Gå til innhold

Eksen hans hater meg, jeg er gravid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om noen har noen erfaringer her! 

Jeg og samboeren har vært kjærester i fem år. Han har et barn fra før som er hos oss annenhver uke. Barnet er 6 år. 

Vi har det veldig bra. Selv om jeg i starten tenkte mye over eksen hans som ikke ville innfinne seg med at han hadde gått videre, har dette gått over  for min del nå. Hun vil ikke ha noen kontakt med meg, så da tenker jeg at det får være et valg hun tar. Hun sier ikke hei hvis hun møter på meg, sier til barnet at han ikke trenger å høre på meg, blokkert meg fra alle sosiale medier.. osv. Jeg ønsker ikke at dette skal surne livet mitt på noen måte, så har valgt å "kaste det litt over skulderen". Hun er ikke min eks, så samboeren kan ta seg av dette:P 

Nå er jeg gravid. Samboeren min har ikke fortalt eksen dette enda. Kanskje jeg er litt for følsom fortiden, men nå tenker jeg på hvordan hun vil reagere. Om hun kanskje skjønner at han har tatt et valg eller begyner å akseptere meg? Evt om det blir enda verre. Noen her med erfaringer? 

Vil bare at vi kan fungere som en vanlig familie en gang. At alle kan være samlet i bursdager og konfirmasjon. 

Anonymkode: 773ac...53b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Never going to happen....mest sannsynlig blir ting mere anstrengende siden poden nå får en "konkurrent"

Anonymkode: fd156...d07

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hun høres ut som en skikkelig bitch og kan love deg at hvis min samboers eks sa rett foran meg at hennes barn trenger ikke å høre på meg, ville jeg har tatt opp tema der og der.  I MITT HUS skal stebarna faktisk respektere og høre på meg...

Anonymkode: d8444...1e0

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Hev deg over henne, drit i hva hun mener, ignorer henne. Hun er bare en bitter forsmådd kjærring 😊

Mannens ex har oppført seg slik så lenge vi har holdt sammen (det blir 13 år til våren!), men jeg velger å heve meg glatt over det. Dama er ikke rett i hodet, det er en grunn til at han forlot henne 😉 Han har alltid sagt klart fra til henne, hver gang hun oppfører seg verre enn barnet sitt 😃 Nå er heldigvis barnet hans strax konfirmant, og begynner å se hvor ustabil moren er, men hun får bare styre, både jeg og min familie er uansett selvskreven i konfirmasjonen, vi har vært gift i 12 år og har 3 barn sammen. Xen er fortsatt alene, luuurer på hvorfor ingen menn vil ta i henne? 😉 

Anonymkode: 4c297...2eb

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Som andre sier. Hev deg over henne.

Opplever det samme. Har vært samboer med eksen hennes i 4 år og vi venter vårt første felles barn i april. Hun har aldri likt meg. Samarbeidet mellom far og mor er heller ikke bra. Men da hun fikk vite at vi skal ha barn eskalerte det. Stebarn gledet seg stort til å få søsken. Mor har pratet stygt om oss og kommende baby til barnet. Fortalt barnet at h*n ikke blir like viktig når baby kommer bl.a. At hun kanskje er bitter for at det ikke fungerte mellom henne og far skal da for faen meg ikke gå utover barnet deres! Hun har ny kjæreste selv, så jeg forstår ikke hvorfor hun skal legge seg i vårt liv.

Anonymkode: d9115...426

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Huff, noe sier meg at folk idag hopper for fort inn i nye forhold...

Mange bearbeider ikke sine forhold, før de er igang med en ny.,..

Og barna blir den lidende part...Samt en av partene som ikke glemmer sin partner. 

Anonymkode: 41097...759

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, noe sier meg at folk idag hopper for fort inn i nye forhold...

Mange bearbeider ikke sine forhold, før de er igang med en ny.,..

Og barna blir den lidende part...Samt en av partene som ikke glemmer sin partner. 

Det betyr fortsatt ikke at foreldre skal oppføre seg som drittunger. Kjipt at eksen går videre, men man får da oppføre seg.

Til TS; dere har vært sammen i fem år og eksen er fortsatt en drittkjerring. Det er heller tvilsomt at hun vil endre seg. Spesielt ikke når hun finner ut at du er gravid.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hev deg over henne, drit i hva hun mener, ignorer henne. Hun er bare en bitter forsmådd kjærring 😊

Mannens ex har oppført seg slik så lenge vi har holdt sammen (det blir 13 år til våren!), men jeg velger å heve meg glatt over det. Dama er ikke rett i hodet, det er en grunn til at han forlot henne 😉 Han har alltid sagt klart fra til henne, hver gang hun oppfører seg verre enn barnet sitt 😃 Nå er heldigvis barnet hans strax konfirmant, og begynner å se hvor ustabil moren er, men hun får bare styre, både jeg og min familie er uansett selvskreven i konfirmasjonen, vi har vært gift i 12 år og har 3 barn sammen. Xen er fortsatt alene, luuurer på hvorfor ingen menn vil ta i henne? 😉 

Anonymkode: 4c297...2eb

Beklager å¨si det, men du høres ikke så mye bedre ut selv, skadefro som du er når du omtaler henne. Noen kan være singel lenge fordi de er kresne! I motsetning til de som hopper på neste partner med en gang, uten å bearbeide forholdet de har vært i...livredde for å være alene...

Og når en av partene går videre som om ingenting har hendt, kan jeg forstå hun som er igjen med barnet, uten mannen som gikk rett over til ei ny, sitter med sår...Mange idag går for fort ifra hverandre uten å ha jobbet med forholdet, spesielt hvis det er barn involvert.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager å¨si det, men du høres ikke så mye bedre ut selv, skadefro som du er når du omtaler henne. Noen kan være singel lenge fordi de er kresne! I motsetning til de som hopper på neste partner med en gang, uten å bearbeide forholdet de har vært i...livredde for å være alene...

Og når en av partene går videre som om ingenting har hendt, kan jeg forstå hun som er igjen med barnet, uten mannen som gikk rett over til ei ny, sitter med sår...Mange idag går for fort ifra hverandre uten å ha jobbet med forholdet, spesielt hvis det er barn involvert.

Er nok fordi mange kvinner er forferdelige! De manipulerer og krever ditt og datt, og tror de har noe de skulle sagt etter bruddet. 

Dessverre virker det til at forhold ryker lettere nå enn før, men med eksen til min mann som erfaring, forstår jeg GODT at han ikke ønsket å bearbeide noe som helst med den heksa! Han kaller henne for 'udyret' og det skjønner jeg godt... Noen barn har det faktisk bedre om foreldrene ikke er sammen. Vel, han dro fordi hun var utro og løy om p-piller... Så to gode grunner der. Synd at det var barn involvert, men juridisk abort var jo ikke et alternativ... så... 

Anonymkode: 98b66...40f

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes ikke samboeren din skal fortelle henne heller, det er en privatsak. 

Du sier ingenting om omstendighetene omkring bruddet mellom de to.  Hun kan være bitter, og da er det lett å legge skylden på den som kom inn i "sfæren". 

La henne i fred, og ikke gruble over hvordan hun vil takle.  Ta ting som de kommer.  Hva hun mener bør ikke være viktig for deg.

AnonymBruker
Skrevet

At hun ignorerer deg og blokkerer deg på FB(etc) er nok en overlevelsesstrategi .. Mest sannsynlig gjorde bruddet vondt- og å se eksen gå videre er enda vondere.. Ved å ikke tenke på at du eksisterer greier hun kanskje å ha en normal hverdag.. Og ved å blokkere deg på sosiale medier slipper hun at bilder av deg popper opp på skjermen..

Så lenge hun ikke snakker stygt om deg eller driver å teroriserer dere så syns jeg du skal være fornøyd. Er forøvrig veldig vanlig å hate eksens nye partner..særlig for den parten som gjerne ikke ville at forholdet skulle være over.. Man føler seg som sekundavare - selv om man kanskje er et vel så bra menneske som den nye-så føles det som om man ikke er det-bare fordi eksen valgte  den nye

at hennes tidligere flamme nå venter barn gjør situasjonen enda sårede..

Har man ikke barn kan man enkelt bare kutte all kontakt med eksen og slik leve lykkelig videre ute å se eksens nye liv.. Denne jenta kan dessverre ikke gjøre dette.. Eneste hun kan er å ignorere deg..la henne få gjøre det .. Og hun trenger overhode ikke å vite om barnet ditt- det har ingenting med henne å gjøre ..

Anonymkode: 06753...573

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er nok fordi mange kvinner er forferdelige! De manipulerer og krever ditt og datt, og tror de har noe de skulle sagt etter bruddet. 

Dessverre virker det til at forhold ryker lettere nå enn før, men med eksen til min mann som erfaring, forstår jeg GODT at han ikke ønsket å bearbeide noe som helst med den heksa! Han kaller henne for 'udyret' og det skjønner jeg godt... Noen barn har det faktisk bedre om foreldrene ikke er sammen. Vel, han dro fordi hun var utro og løy om p-piller... Så to gode grunner der. Synd at det var barn involvert, men juridisk abort var jo ikke et alternativ... så... 

Anonymkode: 98b66...40f

Hadde du hevet deg over som du sier så hadde du ikke skrevet så stygt...

kan hende hun ser på deg som en som tar til takke med leftovers og brukte leker .. 

Mannen din høres ikke god ut han heller med mindre han har null kontakt med ungen..

har han valgt å være pappa går man ikke rundt å forteller at ungen var uønsket ...

• Liker 5
Gjest Evans
Skrevet (endret)

Det kan hende det går riktig godt, eller det kan  hende hun fortsetter å oppføre seg som hun har gjort til nå. 

At hun ikke vil vite av deg trenger ikke nødvendigvis å være fordi hun er barnslig, dum og slem. Kanskje det er hennes måte å takle et vondt brudd på. Ikke at det er videre smart for barnets del: barnet merker vel at mor ikke vil snakke med pappas nye kjæreste. 

Du får vente å se: fortsetter det i samme tralten er det noe du er vant til, og det trenger ikke påvirke deg. 

Endret av Evans
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje moren til barnet frykter hvordan det vil bli etter at babyen deres blir født ts? 

Her ble det et helvete for barnet mitt da hun fikk nytt søsken hos far. Fra å være hos faren 50/50 så ble det torsdag-mandag annenhver helg, deretter fredag-mandag annenhver helg. Og nå er det kanskje samvær 1 helg i måneden. Hun får heller ikke være sammen med de i sommerferieukene. 

Årsaken? Jo, stemor var først sliten etter fødselen (derfor gikk det 3mnd før barnet kunne være hos faren), deretter var det at stemor syntes det ble mye med en 6-åring og en baby i hus, så derfor gikk samværet nedover. Ang ferien så er det pga stemor vil reise på tur med bare sin familie, dvs mannen, babyen og den ungen hun hadde fra før. Mitt og eksen sitt barn kan da ikke være med. 

Tror ikke vår situasjon er enestående akkurat, så jeg forstår godt at mange mødre blir bekymret når de får den glade nyhet om at eksen skal bli far igjen. Hadde stilt meg negativ til det jeg og hadde jeg vist omfanget av det. Angrer på at jeg gledet meg på barnets vegne. Og jeg tror barnet angrer på at det gledet seg til å bli storesøster. 

Kjenner jeg blir helt oppgitt over alle disse stemortrådene om den fæle psykopatiske eksen. Husk at en gang så valgte faktisk mannen din nettopp eksen. Han elsket henne og fikk barn med henne. 

Anonymkode: e45bc...0c0

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for mange fine svar! Jeg skjønner at det er vanskelig med ekser. Jeg er jo noens eks jeg også:) Men det er nok spesielt vanskelig med barn inne i bildet. Det er nok derfor jeg var så tålmodig de to første årene jeg og samboeren var kjærester. Men en skulle tro at det snart ville gi seg nå.. Skjønner ikke at hun fremdeles kan sitte med denne frustrasjonen. Det er jo rundt seks år siden de gikk fra hverandre, og de hadde kun vært kjærester i 1,5 år. Men noen forhold sitter vel dypere! 

