AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #1 Skrevet 8. mars 2016 I det siste har jeg forundret meg over dette temaet. Jeg er i midten av 20 årene og de rundt meg er det samme, men observerer jevnlig dette fenomenet og skjønner ikke hvorfor kvinner gjør det. Eksempler: Jeg og kjæresten hadde et vennepar på besøk. Etter en stund begynner jenta i paret å si til typen med en skikkelig sutre og sytestemme: "jeg vil ha sjokolaaaaaade." "Jeg vil dra å kjøpe gooodteri". Hun dro skikkelig på ordene og høres ut som et trassig barn. Jeg ble litt overrasket og sjokkert. Og tenkte at hun kanskje gjorde det fordi typen var til stedet. På skolen er jeg på en gruppe med bare jenter. Og hun ene pleier å bruke sutrestemme og en sånn slaks rar imitasjon av gråting som hun blander med oppgitt fliring. Eks: "jeg får ikke tiiiiiiil hulk hulk ha ha hu hu huuuuu" og slik er det i ca hver tredje setning. Jeg blir helt matt! Hun ene har sagt i fra til henne to ganger, men det hjelper ikke. Hvorfor gjør voksne folk slik? Det er mye rart man tenker på om dagen. Anonymkode: d2015...983
Hactar Skrevet 8. mars 2016 #2 Skrevet 8. mars 2016 Kanskje det er et sosialt eksperiment? Sånn type "Hvor irriterende kan jeg være før noen prøver å myrde meg"? 6
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #3 Skrevet 8. mars 2016 Et øyeblikk siden, Hactar skrev: Kanskje det er et sosialt eksperiment? Sånn type "Hvor irriterende kan jeg være før noen prøver å myrde meg"? Jeg håper det, fordi jeg blir så flau over oppførselen at JEG skjemmes. Anonymkode: d2015...983
lunamuna Skrevet 8. mars 2016 #4 Skrevet 8. mars 2016 Kaller du noen i midten av 20 årene godt voksne kvinner? 9
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #5 Skrevet 8. mars 2016 Et øyeblikk siden, lunamuna skrev: Kaller du noen i midten av 20 årene godt voksne kvinner? Med det mener jeg: for voksen til å drive på med sånn syt. Anonymkode: d2015...983
Gjest Evans Skrevet 8. mars 2016 #6 Skrevet 8. mars 2016 Sikkert for å få sjokoladen Neida, folk gjør mye rart i kjæresteforhold og kan ha litt tulleroller. Jeg sier også mye rart til kjæresten min, og kan vrenge stemmen min innimellom for å tulle. Men jeg prøver å huske på at jeg ikke tar med meg den rollen ut av huset da! Hun har sikkert bare vokst litt for mye inn i tullerollen de har hjemme.
lunamuna Skrevet 8. mars 2016 #7 Skrevet 8. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Med det mener jeg: for voksen til å drive på med sånn syt. Anonymkode: d2015...983 Jenter i midten av 20 årene er ikke nødvendigvis så modne. Derav denne barnslige sytinga. Det er hinsides irriterende, og jeg tror jeg ville sagt det til vedkommende om det forekom ofte. Når du skriver "godt voksen", så tenker jeg 40-50+. Hadde en slik kvinne gjort noe sånt, måtte jeg skrevet at jeg antok det kom av en form for midtlivskrise. 5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #8 Skrevet 8. mars 2016 Et øyeblikk siden, Evans skrev: Sikkert for å få sjokoladen Neida, folk gjør mye rart i kjæresteforhold og kan ha litt tulleroller. Jeg sier også mye rart til kjæresten min, og kan vrenge stemmen min innimellom for å tulle. Men jeg prøver å huske på at jeg ikke tar med meg den rollen ut av huset da! Hun har sikkert bare vokst litt for mye inn i tullerollen de har hjemme. Skjønner at de gjør det hjemme, og de kan gjøre det ute med folk også. Men når det blir så mye og når vi bare er jenter der, da skjønner jeg det ikke Det er hver sin smak da. Lurer bare på hvorfor de gjør det. Anonymkode: d2015...983
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #9 Skrevet 8. mars 2016 De har fått positiv respons på det tidligere og skjønner ikke hvordan de fremstår etter hvert som de blir eldre Anonymkode: e1426...3a8 6
Gjest Evans Skrevet 8. mars 2016 #10 Skrevet 8. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skjønner at de gjør det hjemme, og de kan gjøre det ute med folk også. Men når det blir så mye og når vi bare er jenter der, da skjønner jeg det ikke Det er hver sin smak da. Lurer bare på hvorfor de gjør det. Anonymkode: d2015...983 Nei, de bør nok ikke ta med de rollene ut blant folk Det går nok over. Av og til får man jo dilla på enkelte ord og bruker de i annenhver setning. Jeg husker vi sa "ikke sant", bak hver enste setning da vi gikk på ungdomsskolen. Kanskje de rollene man bruker med en partner blir litt som andre diller? Vanskelig å gi seg?
Arktis Skrevet 8. mars 2016 #11 Skrevet 8. mars 2016 Når voksne folk gjør seg til med sutrestemme og babyspråk...........irriterende. 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #12 Skrevet 8. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De har fått positiv respons på det tidligere og skjønner ikke hvordan de fremstår etter hvert som de blir eldre Anonymkode: e1426...3a8 Tror jeg også... Har en søster som holder på sånn ovenfor kjæresten sin. Hun er 35 år! "xxx jeeeg vil haaaa fjokoooost....." Og hun tuller ikke. Sekundet etter prater hun normalt med meg. Hun gjør dette enda mer på tlf. Hele telefonsamtalen med kjæresten så syterog klager hun over ditten og datten (gjerne me dlitt hosting eller vondter...), legger på røret og vil ut og shoppe hele dagen. Anonymkode: dc904...cc9 1
Solstrålen. Skrevet 8. mars 2016 #13 Skrevet 8. mars 2016 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror jeg også... Har en søster som holder på sånn ovenfor kjæresten sin. Hun er 35 år! "xxx jeeeg vil haaaa fjokoooost....." Og hun tuller ikke. Sekundet etter prater hun normalt med meg. Hun gjør dette enda mer på tlf. Hele telefonsamtalen med kjæresten så syterog klager hun over ditten og datten (gjerne me dlitt hosting eller vondter...), legger på røret og vil ut og shoppe hele dagen. Anonymkode: dc904...cc9 Herregud. Hvordan klarer noen å leve sånn. Jeg føler at det blir så uselvstendig. Endret 8. mars 2016 av Solstrålen. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #14 Skrevet 8. mars 2016 Hørest SYKT irriterende ut. Anonymkode: 81a7f...527
Gjest Coolaid Skrevet 8. mars 2016 #15 Skrevet 8. mars 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: I det siste har jeg forundret meg over dette temaet. Jeg er i midten av 20 årene og de rundt meg er det samme, men observerer jevnlig dette fenomenet og skjønner ikke hvorfor kvinner gjør det. Eksempler: Jeg og kjæresten hadde et vennepar på besøk. Etter en stund begynner jenta i paret å si til typen med en skikkelig sutre og sytestemme: "jeg vil ha sjokolaaaaaade." "Jeg vil dra å kjøpe gooodteri". Hun dro skikkelig på ordene og høres ut som et trassig barn. Jeg ble litt overrasket og sjokkert. Og tenkte at hun kanskje gjorde det fordi typen var til stedet. På skolen er jeg på en gruppe med bare jenter. Og hun ene pleier å bruke sutrestemme og en sånn slaks rar imitasjon av gråting som hun blander med oppgitt fliring. Eks: "jeg får ikke tiiiiiiil hulk hulk ha ha hu hu huuuuu" og slik er det i ca hver tredje setning. Jeg blir helt matt! Hun ene har sagt i fra til henne to ganger, men det hjelper ikke. Hvorfor gjør voksne folk slik? Det er mye rart man tenker på om dagen. Anonymkode: d2015...983 Voksne folk gjør slik fordi de har lært å bruke denne metode fra de var liten av. Jeg jobber med barn. Når de får et "nei" eller møter motstand, velger de sutre/grine stemme, mest sannsynlig fordi at det hjelper dem hos mor og far. Dette er en strategi som har hjulpet dem før, og hjelper dem igjen.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #16 Skrevet 8. mars 2016 Elsker å prate sånn med kjæresten min men legger det automatisk fra meg hjemme uansett. De få gangene venner har overhørt det blir de ganske overrasket og ertete. Trodde alle fikk en sperre for sånt i det man gikk ut døra Anonymkode: 2f1ab...060 1
Elefantenirommet Skrevet 8. mars 2016 #17 Skrevet 8. mars 2016 Fatter ikke hvorfor noen kvinner holder på med det greiene der. Mennene deres må jo også synes dette er forferdelig usexy. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #18 Skrevet 8. mars 2016 Oi haha her ble jeg tatt litt på senga Jeg hender jeg bruker litt den stemmen for tull og for å virke ekstra hjelpesløs til kjæresten min " kan du gå å kjøpe sjokolade tiil meeeg? 😇😇😇" Så det blir for meg en slags spøkefull ( men udkyldig/søt ?) måte å gjøre seg til på fordi jeg vet at egentlig skal jeg ikke ha sjokolade på en mandag og hvis jeg absolutt skal er jeg voksen nok til å gå og kjøpe den selv. Kan du være så snill å gjøre det for meg stemmen liksom? Æsj får ikke til å forklare helt. Anonymkode: 770c7...d7d 1
Plexus Skrevet 8. mars 2016 #19 Skrevet 8. mars 2016 haha!! Jeg blir også helt matt av slik oppførsel.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #20 Skrevet 8. mars 2016 Kjenner enkelte som er sånn, sutrer til de får viljen sin. Utelukkende forholdsvis pene jenter i 20-åra. Anonymkode: b9baf...5fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå