Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av en liknende tråd tenkte jeg å kjøre en Shoppestopp runde for 2016. Jeg har fulle skap, både klesskap og kjøkkenskap. Og jeg trenger ikke flere interiørting.

Her noen "retningslinjer" som jeg tror kan fungere:

1. Ikke kjøpe nye klær, ting og duppeditter (Mat og hygieneartikler er lov. Likeså nødvendige ting til vedlikehold og reparasjon av hus og ting. Det er også lov å bruke penger på opplevelser og tjenester).

2. Det er lov å kjøpe gaver til andre og lov å motta gaver.

3. Hvis det er noe jeg trenger (og da mener jeg TRENGER, ikke bare har lyst på), kan det kjøpes brukt på steder som f.eks. FINN, Fretex e.l.

Selvfølgelig blir det vanskelig å holde ut et helt år, men hvis det så blir bare 54 dager for noen så er det jo et bra sparetiltak uansett. Jeg håper at flere blir med på dette og deler erfaringer.

Anonymkode: 6fb7f...4b5

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skikkelig bra tiltak dette her! Bra for deg og miljøet, så stå på.

Jeg har hatt en form for shoppestopp i en god stund nå, kanskje snart 3 år, og på grunn av miljøet.

Det jeg har prøvd å gjøre/være bevisst på:

- Kjøper bare klær/tilbehør som er brukt - Etsy, Fretex, arver klær...
- Syr klær selv
- Jeg har tillatt meg å kjøpe klær som er litt vanskelig å finne brukt; som vintersko, bra vinterjakke, ekstra fine klær til fine anledninger (hvis jeg ikke orker å sy selv), men det har vært veldig lite av det
- Kan kjøpe og motta gaver
- Kjøper hygieneartikler når det er tomt

Er vanskelig og uvant i starten, men etter hvert blir det mye lettere og til slutt nå klarer jeg ikke å shoppe på vanlige butikker, Fretex er gøy, men alt annet er bare kjedelig. Hvis jeg skulle gå inn på en vanlig klesbutikkk, er det bare for å "vindushoppe" og se hva som er på moten, få inspirasjon o.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...