AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #1 Skrevet 8. mars 2016 Hei! Vi er veldig misfornøyd med hvordan barnehagen her har håndtert et par ting. Long story.. Men det har vært veldig ubehagelig og selve styreren i barnehagen har sagt ting som får oss til å føle oss truet. Det er ganske ekkelt. Vi prøvde å sende inn klage til kommunen, kommunen sendte klagen videre til styrer i barnehagen og sa at var det noe vi ville klage på måtte det gå via styrer i barnehagen. Men nå er jo styrer en av de klagen gjelder.. er det virkelig sånn det er?? Høres jo helt klin kokos ut for meg.. Noen som veit noe mer enn meg om dette? For jeg er helt blank.. Anonymkode: e8e70...738
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #2 Skrevet 8. mars 2016 En klage skal alltid behandles på lavest mulig nivå, altså hos styreren. Er du ikke fornøyd er det advokat du må søke hjelp hos. Men hva klarer dumå lage så mye og så høyt konfliktnivå av? Anonymkode: 197ac...789
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #3 Skrevet 8. mars 2016 Bytt bhg da. En bhg kan dessverre ikke oppfylle alles foreldre krav. Anonymkode: baf87...60c
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #4 Skrevet 8. mars 2016 Ta det du irriterer deg over opp med styrer. Men du burde lese deg opp på hva du kan kreve av bhg før du klager i hytt og pine. Du kan lese vedtekter og årsplan, og hvis bhg ikke følger det de har lovet i disse, kan du klage. At du ikke liker styrer er ikke en klagesak. Fokuset ditt bør være; har barnet mitt det bra? Hvis svaret er ja, er det strengt tatt ikke så mye å klage på så lenge bhg følger gjeldene regler. Anonymkode: fc79d...fe4 2
KvinneguidenBruker Skrevet 8. mars 2016 #5 Skrevet 8. mars 2016 Ikke klag, gå i dialog. Enten med styrer eller ped.leder. Fungerer det ikke, så bytt barnehage.
Frøken Smilla Skrevet 8. mars 2016 #6 Skrevet 8. mars 2016 Hvis du mener at sjef for oppvekst i kommunen behandlet saken feil da du klagde, er vel neste ledd fylkesmannen. 1
Gjest morhjertegod Skrevet 8. mars 2016 #7 Skrevet 8. mars 2016 Kontakt foreldrerådet i bhg, be de støtte deg, de kan legge frem saken for dere om dette er noe dere ønsker. Om det gjelder Styreren, så må du gå til hennes/hans sjef. Kommunal bhg skolekontor/barn/oppvekst, private bhg har egne arbeidsgivere du kan kontakte. Om ingenting når frem , kontakt fylkesmann.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #8 Skrevet 8. mars 2016 3 minutter siden, morhjertegod skrev: Kontakt foreldrerådet i bhg, be de støtte deg, de kan legge frem saken for dere om dette er noe dere ønsker. Om det gjelder Styreren, så må du gå til hennes/hans sjef. Kommunal bhg skolekontor/barn/oppvekst, private bhg har egne arbeidsgivere du kan kontakte. Om ingenting når frem , kontakt fylkesmann. Det kommer jo an på hva det gjelder da. Foreldrerådet er ikke en søplekasse for krevende foreldre. Heller ikke barnehageenheten i kommunen eller fylkesmannen. Fylkesmannen håndterer grove overtramp, ikke en noe truende (eller bare bestemt) styrer. Hvis saken gjelder noe som TS ikke er enig i ift håndtering av hennes eget barn, må hun ta det med ped.leder. Så evnt styrer. Neste skritt er å si opp plassen og finne en bhg som passer behovet. Hverken kommune eller fylke er interessert så lenge det ikke er snakk om brudd på vedtekter/årsplan/ lover. Anonymkode: fc79d...fe4
Gjest morhjertegod Skrevet 8. mars 2016 #9 Skrevet 8. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det kommer jo an på hva det gjelder da. Foreldrerådet er ikke en søplekasse for krevende foreldre. Heller ikke barnehageenheten i kommunen eller fylkesmannen. Fylkesmannen håndterer grove overtramp, ikke en noe truende (eller bare bestemt) styrer. Hvis saken gjelder noe som TS ikke er enig i ift håndtering av hennes eget barn, må hun ta det med ped.leder. Så evnt styrer. Neste skritt er å si opp plassen og finne en bhg som passer behovet. Hverken kommune eller fylke er interessert så lenge det ikke er snakk om brudd på vedtekter/årsplan/ lover. Anonymkode: fc79d...fe4 Har selv sittet i foreldreråd i bhg og skoler, og de er da mer en nok hjelpsomme for å få til en dialog mellom foreldre og styrer. Alltid lettere med litt støtte i ryggen om man skal ta opp ting, koster uansett ikke noe å kontakte foreldreråd, be om tips og råd fra andre foreldre.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #10 Skrevet 8. mars 2016 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta det du irriterer deg over opp med styrer. Men du burde lese deg opp på hva du kan kreve av bhg før du klager i hytt og pine. Du kan lese vedtekter og årsplan, og hvis bhg ikke følger det de har lovet i disse, kan du klage. At du ikke liker styrer er ikke en klagesak. Fokuset ditt bør være; har barnet mitt det bra? Hvis svaret er ja, er det strengt tatt ikke så mye å klage på så lenge bhg følger gjeldene regler. Anonymkode: fc79d...fe4 Hvor står det at ts klager i hytt og pine? Etter hva jeg kan lese så har det vært et par hendelser som burde vært håndtert bedre. Kommer det som en overraskelse på deg at overtramp kan skje i barnehager? Anonymkode: 602c9...b6d 3
GammelKaktus Skrevet 8. mars 2016 #11 Skrevet 8. mars 2016 En venninne måtte gå så langt at hun måtte kontakte advokat for å få det barnet hadde krav på i barnehagen, da var det nå snakk om all slags tilrettelegging som barnet skulle ha pga..diverse diagnoser. Men allikevel, hvis du mener det du klager på er alvorlig nok så kan det være en ide å ta det med en advokat. Men som regel så pleier det å være mulig å klage til barnehagesjefen og at det da blir et møte mellom partene.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #12 Skrevet 8. mars 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor står det at ts klager i hytt og pine? Etter hva jeg kan lese så har det vært et par hendelser som burde vært håndtert bedre. Kommer det som en overraskelse på deg at overtramp kan skje i barnehager? Anonymkode: 602c9...b6d Når man allerede har sendt en klage til kommunen som har blitt avvist, vil jeg anta at denne klagen har en personlig natur som ikke bryter regler. Da blir det litt slik at jeg tenker at man har vanskelig for å tåle at man ikke alltid får det slik som man vil... Anonymkode: fc79d...fe4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #13 Skrevet 8. mars 2016 Da det var mye styr i vår gamle bhg var det mange som byttet. Kommunen gjorde ikke stort og kunne faktisk ikke gjøre så mye. Anonymkode: 2d8ed...cb8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå