Gjest Anonymous Skrevet 19. oktober 2004 #1 Skrevet 19. oktober 2004 Jeg skal male taket i stua vår. (ubehandlet panel) Er det best å brule pensel eller rulle på stativ og pensel/kost mellom bordene? Noen tips til hvordan jeg kan unngå for mye drypping og søl?
Gjest Gjesta Skrevet 19. oktober 2004 #2 Skrevet 19. oktober 2004 Når man skal male panel, gir pensel det beste resultatet - da vil man kunne skimte penselstrøkene, og det gir liv til flatene. Når du maler panel, bruker du oljemaling, og den er jo ikke så tyntflytende som vannbasert maling - tror ikke søling kommer til å bli noe stort problem. Jeg pleier å holde penselen i litt tørkepapir jeg, som fanger opp det som evt. renner nedover skaftet. Ikke ha så mye maling på penselen, og bruk en forholdsvis bred pensel - lettere å dra ut strøkene med den. K
Gjest gjesta Skrevet 19. oktober 2004 #3 Skrevet 19. oktober 2004 Jeg foretrekker pensel i fordypningen mellom bordene og rulle på flaten. Bruker også oljemaling, og det drypper langt mindre enn vannbasert maling.
Gjest gjest1 Skrevet 19. oktober 2004 #4 Skrevet 19. oktober 2004 Kjøp maling som er for tak, den er mere tykkt flytende og drypper ikke så lett. Vi har panel i alle tak og vi ruller bordene og maler med pensel i mollom bordene.Husk å dekk til med plast da! Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå