AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #1 Skrevet 8. mars 2016 Jeg er i midten av 20-åra, og har oppdaget at jeg tåler mindre og mindre alkohol. Nyttårsaften klarte jeg og drikke to flasker sprudlende + et par cider, men da skal det sies at jeg drakk over lenger tid (10 timer). Gangen etter det, ble jeg full av 3 cider, en halv flaske rødvin og et glass kaffe og whiskey. Etter det igjen ble jeg dritings etter 2 cider og nesten en hel flaske rødvin (og da tisset jeg på meg om natten!!). Jeg har drukket dette på et tidsforløp på ca 3-4 timer hver gang. Så er spørsmålet, de gangene jeg har drukket rødvin så blir jeg rimelig full. I starten av 20-åra kunne jeg drikke en halv liter absolut vodka uten problem, men jeg har drukket mer sjeldent de siste åra, så naturlig nok tåler jeg mindre. Så er spørsmålet - er det jeg som tåler mindre, eller er det rødvinen som gjør meg dritings? Anonymkode: d8bb5...fe3
Gjest Wonder Woman Skrevet 8. mars 2016 #2 Skrevet 8. mars 2016 Du tåler nok mindre-blir sånn når man blir eldre.
peppermyntete Skrevet 8. mars 2016 #3 Skrevet 8. mars 2016 Rødvin er jo ofte sterkere enn hvitvin og sprudlevin så det kan vel ha litt å si. Samtidig kan du tåle mindre. En flaske rødvin ++ er vel ofte for mye for en kvinne.
Gjest morhjertegod Skrevet 8. mars 2016 #4 Skrevet 8. mars 2016 Jeg klarer max en flaske rødvin, over en kveld. Stort sett er jeg fornøyd etter to glass, merker også veldig forskjell på % på vinen.
FantasDick Skrevet 8. mars 2016 #5 Skrevet 8. mars 2016 Jeg synes jeg har tålt like lite hele tiden, jeg. Blir dritings på en halv flaske rødvin så jeg synes du tåler mye!
Alice123 Skrevet 8. mars 2016 #6 Skrevet 8. mars 2016 Hvor full man blir har også veldig mye å gjøre med dagsformen, hva og hvor mye man har spist, om man har vært fysisk aktiv, sovet lite etc. Personlig har jeg opplevd alt fra å bli knisefull på et glass vin, til å drikke en helflaske og fortsatt være i helt grei form.
daemonia Skrevet 8. mars 2016 #7 Skrevet 8. mars 2016 Det er ikke så rart at det smeller når du blander så mye. Enkle regler for at det skal gå greit: 1) Drikk masse vann 2) Avslutt med den sterkeste alkoholprosenten 3) Ikke bland hvitvin og rødvin 4) Ikke bland farger i det hele tatt Har du en dårlig dag eller er trøtt så ikke drikk i det hele tatt. Det samme om du mistenker at du begynner å bli dårlig. Drikk rolig og ta deg god tid, så slipper du å bli full. Og spis noe. Unngå sukker. Godteri og blande ut med brus er oppskriften på et smell og en grusom dagen derpå.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #8 Skrevet 9. mars 2016 Du får det til å høres ut som om alkoholkonsumet ditt er lite. Det er det langt ifra. Vil påstå det er svært uvanlig å IKKE bli dritings av disse mengdene! Anonymkode: f6ff8...aea 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #9 Skrevet 9. mars 2016 Dersom du har gått ned i vekt kan du drikke mindre alkohol før du blir full Anonymkode: d9f82...a8f 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #10 Skrevet 9. mars 2016 Jeg har en høyere alkoholtoleranse enn de fleste av mine venninner (er 25) og jeg hadde også blitt full av det du nevner. Men som andre sier kommer det an på flere faktorer. - Blander du ulike ting vil du som regel bli fullere - Vin varierer i styrke. Noen viner er 11%, andre er 14%. - Bobler gjør at alkoholen går lettere til hodet. - Har du spist mye og solid mat tåler du mer. - Perspektivet på "full" endres. Du har kanskje blitt like drita da du var 18, men du kjente egen kropp mindre og alle var like fulle, ergo merkes det ikke like godt. Kroppen henter seg også inn igjen lettere når man er yngre, og blir man ikke bakfull har man som regel ikke samme følelse av å ha drukket mye. Anonymkode: cc285...88c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå