AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #1 Skrevet 8. mars 2016 Jeg skulle ønske hun ville betro seg til meg av og til, men hver gang jeg spør om noe så lukker hun seg helt og blir sur... Jeg tror hun sliter med litt forskjellig og jeg vil jo gjerne hjelpe, for jeg bryr meg om henne... men det virker som hun ikke stoler på folk, heller ikke sin egen søster, og det sårer.... Hvordan få henne til å stole på meg og åpne seg? Hun trenger ikke fortelle meg sine dypeste hemmeligheter, men hun er så lukket... ikke engang moren vår vet noe særlig om henne. For alt vi vet kan hun jo slite med både rus og alt mulig... jeg vet hun sliter med noe psykisk, hun er uføretrygdet pga dette, men hun nekter å snakke om det.... og det respekterer jeg selvsagt, men jeg vil ikke at hun skal slite med noe alene... det kan jo hjelpe å snakke med noen. Hun går til psykolog og, men hun sliter jo fortsatt.. kanskje det hadde hjulpet å være litt mer åpen? Anonymkode: 784f4...35e
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #2 Skrevet 8. mars 2016 Hjelpe å snakke med noen! Psykolog er fint! Anonymkode: f0e2c...d46
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #3 Skrevet 8. mars 2016 Tillit er bygget over tid, det er ikke noe man bare kan knipse frem. Jeg bruker også lang tid på å stole på noen - og erfaringen min er at det er med god grunn. Du vet du kan stole på noen når du har erfaring med å åpne deg gradvis og vedkommende støtter fremfor å fordømme, klarer å holde tett om det du forteller dem, samt deler sine egne personlige ting. Jeg har også en søster som skulle ønske jeg åpnet meg mer, men jeg har også opplevd at jeg har fortalt ting til henne som hun har fortalt videre til vår mor. Ergo VET jeg at jeg ikke kan dele alt med henne. Dersom hun går til psykolog får hun jo hjelp der. Det virker nesten litt som om du vil vite ting for å vite? En profesjonell er jo bedre rustet til å takle det hun forteller enn dere andre er. Anonymkode: 2faee...1dc 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #4 Skrevet 8. mars 2016 Jeg er en sånn lukket søster og det er fordi min erfaring er at jeg ikke kan stole på at søsteren min holder munn og hun gir også ganske dårlige råd og tilbakemeldinger. Bruk kreftene dine på å støtte opp om psykologhjelp. Anonymkode: ad8af...2db
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #5 Skrevet 8. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en sånn lukket søster og det er fordi min erfaring er at jeg ikke kan stole på at søsteren min holder munn og hun gir også ganske dårlige råd og tilbakemeldinger. Bruk kreftene dine på å støtte opp om psykologhjelp. Anonymkode: ad8af...2db Ja, men det virker ikke som det hjelper... Jeg forteller aldri ting videre, og det har jeg sagt til henne, men likevel blir hun bare sur om jeg spør. Anonymkode: 784f4...35e
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #6 Skrevet 9. mars 2016 Hun synes sikkert det er vanskelig å forholde seg til deg når du graver og spør. Hun antar nok at du er nyskjerrig og at du tar en martyr stiling til det ettersom du er så "såret" over at hun ikke er klar for å fortelle. Du er storesøster antar jeg? Hva men å ta henne med ut? Gå tur, kino, du kan spandere. Det hjelper å komme seg ut, det hjelper ikke å mase på henne og presse for info når det passer deg. Anonymkode: 2eb55...277
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #7 Skrevet 9. mars 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, men det virker ikke som det hjelper... Jeg forteller aldri ting videre, og det har jeg sagt til henne, men likevel blir hun bare sur om jeg spør. Anonymkode: 784f4...35e La henne være, har hun lyst å fortelle deg gjør hun det, og har hun ikke det er helt ok! Dette må du slutte med, ellers så ender du opp med ett dårlig forhold med din søster fordi du ikke klarte å repektere hennes grenser! Anonymkode: ca961...adf 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå