AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #1 Skrevet 8. mars 2016 Også synkorniserte jeg nettop med appen på telefonen og ser at den har tatt info uansett. Står hvor mange skritt jeg har gått, samt forbrenning.. Hva betyr det? fungrer den uten belte da? Det er en polar a300. Anonymkode: c995b...4c7
Maximillian Cohen Skrevet 8. mars 2016 #3 Skrevet 8. mars 2016 Ja, den fungerer uten belte. Det vil imidlertid ikke vite noe om pulsen din.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #4 Skrevet 8. mars 2016 Et øyeblikk siden, Maximillian Cohen skrev: Ja, den fungerer uten belte. Det vil imidlertid ikke vite noe om pulsen din. Men hvordan kan den regne ut det, da uten pulsen? Anonymkode: c995b...4c7
ajarRun Skrevet 8. mars 2016 #5 Skrevet 8. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Men hvordan kan den regne ut det, da uten pulsen? Anonymkode: c995b...4c7 regne ut hva? Den teller selvsagt ikke skritt med en pulsmåler, en pulsmåler måler, overraskende nok, puls. Du har andre sensorer inni klokken som teller steg. Utifra hvor mange steg og hvilken hastighet kan den gjette hvor mange kalorier du har forbrent. 3
Maximillian Cohen Skrevet 8. mars 2016 #6 Skrevet 8. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvordan kan den regne ut det, da uten pulsen? Anonymkode: c995b...4c7 Pulsen din er ikke det viktigste for å finne ut hvor mye du har forbrent. Vet klokken vekten din og hvor langt du har forflyttet deg er det nok til å gjøre et ikke alt for gale oversalg.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #7 Skrevet 8. mars 2016 1 minutt siden, Maximillian Cohen skrev: Pulsen din er ikke det viktigste for å finne ut hvor mye du har forbrent. Vet klokken vekten din og hvor langt du har forflyttet deg er det nok til å gjøre et ikke alt for gale oversalg. Så om jeg kun er ute etter å vite forbrenning så er det ikke nødvendig å ha på pulsbelte? Eller for å stille det på en annen måte, blir forbrenningen av kcal mer nøyaktig om jeg har på pulsbelte? Anonymkode: c995b...4c7
Maximillian Cohen Skrevet 8. mars 2016 #8 Skrevet 8. mars 2016 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så om jeg kun er ute etter å vite forbrenning så er det ikke nødvendig å ha på pulsbelte? Eller for å stille det på en annen måte, blir forbrenningen av kcal mer nøyaktig om jeg har på pulsbelte? Anonymkode: c995b...4c7 Det vil nok bli mer nøyaktig med pulsbelte, ja. Når det er sagt så er nok ikke forskjellen stor om du går/løper på relativt flate områder. For andre aktiviteter vil et pulsbelte være viktigere...om det kun er forbrenningen du er ute etter. Bruker du pulsbelte er det også viktig å registrere RIKTIG både makspuls og hvilepuls i klokken. Jeg har forresten ingen spesifikk erfaring med akkurat denne klokken, men jeg går ut i fra de fleste moderne pulsklokker bruker mer eller mindre de samme parameterne for sine utregninger. Endret 8. mars 2016 av Maximillian Cohen 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #9 Skrevet 9. mars 2016 Det er klokka som registrerer antall skritt. Dette er uavhengig av pulsbelte. For å beregne antall kalorier forbrukt uten pulsbelte i bruk bruker klokka informasjonen om antall skritt og din personlige informasjon du har registrert. Dersom du bruker pulsbelte vil du kunne få en noe mer nøyaktig beregning av kaloriforbruket. Anonymkode: acf77...630
lillsunshine Skrevet 10. mars 2016 #10 Skrevet 10. mars 2016 Forbrenningen er bare et ca estimat utifra skritt og lengde og sånt. Til og med smarttelefonen teller skrittene for meg og rekner ut et estimat for kaloriforbruk, men jeg ville ikke stolt på det og målet er å ha kontroll på kaloriforbrenning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå