AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #1 Skrevet 8. mars 2016 Jeg har så grusomt tørre hender at huden rett og slett smuldrer bort. Jeg har prøvd utrolig mange kremer, men ikke funnet en som reparerer huden min godt nok og fukter den. Er det noen som har noen tips som de føler funker? Tips til gode produkter som gir resultater eller andre ting som kan gjøres? Mottas med takk! Anonymkode: 8f6d1...b9d
atropos Skrevet 8. mars 2016 #2 Skrevet 8. mars 2016 Hemp kremen til bodyshop hjalp mine sprukne hender. Nå varierer jeg den og rent sheasmør. Funker fint for meg.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #3 Skrevet 8. mars 2016 Du trenger ikke fukt, du trenger fedt og joe som bygger opp igjen syrekappen i huden. Gå på apoteket og kjøp Locobase Repair. Det er den feiteste kremmen du finner, og den repaprer det meste. Bruker den både på hender og lepper. Du kan med fordel ta bomullshanser eller et par rene bomullssokker utenpå hendene når du har smurt deg før du sovner. Varmen hjelper på med å reparere huden og du unngår kliss (selv om den klisser lite) på sengetøyet. Det er viktig at du får smurt deg og behandlet før du ender opp med kronisk eksem på hendene. Da har du et enda større problem. Snakk evt. Med lege. Hudleger har egne behandlingsregimer om krem ikke hjelper. Anonymkode: 4629b...717 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #4 Skrevet 8. mars 2016 3 minutter siden, atropos skrev: Hemp kremen til bodyshop hjalp mine sprukne hender. Nå varierer jeg den og rent sheasmør. Funker fint for meg. Tusen takk jeg har den kremen, og hendene blir myke når jeg har den på, men jeg føler ikke den reparerer huden noe særlig. Hvor får du tak i rent sheasmør? Anonymkode: 8f6d1...b9d
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #5 Skrevet 8. mars 2016 Favorittthåndkremen min er Neutrogena sin. Umulig å smøre ut om ikke hendene er helt nyvasket med litt restfuktighet, men veldig effektiv, superdrøy, og gir ikke klissete hender (om du ikke har på for mye). Når jeg ikke får tak i Neutrogena bruker jeg håndkrem fra L'Occitane med mandel (lett konsistens men effektiv og masse fuktighet) eller den med blå etikett (fetere for ekstra tørre hender). Er det krise bruker jeg Hemp-håndkremen fra Bodyshop, som også er veldig, veldig god, men den lukter så grusomt at jeg nesten ikke orker bruke den. Anonymkode: b6cf9...e26
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #6 Skrevet 8. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du trenger ikke fukt, du trenger fedt og joe som bygger opp igjen syrekappen i huden. Gå på apoteket og kjøp Locobase Repair. Det er den feiteste kremmen du finner, og den repaprer det meste. Bruker den både på hender og lepper. Du kan med fordel ta bomullshanser eller et par rene bomullssokker utenpå hendene når du har smurt deg før du sovner. Varmen hjelper på med å reparere huden og du unngår kliss (selv om den klisser lite) på sengetøyet. Det er viktig at du får smurt deg og behandlet før du ender opp med kronisk eksem på hendene. Da har du et enda større problem. Snakk evt. Med lege. Hudleger har egne behandlingsregimer om krem ikke hjelper. Anonymkode: 4629b...717 Tusen takk for svar. Jeg har prøvd den kremen, men ikke hatt så god erfaring med den. Jeg smurte den på før jeg la meg og tok på bomullshansker, men når jeg våknet et par timer senere var hendene min helt knusktørre. Det er bare noen uker siden, så kremen har jeg fortsatt. Får kanskje prøve igjen TS Anonymkode: 8f6d1...b9d
Gjest Supersnella Skrevet 8. mars 2016 #7 Skrevet 8. mars 2016 Har også god erfaring med locobase repair, husk at den må brukes en stund før det virker når det er så ille som du beskriver. Ellers bruker jeg meraki silky mist daglig den holder hendene myke og gode😊
atropos Skrevet 8. mars 2016 #8 Skrevet 8. mars 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk jeg har den kremen, og hendene blir myke når jeg har den på, men jeg føler ikke den reparerer huden noe særlig. Hvor får du tak i rent sheasmør? Anonymkode: 8f6d1...b9d Jeg har kjøpt seasmør på "friends fairtrade" i Oslo, men regner med at man kan finne det på en litt velutstyrt helsekost. Jeg smører på et tykt lag før jeg legger meg og hendene er veldig bra når jeg våkner. Sprekker jeg har hatt rundt fingertuppene har blitt mye bedre.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #9 Skrevet 8. mars 2016 Ingen av kremene som er nevnt over har hjulpet meg. Det som har hjulpet mine hender er å blande Canoderm 5% og Ceridal fettkrem + bomullshansker om natta. Anonymkode: 6fac6...454 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #10 Skrevet 8. mars 2016 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar. Jeg har prøvd den kremen, men ikke hatt så god erfaring med den. Jeg smurte den på før jeg la meg og tok på bomullshansker, men når jeg våknet et par timer senere var hendene min helt knusktørre. Det er bare noen uker siden, så kremen har jeg fortsatt. Får kanskje prøve igjen TS Anonymkode: 8f6d1...b9d Du må bruke den en god stund dersom du er helt knusk tørr i huden. Gjerne smøre flere ganger for dagen og. Der finne og spesielle vaskeløsninger du bruker i tillegg. Det billigeste er faktisk å bruke Nivea sin dusjolje når du vasker hendene. Pass og på å ha hansker eller votter på når du er ute. Anonymkode: 4629b...717
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #11 Skrevet 8. mars 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen av kremene som er nevnt over har hjulpet meg. Det som har hjulpet mine hender er å blande Canoderm 5% og Ceridal fettkrem + bomullshansker om natta. Anonymkode: 6fac6...454 Canoderm inneholder vel karbamid? Det skal man ikke bruke på hud med sprekker/sår. Da karbamid på lik linje med cortison forhindrer at huden gror. Ceridal er og en god krem, mye lik Locobase Repair. Anonymkode: 4629b...717
Fiberhusk Skrevet 8. mars 2016 #12 Skrevet 8. mars 2016 1 time siden, atropos skrev: Hemp kremen til bodyshop hjalp mine sprukne hender. Nå varierer jeg den og rent sheasmør. Funker fint for meg. Det er den værste kremen jeg har brukt. Tørket meg ut mer enn noe annet. Har den liggende enda, samboer elsker den... Men funker ikke for meg. Helosan funker som F for meg, og den fete fra l'occitane eller hva merket heter. Beste jeg har brukt, de to.
laperla Skrevet 8. mars 2016 #13 Skrevet 8. mars 2016 Gå på apoteket og spør etter prøver på Eucerin AtoControl. Finnes både i body lotion og "akuttkrem". Den er fet og vemmelig, men den trekker svært fort inn om huden er så tørr og elendig. Den svir heller ikke. I motsetning til det meste annet som finnes. Trixera S fra Avene er også et godt valg. Også ment for atopisk hud. Etter at jeg fikk ny hudlege, ble jeg anbefalt å kjøpe en håndskrubb. Det har hjulpet uendelig mye. Hvert et forsøk? Selvfølgelig ikke når huden har sår og sprekker, men skrubben gjør at hendene holder seg "fine" (tatt i betraktning hvordan de kan se ut.) Kjøp slike eksemhansker i bomull også når du først er på apoteket, og klin de inn med kremen.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #14 Skrevet 8. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Canoderm inneholder vel karbamid? Det skal man ikke bruke på hud med sprekker/sår. Da karbamid på lik linje med cortison forhindrer at huden gror. Ceridal er og en god krem, mye lik Locobase Repair. Anonymkode: 4629b...717 ? Jeg bruker Eucerin Dry skin Repair Hand creme, som inneholder 5 % karbamid (denne kjøpes på apotek) , og det er den eneste håndkremen som har hjulpet meg. Når jeg har så tørr hud at jeg har åpne sår på hendene og fingrene, og smører meg godt inn med nevnte krem, gror sårene over natten. Jeg har forstått det slik at det er karbamiden som får sårene til å gro raskt. Kan du eller andre komme med informasjon om dette med at karbamid skal hindre huden i å gro? Anonymkode: 7727c...e2b 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #15 Skrevet 8. mars 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har så grusomt tørre hender at huden rett og slett smuldrer bort. Jeg har prøvd utrolig mange kremer, men ikke funnet en som reparerer huden min godt nok og fukter den. Er det noen som har noen tips som de føler funker? Tips til gode produkter som gir resultater eller andre ting som kan gjøres? Mottas med takk! Anonymkode: 8f6d1...b9d Se også denne tråden med råd Anonymkode: 7727c...e2b 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #18 Skrevet 10. mars 2016 Den 8.3.2016 at 18.48, AnonymBruker skrev: Du må bruke den en god stund dersom du er helt knusk tørr i huden. Gjerne smøre flere ganger for dagen og. Der finne og spesielle vaskeløsninger du bruker i tillegg. Det billigeste er faktisk å bruke Nivea sin dusjolje når du vasker hendene. Pass og på å ha hansker eller votter på når du er ute. Anonymkode: 4629b...717 Kan jeg spørre hva dere legger i en "god stund"?:) er så utålmodig jeg, når huden er så grusom... TS Anonymkode: 8f6d1...b9d 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #19 Skrevet 24. april 2016 Den 9.3.2016 at 1.14, AnonymBruker skrev: Jojobaolje. Anonymkode: 5f4c5...9d0 Har jojobaolje så stor effekt på tørr hud da? Trodde ikke det var det den var mest brukt til Anonymkode: 8f6d1...b9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå