AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #1 Skrevet 8. mars 2016 Det er en ting som irriterer meg. De gruppene hvor du blir varslet om kontroll. Grupper, apper og privat personer. Jeg blir forbannet, for å være ærlig. Leste nettopp denne saken; http://www.tv2.no/broom/8117092/ Jeg synes det er helt greit at de jobber slik. Slike grupper som jeg nevnte, og folk som varsler på facebook "kontroll der og der" er idioter. For det er en god grunn til at politiet har kontroller! Samme om der alkohol eller fart i fokus. Jeg mener det burde bli slått hardt ned på, når folk varsler andre om kontroller. For de lar jo ikke politet gjøre jobben sin. De som drikker eller ruser seg, også setter seg bak rattet.. de stopper ikke når de vet om hvor og når kontrollene er. De kjører bare en liten omvei. = fortsatt en fare for de rundt seg! De som råkjører og er idioter bak rattet, de slakker ikke ned og følger fartsgrensen til de kommer seg hjem. De slakker ned når de vet hvor politet står, også fortsetter de samme farlige villmannskjøringen. = fortsatt en fare for de rundt seg! Jeg, og garantert mange her inne også, har vært vitne til mulig farlige situasjoner og skumle hendelser på grunn av mobilbruk. Eneste grunnen til at det gikk bra er fordi andre følger med. Dersom to idioter møtes i en rundkjøring, begge i alt for stor fart og mobil på øret (med kun en hånd ledig) så kan du banne på at de to smeller inni hverandre, eller andre fordi de oppdager sin idiot-kompis i siste liten. Ta der jeg vokste opp. 30 sone, barneskole, barnehage, typisk boligstrøk. Vil tippe 7 av 10 kjørte over 30 der. Folk sendte inn klage på klage, for å få kontroller i området. Så skjedde det, ei jente på vei hjem fra skolen, påkjørt. Da ble det kontroll, titalls fikk bot første dagen. Planen var flere kontroller i løpet av ei uke, beskjed gitt til skolen som sendte inn klage og ønsket til kommunen eller noe sånt, kun de som viste om det og hadde taushetsplikt. Men så ble det postet på facebook "Pass opp, kontroll der og der". Få ble tatt på dag 2, så å si ingen på dag 3, hele kontrollen ble avlyst fordi politet kastet bort flere timer på å stå der. Alle kjørte plutselig perfekt, på grunn av folk som varslet. Jeg så flere som bodde i nærheten som varslet om det på facebook. Jeg ble mildt sagt forbannet! For da jeg var lita, da var jeg den som lå under en bil! Samme boligstrøket, samme tullingene, men ingenting ble gjort på den tiden. Flere klager ble sendt i ettertid, men det ble ikke gjort noe før hun andre jenta ble påkjørt. Vet jeg at noen bekjente setter seg inni en bil rusa eller i fylla. Jeg ringer politet på flekken. Kall meg en tyster, men jeg nekter å la folk leke med andres liv. Deres liv er det siste jeg tenker på, for de bryr seg heller ikke. Verre for uskyldige ofre. Hva mener du? Anonymkode: 5a371...428 3
ajarRun Skrevet 8. mars 2016 #2 Skrevet 8. mars 2016 Helt enig. Samtidig bruker vi en milliard på å ha sikkerhetsvakter til å kontrollere tannkremtuber på flyplasser. De burde lagt ned sikkerhetskontrollen og hatt kontroller konstant på veiene. De kunne bare flyttet seg når gruppene varsler om dem (da vil folk fortsatt kjøre saktere der, så målet er nådd) og flyttet til neste sted.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #3 Skrevet 8. mars 2016 Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev: Helt enig. Samtidig bruker vi en milliard på å ha sikkerhetsvakter til å kontrollere tannkremtuber på flyplasser. De burde lagt ned sikkerhetskontrollen og hatt kontroller konstant på veiene. De kunne bare flyttet seg når gruppene varsler om dem (da vil folk fortsatt kjøre saktere der, så målet er nådd) og flyttet til neste sted. De trenger nok sikkerhetsvakter på flyplasser. Men de tulle-reglene om drikke og slikt er bortkastet tid og energi. Tar nok ikke lang tid før noen varsler at de har flyttet på seg. Det som er så synd! At slike folk faktisk hjelper de som bør stoppes. Den dagen de blir påkjørt av en råkjører, så kan du banne på at de roper høyest om hvor udugelige politet er. Samtidig så sitter de på facebook og varsler andre om kontroller. Irriterende. Eneste måten å få stoppet det på, er å slå hardt ned på slike varslere. En lovlydig person bryr seg ikke om at politet står ved veien. For de gjør ingenting galt, det er de som ikke kan å følge lover og regler som har så mye imot kontroller. Hvis de vil være idioter og leke med døden så får de gå å leke seg i et bur med 10 000 haier, inn-smurt i blod og med kjøttbiter over hele kroppen. ts Anonymkode: 5a371...428
ajarRun Skrevet 8. mars 2016 #4 Skrevet 8. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De trenger nok sikkerhetsvakter på flyplasser. Men de tulle-reglene om drikke og slikt er bortkastet tid og energi. Tar nok ikke lang tid før noen varsler at de har flyttet på seg. Det som er så synd! At slike folk faktisk hjelper de som bør stoppes. Den dagen de blir påkjørt av en råkjører, så kan du banne på at de roper høyest om hvor udugelige politet er. Samtidig så sitter de på facebook og varsler andre om kontroller. Irriterende. Eneste måten å få stoppet det på, er å slå hardt ned på slike varslere. En lovlydig person bryr seg ikke om at politet står ved veien. For de gjør ingenting galt, det er de som ikke kan å følge lover og regler som har så mye imot kontroller. Hvis de vil være idioter og leke med døden så får de gå å leke seg i et bur med 10 000 haier, inn-smurt i blod og med kjøttbiter over hele kroppen. ts Anonymkode: 5a371...428 Selv om det fantes masse terrorister i Norge (og det gjør det ikke) og de ville angripe fly (det vil de ikke) så ville det fortsatt vært utrolig mye farligere å kjøre bil. Det finnes ingen logisk grunn til å bruke ressursene for å beskytte mot to skadde på 50 år, når 11000 blir skadet hvert år i trafikken. Det må selvsagt være lov til å varsle, vi har ytringsfrihet i Norge, og det er viktig at borgere kan rapportere om hva politiet foretar seg. Vi kan ikke ofre rettighetene våre for en falsk trygghet. Ha heller flere kontroller og flere typer kontroller. Det beste virkemidlet er å stoppe folk oftere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå