Gå til innhold

Den franske skolen i Oslo.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg og min mann bor for tiden i Frankrike ettersom han er herfra. Vi har bodd her i 8 år snart. Vi har en datter som skal begynne på skolen til høsten. Jeg har fått et spennende jobbtilbud i Oslo, og mannen kan flytte jobben sin. Jeg ønsker at datteren min skal fortsette med den franske opplæringen, og jeg har tittet en del på det tilbudet den franske skolen har. Er det noen her som har erfaringer med denne skolen? :) 

Anonymkode: a0b4b...d85

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg og min mann bor for tiden i Frankrike ettersom han er herfra. Vi har bodd her i 8 år snart. Vi har en datter som skal begynne på skolen til høsten. Jeg har fått et spennende jobbtilbud i Oslo, og mannen kan flytte jobben sin. Jeg ønsker at datteren min skal fortsette med den franske opplæringen, og jeg har tittet en del på det tilbudet den franske skolen har. Er det noen her som har erfaringer med denne skolen? :) 

Jeg kjenner mange som har gått der. Det er en glimrende skole, men den har tidvis hatt litt dårlig miljø. Nå skal det riktig nok sies at min siste kontakt med den skolen var på midten av nittitallet, så jeg vet ikke hvordan det er nå.

Den gangen holdt den i hvert fall et faglig nivå skyhøyt over det norske skolevesenet.

Anonymkode: e1dbb...9dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner mange som har gått der. Det er en glimrende skole, men den har tidvis hatt litt dårlig miljø. Nå skal det riktig nok sies at min siste kontakt med den skolen var på midten av nittitallet, så jeg vet ikke hvordan det er nå.

Den gangen holdt den i hvert fall et faglig nivå skyhøyt over det norske skolevesenet.

Anonymkode: e1dbb...9dd

Hei og takk for svar!:) Jeg vil også tro de har et høyt faglig nivå, det ser i hvert fall slik ut på informasjonen de har på nettsiden sin. Får virkelig håpe de har et bedre skolemiljø nå enn den gang. Det er viktig for oss at det er et godt miljø, hvor vår datter får muligheten til å utvikle seg. At lærerne jobber forebyggende mot mobbing, jobber aktivt for et godt klasse og skolemiljø. Samtidig er jeg opptatt av læretetthet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kollega som hadde sønnen sin der. De var fornøyd med det faglige, men ikke med miljøet. Følte vel at lærerene bidro til noe giftig miljø. De tok sønnen ut av skolen for 4 (?) år siden. Han går nå på norsk skole. Sønnen har nå en mer harmonisk hverdag, men de er litt usikre på valget pga det faglige. 

Anonymkode: b9b4d...7f6

AnonymBruker
Skrevet

Sett av penger til skolegangen om hun begynner på privatskole slik at du er sikker på at hun kan fortsette der også om dere blir skilt, en eller begge dør eller ved langtidssykdom. Min erfaring (også fra nittitallet) er at de ligger såpass langt foran at hvis man må begynne på vanlig norsk skole etter noen år blir det så ufattelig kjedelig at man mister lærelysten. 

Anonymkode: 54abe...9b5

AnonymBruker
Skrevet

De er elendige på det spesialpedagogiske. Trenger et barn noe ekstra (har dysleksi for eksempel), må de slutte. Og elev/foreldremassem er litt spesiell, diplomatbarn, frankofile, flyktninger ...

ellers følger de fransk skolerute, noe som kan bære en fordel/ulempe alt ettersom. Men er barna dine allerede i fransk skole, tror jeg ikke den skiller seg fra det, er dere fornøyd nå da? 

Anonymkode: db0db...01c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...