AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #1 Skrevet 8. mars 2016 Vi skal til å bytte kjøkken, og det er så vanskelig.... Hadde egentlig laget en tegning vi begge var fornøyde med, men så igår da vi hadde storhandlet så sto jeg der å slet med å få plass i kjølen, så begynte å tenke på om vi ikke hadde trengt et helt kjøleskap. Nå har vi et sånt kombiskap med ca 40% frys og resten kjøl. Tenker at hvis man kjøper kjøl og fryseskap i samme serie så ser det ok ut. Det er ikke mulig å få et sånt stort "amerikansk dobbeltskap" opp trappene her. slik som som her, ser jo ikke verst ut: https://www.komplett.no/k/kcf.aspx?id=11163 noen som har to stående sånn? Fordeler eller ulemper med det?! Anonymkode: a0945...daa
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #2 Skrevet 8. mars 2016 kan ikke se noen ulemper med det dere får god plass hvertfall Anonymkode: 5d263...6c8
Walterwhite Skrevet 8. mars 2016 #3 Skrevet 8. mars 2016 Vi har en sånn løsning (med vann i kjøleskapet og isbiter i fryseren) og elsker det! Et av de beste valgene vi tok når vi pusset opp! Helt slutt på fullt kjøleskap og kaos i fryseren hadde kombi før, er en helt ny verden
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #4 Skrevet 8. mars 2016 Jeg har hatt, og ser absolutt bare fordeler. Har du plass så kjør på! Nå har jeg "amerikansk" løsning, og hadde glatt byttet tilbake om plassen tillot det. I alle fall nå som det er mulig å få vanlig fryseskap med isbitmaskin, jeg elsker isbitmaskinen min! Anonymkode: dfe57...6c3
Fiberhusk Skrevet 8. mars 2016 #5 Skrevet 8. mars 2016 Vi har dette. Kanskje ikke helt det samme som på bildet, men to separate enheter, som matcher og ser ut som ett stykke. Aldri angret ett sekund, kunne ikke gått tilbake til kombiskap! Det er utrolig befriende å ha såpass mye fryseplass.
Minya Skrevet 8. mars 2016 #6 Skrevet 8. mars 2016 Nå linker du side-by-side-skap da TS, det er de "amerikanske" kombiskapene med kjøl og frys bak hver sin dør i samme skap.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #7 Skrevet 8. mars 2016 2 timer siden, Minya skrev: Nå linker du side-by-side-skap da TS, det er de "amerikanske" kombiskapene med kjøl og frys bak hver sin dør i samme skap. Nei, hun linker til separate kjøle- og fryseskap som er laget for å stå ved siden av hverandre. Dette kommer tydelig frem om du leser teksten. Anonymkode: dfe57...6c3
Heart7086 Skrevet 13. mars 2016 #8 Skrevet 13. mars 2016 (endret) Vi hadde tidligere kun fryseboks og kombiskap. I vårt "nye" hus var det et helt kjøleskap og et fryseskap, disse ble byttet ut rett etter nyttår... i nytt kjøleskap og fryseskap! Genialt! Elsker å ha god plass i kjøleskapet, spesielt til jul og andre høytider! Fryseskapet er veldig greit til f.eks brød, pitalefser, pizzabunner og slikt. Mye av det andre kjøttet(jakter elg og får i hus rundt 100 kg kjøtt i året, i tillegg fisker vi mye og storhandler f.eks kjøttdeig når det er på tilbud), ligger i fryseboksene:) Edit; vi vurderte sånn typisk amerikanske greier, men fant så mye negativt om de kjøleskapene at det slo vi raskt ifra oss. Endret 13. mars 2016 av Heart7086
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå