Gå til innhold

Informasjon til hundepasser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg skal på ferie og hundene skal til noen venner av meg. Jeg tenkte jeg skulle sende med de et informasjonsbrev så hundepasserne slipper å ringe meg om de lurer på noe, men hva trenger jeg å ha med? Har skrevet forsikringsnr, dyrelegenr og hvor mye mat, og når de skal ha den. Noe mer?

Anonymkode: 0b018...473

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når den skal på tur og hvor langt dere vanligvis går? Kanskje også minimumslengde?

Anonymkode: c7809...d7e

Skrevet

Telefonnummer til eventuelle nærmeste hjemme hvis det skulle skje noe (med hunden eller passerne). 

De burde nok ha sitt telefonnummer på halsbåndet mens dere er vekk, i tilfelle hunden(e) stikker av mens dere er borte. Ellers er det litt vanskelig å finne ut hvor de skal være :)

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg skal på ferie og hundene skal til noen venner av meg. Jeg tenkte jeg skulle sende med de et informasjonsbrev så hundepasserne slipper å ringe meg om de lurer på noe, men hva trenger jeg å ha med? Har skrevet forsikringsnr, dyrelegenr og hvor mye mat, og når de skal ha den. Noe mer?

Det holder i massevis, de klarer nok å gå turer uten at du må sette oppe "skjema" for det :)

Skrevet

Jeg har også informert om båndbruk til forskjellige situasjoner (halsbånd og kort line i tettbebygd strøk/byen, sele og langline i skogen), om hunden reagerer på enkelte situasjoner/ting/hunderaser/kjønn og hvorvidt det er greit at hunden hilser/ikke får hilse på andre hunder og om/når det skal brukes potesokker av en eller annen grunn (salta veg feks).

Skrevet

Enig med omnivore. Hadde også nevnt ting hunden kan og hvordan han er oppdratt, slik at de feks vet at om han drar hjelper det å stoppe opp og vente til hunden gjør båndet slakt selv, eller hva du har som innkallingsord, kontaktlyd, hva du sier om hunden må slippe noe, hvordan han reagerer på ulike ting, om det er noe som er skummelt, om dere har noen spesielle rutiner på å være hjemme alene (hvordan hunden takler det) etc.

Gjest Yellowrose
Skrevet
Den 8.3.2016 at 18.10, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte de må gå tur med hunden og generelt hvilke rutiner hunden har hjemme :) det er ikke alle som synes det er like gøy å sove borte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...