AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #1 Skrevet 8. mars 2016 Jeg holder på å bli sprø. Vi har fått influensa begge to, og Mini har det ikke bra, men ingenting annet å gjøre enn å gi litt paracet og vente på bedre tider. Hun har tydeligvis både vondt i kroppen og er sliten av å ha hostet i snart 10 dager, lite apetitt og veldig kort til grining. Jeg har hodepine og vondt i ørene og hoster også helt latterlig mye. Jeg har ikke normal tålmodighet og har satt på mye barne-tv. Jeg holder likevel på å føle meg fullstendig kvalt. Jeg får ikke sovet når det er oppvåkninger kl 00, 03 og 05. Jeg får ikke tatt igjen søvn på dagtid siden hun er hjemme og "trenger meg" hele døgnet. Hylgriner hvis jeg forlater rommet og følger plutselig etter meg på do. Jeg aner ikke hvordan dette skal gå i enda flere dager, merker at psyken er skikkelig frynsete. Anonymkode: e6456...9d4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #2 Skrevet 8. mars 2016 Jeg holder på å bli sprø. Vi har fått influensa begge to, og Mini har det ikke bra, men ingenting annet å gjøre enn å gi litt paracet og vente på bedre tider. Hun har tydeligvis både vondt i kroppen og er sliten av å ha hostet i snart 10 dager, lite apetitt og veldig kort til grining. Jeg har hodepine og vondt i ørene og hoster også helt latterlig mye. Jeg har ikke normal tålmodighet og har satt på mye barne-tv. Jeg holder likevel på å føle meg fullstendig kvalt. Jeg får ikke sovet når det er oppvåkninger kl 00, 03 og 05. Jeg får ikke tatt igjen søvn på dagtid siden hun er hjemme og "trenger meg" hele døgnet. Hylgriner hvis jeg forlater rommet og følger plutselig etter meg på do. Jeg aner ikke hvordan dette skal gå i enda flere dager, merker at psyken er skikkelig frynsete. Anonymkode: 15c7f...bb4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #3 Skrevet 8. mars 2016 Har du noen som kan hjelpe deg? Hvis ikke må du bare stå ut løpet til at hun er klar for å gå i barnehagen igjen. Anonymkode: 85823...0ca
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #4 Skrevet 8. mars 2016 Det der er absolutt ikke noe kjekt, men det er ikke så mye du kab gjøre med det egentlig annet enn å bare holde ut og vente på bedre tider.. Anonymkode: 05330...db1
GammelKaktus Skrevet 8. mars 2016 #5 Skrevet 8. mars 2016 Sånn er det når man er syk, da rigger man seg til på sofaen med mat, drikke, nettbrett, fjernkontroll og armkroken klar til den lille. 1
atropos Skrevet 8. mars 2016 #6 Skrevet 8. mars 2016 Send bud på besteforeldre hvis det finnes. Eller tante/onkel. Tør å spørre familien om hjelp. Hvis du ikke har mulighet til det, sett på mer film, pøs på med apper, husk at det kommer bedre og friskere dager. God bedring!
Vera Vinge Skrevet 8. mars 2016 #7 Skrevet 8. mars 2016 Vet hvor slitsomt det er med syke barn når man er syk selv. Men ikke ha dårlig samvittighet for tv-bruk, hvertfall. Er du alene med barnet, sånn at far ikke kan avlaste? Mannen min har en tendens til å være på jobbtur akkurat når jeg har sammmenfallende sykdom hos meg og barna... Og jeg syns hvertfall det er vanskelig å be om avlastning fra andre da mtp smitte, i tillegg til at syke barn gjerne ikke vil være hos hvem som helst akkurat da. Så det er jo ikke annet å si at man må bite tenna sammen og vente på bedre tider. Men akkurat dette er jo den største ulempen med å ha barn - at man ikke nødvendigvis kan legge seg ned når man er syk.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #8 Skrevet 8. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg holder på å bli sprø. Vi har fått influensa begge to, og Mini har det ikke bra, men ingenting annet å gjøre enn å gi litt paracet og vente på bedre tider. Hun har tydeligvis både vondt i kroppen og er sliten av å ha hostet i snart 10 dager, lite apetitt og veldig kort til grining. Jeg har hodepine og vondt i ørene og hoster også helt latterlig mye. Jeg har ikke normal tålmodighet og har satt på mye barne-tv. Jeg holder likevel på å føle meg fullstendig kvalt. Jeg får ikke sovet når det er oppvåkninger kl 00, 03 og 05. Jeg får ikke tatt igjen søvn på dagtid siden hun er hjemme og "trenger meg" hele døgnet. Hylgriner hvis jeg forlater rommet og følger plutselig etter meg på do. Jeg aner ikke hvordan dette skal gå i enda flere dager, merker at psyken er skikkelig frynsete. Anonymkode: e6456...9d4 Sorry, men dette er en side av det å ha barn. Uansett hvor elendig du føler deg så kommer barnets behov først. Sånn er det å få barn, det er ikke rosenrødt 24/7. 33 minutter siden, atropos skrev: Send bud på besteforeldre hvis det finnes. Eller tante/onkel. Tør å spørre familien om hjelp. Hvis du ikke har mulighet til det, sett på mer film, pøs på med apper, husk at det kommer bedre og friskere dager. God bedring! Slik at også besteforeldrene blir syke? Influensaen går over, menndet tar tid, og du overlever. Hvor er barnefaren? Anonymkode: ae6a7...625 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #9 Skrevet 8. mars 2016 36 minutter siden, atropos skrev: Send bud på besteforeldre hvis det finnes. Eller tante/onkel. Tør å spørre familien om hjelp. Hvis du ikke har mulighet til det, sett på mer film, pøs på med apper, husk at det kommer bedre og friskere dager. God bedring! Skal besteforeldre måtte ta seg fri fra jobb da? Og i tillegg risikere å bli syk selv? De er eldre med dårligere immunforsvar. Anonymkode: 17faf...636
lunamuna Skrevet 8. mars 2016 #10 Skrevet 8. mars 2016 Vi har et barn som er generelt mye syk, også når vi voksne er syke. Nå er vi to om ansvaret her hjemme, men vi har også flere andre barn å ta hensyn til. Tv blir MYE brukt i sykdomsperioder. Jeg har null dårlig samvittighet for det. Samvittigheten brenner mye mer for de andre tingene; lettvinte middager ala pizza og pasta (som barna synes glir lett ned), samt eplejuice i glasset til alle måltider unntatt middag. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå