Gå til innhold

Tror du amerikanerne er modne for en kvinnelig president?  

1 stemme

1. 1. Tror du amerikanerne er modne for en kvinnelig president?

• Ja
      5
    • Nei
      11

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv om jeg egentlig ønsker at Kerry skal vinne valget, er det jo slik at dersom han ikke gjør det, er det en god mulighet for at Hillary vil bli demokratenes kandidat i 2008.

Tror du at amerikanerne er modne for en kvinnelig president?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror en del av amerikanerene er klare, men ikke mange nok.. Og det er jo litt av cluet, ikke sant??

Derfor stemte jeg nei... 8)

Skrevet

Tror heller ikke egentlig at de er klare... På den annen side leste jeg at mengder av velgermassen i USA ikke stemmer, da særlig kvinnene.

Dersom de på en eller annen måte klarer å mobilisere disse kvinnene ut av sofaen (de er jo ganske flinke til å skape massehysteri der borte, og det er da vel ikke heeelt utenkelig at de kunne finne på å sette i gang med en eller annen form for kvinnebevegelse?), ville jo de utgjøre en veldig stor vekt (i og med at republikanerne og demokratene ligger nogenlunde jevnt)...

Tenk bare hvor mange kvinner som hadde gått til valgurnene hvis Oprah hadde fortalt dem det? :wink:

Gjest TomKrus
Skrevet

De som ikke velger der borte, er de som ikke føler at de får noe ut av valget - de fattige. Hva som kom først, høna eller egget, er en annen sak.

Ellers tror jeg at Hillary ikke er en dum kandidat, og ser ingen grunn til at Usa ikke skal være moden til det. Spørsmålet er vel om Hillary er moden/modig nok.

Skrevet

:sjarmor: Selvsagt er Hillary modig nok.

Hillary Clinton. Det er meget sterke krefter mot Hillary Clinton i USA, og en del ekstreme krefter. Hun kan bli meget utsatt, bli skutt - det er jeg ikke et øyeblikk i tvil om. Jeg tror hun ser på politikken som en meget sterk plinkt. Hun kunne ha gjennomført mye for fattige, helse og utdannelse. Åtte nye år med en Clinton hadde vært t gode for USA og verden.

Men jeg er sterkt i tvil om USA vil velge en kvinnelig president nå. Kanskje Chelsea kan stille senere?

Skrevet

Jeg tviler ikke på at Hillary Clinton kunne blitt en god president. Det er på tide at USA blir klar for en president som ikke nødvendigvis er en hvit mann. Men er de det?

Gjest Valhalla
Skrevet

Hvorfor skal det være noe mål i seg selv at en president ikke skal være hvit og mann?

Skrevet
Hvorfor skal det være noe mål i seg selv at en president ikke skal være hvit og mann?

Jeg sier ikke at dette skal være noe mål i seg selv. Det ville jo være helt meningløst. Men en kvinnelig/farget president ville nok lagt en annen vekt på enkelte saker.

Skrevet

I neste århundre??? :roll:

Gjest lilletroll
Skrevet

Tror nok at USA er for konservativt til at de er klare for en kvinnelig president allerede om 4 år...

Skrevet

fordi flertallet amerikanere ikke er hvite menn.

Gjest Valhalla
Skrevet

fordi flertallet amerikanere ikke er hvite menn.

Er flertallet svarte kvinner? Hvorfor skal rase og kjønn være viktig for et lands leder?

Skrevet

Er flertallet svarte kvinner? Hvorfor skal rase og kjønn være viktig for et lands leder?

Du sier noe... hvorfor skal det være viktig for noen i det hele tatt? Inni er vi like vettu! :ler:

Skrevet

men nå ser det jo sannelig ut til at det er viktig i den virkelige verden i motsetning til en ideell verden, i og med at alle amerikanske presidenter har vært hvite menn. disse to kriteriene er tydeligvis en helt grunnleggende forutsetning for å stille som kandidat. er du hvit mann, kan du godt være tilbakestående bare familien din er rik og mektig nok.

Gjest Valhalla
Skrevet

Saken er vel heller at du må være rik og ha kontakter ikke at du er hvit og mann. At det er størst antall av de rike og mektige som er hvite menn er en annen sak.

Gjest Valhalla
Skrevet
Du sier noe... hvorfor skal det være viktig for noen i det hele tatt? Inni er vi like vettu! :ler:

Ja ikke sant. Rart hvordan de som smykker seg med å være anti-rasist, tolerant og lignende er de som er mest fokusert på rasetilhørighet eventuelt kjønn.

Skrevet

Stemte ja, men amerikanere har jo en tendens til å være fryktelig konservative på enkelte områder og liberale på andre. På dette området er de nok fryktelig konservative, så jeg tror nok det vil ta lang tid før en kvinne entrér presidentstolen. Men det hadde jo vært morsomt å fått ei som Hillary på banen da, hun har jo ganske mange bein i nesa. Så får vi se da, hva som skjer..

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...