener jeg ganske forskjellige! Disse jentene ble jeg kjent med gjennom en folkehøgskole. Alle sier at de relasjonene man skaper gjennom en folkehøgskole er de relasjonene man har resten av livet. For å være helt ærlig vet jeg ikke om det stemmer for min del! Jeg har aldri vært borti så mye drama som jeg har vært borti noen gang.. Misforstå meg rett, jeg er veldig glad i begge to men i det siste har det vært mye greier og kjenner jeg at jeg er regelrett dritt lei av begge to.. 
Disse to personene har så sterke personligheter at bare et lite vink er resultatet av at jeg blir satt på utsiden, sikkert ikke med vilje men det skjer ganske ofte føler jeg. Og da tenker jeg, kanskje det er med vilje likevel. 

Romvenninnen min som er desidert den av de som har har den sterkeste personligheten har makt nok til at jeg blir værende på utsiden av gruppen, er det en samtale som foregår mellom dem to, så kan jeg bare drite i å delta! Jeg føler ganske ofte at jeg blir ekskludert og når jeg vet hvordan det er å bli plassert på utsiden, så gjør det ekstra vondt når man tror man har skaffet to trofaste og lojale venner. Men akkurat nå er jeg ikke så sikker! 

Seinest forrige uke ble disse to uvenner, uten grunn egentlig og da  gikk de sure på hverandre i flere dager og når det skjer så blir jeg tatt inn i varmen igjen og da blir jeg på en måte midtpunktet i konflikten. Det at disse to blir uvenner er ikke uvanlig, de er faktisk mer uvenner enn venner! Til tider skjønner jeg ikke hvorfor de gidder å være venner. 

Hun ene ser jeg på som min bestevenn, høres kanskje rart ut når jeg sitter å skriver at jeg er dritt lei av dem. Men med henne føler jeg at jeg kan snakke med uten at det kommer videre. Og når all den dritten som skjedde forrige uke foregikk så støttet jeg henne 100%, og det verste er at de ble venner igjen uten å snakke om det. Da tenker jeg at det er noe som ikke stemmer.. 
Har jeg lov til å reagere når sånt skjer? hva burde jeg si.. er det normalt at folk holder på sånn? 

Akkurat nå føler jeg meg maktesløs... Føler jeg mister min bestevenn på grunn av dette selv om jeg er møkka lei av at jeg blir utestengt! Jeg har et håp om at de snart skjønner at de må ta litt avstand fra hverandre! Jeg er grådig sikker på at før skoleåret er omme så har de flydd på hverandre! jeg vil helst unngå det. 

Er det noen her som kan komme med noen kloke ord til meg? :) Jeg er så langt nede psykisk  at jeg faktisk ikke klarer å tenke på en fornuftlig løsning..  

Anonymkode: 67894...72f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare hold ut de siste månedene og så kan du dra fra folkehøyskolen og glemme de. Er bare et par måneder igjen. Fokuser på skole og andre ting. Man må ikke bli venner for livet med folk fra folkehøyskolen, kjenner flere som ikke har kontakt med noen fra folkehøyskolen.

Bare slapp av, dette er ikke noe stress. Snqrt er du kvitt både jentene og skolen.

Anonymkode: 276a1...e14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...