Noen ganger tenker jeg at hovedproblemet er at hun ser på meg som konkurrent til sitt eget barn, men det er vel sammensatt med ønske om at det skulle fungere med eksen også. 

Håper det går over og at hun finner seg en fin mann etter hvert.  

TS

Anonymkode: 773ac...53b

Skrevet
19 timer siden, Zienna skrev:

Jeg synes ikke samboeren din skal fortelle henne heller, det er en privatsak. 

Så eksen skal ikke få vite at barnet de to har sammen skal få et søsken? Det blir litt feil. Heller bedre å fortelle henne det, så får hun tid til å bearbeide det på. Men det bør være opp til samboeren til ts.

• Liker 3
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du hevet deg over som du sier så hadde du ikke skrevet så stygt...

kan hende hun ser på deg som en som tar til takke med leftovers og brukte leker .. 

Mannen din høres ikke god ut han heller med mindre han har null kontakt med ungen..

har han valgt å være pappa går man ikke rundt å forteller at ungen var uønsket ...

Enig. Var selv sammen med en mann for noen år siden som ikke kunne finne stygge nok ord om eksen. Han hatet henne intenst, kalte henne gal og syk i hodet. Han hadde også anmeldt henne til barnevernet. Plutselig sluttet han å ta kontakt med meg.      Ooops! Plutselig sammen med eksen igjen! 

Tenker også at mennesker som har så mye vondt å si om noen egentlig ikke er ferdige med forholdet. Man har absolutt ikke hevet seg over noe som helst om man uttrykker så sterke følelser. Også alle disse som blir "lurt" ... vil du absolutt ikke under noen omstendigheter bli pappa, vel så bruker du kondom om kvinnen aldri så mye sier hun er på pillen - eller enda safere - hold deg unna sex med kvinner!

Skrevet

Kanskje moren til barnet frykter hvordan det vil bli etter at babyen deres blir født ts? 

Her ble det et helvete for barnet mitt da hun fikk nytt søsken hos far. Fra å være hos faren 50/50 så ble det torsdag-mandag annenhver helg, deretter fredag-mandag annenhver helg. Og nå er det kanskje samvær 1 helg i måneden. Hun får heller ikke være sammen med de i sommerferieukene. 

Årsaken? Jo, stemor var først sliten etter fødselen (derfor gikk det 3mnd før barnet kunne være hos faren), deretter var det at stemor syntes det ble mye med en 6-åring og en baby i hus, så derfor gikk samværet nedover. Ang ferien så er det pga stemor vil reise på tur med bare sin familie, dvs mannen, babyen og den ungen hun hadde fra før. Mitt og eksen sitt barn kan da ikke være med. 

Tror ikke vår situasjon er enestående akkurat, så jeg forstår godt at mange mødre blir bekymret når de får den glade nyhet om at eksen skal bli far igjen. Hadde stilt meg negativ til det jeg og hadde jeg vist omfanget av det. Angrer på at jeg gledet meg på barnets vegne. Og jeg tror barnet angrer på at det gledet seg til å bli storesøster. 

Kjenner jeg blir helt oppgitt over alle disse stemortrådene om den fæle psykopatiske eksen. Husk at en gang så valgte faktisk mannen din nettopp eksen. Han elsket henne og fikk barn med henne. 

Ja, dette er nok situasjonen for flere. Trist.

Er ikke enig med dem som sier at eksen ikke har noe med om far får barn med ny kjæreste/samboer. Jo, faktisk! Barnet deres får et søsken! Det er jo litt av en begivenhet! På godt og vondt - barnet har kanskje behov for å fortelle mamma om det, og våge og stille de såre spørsmålene om pappa slutter å være glad i meg da? Eller rett og slett bare dele gleden med mamma. 

Skrevet

Og det er derfor du er heldig å bli kvitt den feige drittsekk av en mann.  Jeg må bare si at mannfolk er den største problem som de føler seg skyldig når et forhold oppløses og da går de med alt eksen sier.   Stakkars ungene som blir byttet ut med ny stesøsken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...