Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, orakeler på kvinneguiden! Min vakre kone fyller 50 år om kort tid. Dette er en stor begivenhet, og jeg ønsker å gi henne en flott gave. Prisklasse rundt 10 000. Har dere noen gode forslag til hva jeg kan finne på? :) Vil legge til at vi skal være bortreist sammen på selve dagen, så det er fint om gaven er enkel å ta med seg og gjennomføre uansett hvor vi er. 

Jeg og barna (to jenter i 20-årene) planlegger også en familietur i sommer med henne, der de ville at deres gave skulle være en opplevelse (som f.eks en konsert). Dette kan være hvor som helst i Europa. Ser for oss en lang-weekend. Hvor ville dere dratt, og hva ville dere sett/opplevd? 

På forhånd, tusen takk for gode innspill! 

Hilsen rådvill ektemann 50 + 

Anonymkode: c98c0...bb0

• Liker 2
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1010660-kona-fyller-50-hjelp-en-mann-i-n%C3%B8d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, orakeler på kvinneguiden! Min vakre kone fyller 50 år om kort tid. Dette er en stor begivenhet, og jeg ønsker å gi henne en flott gave. Prisklasse rundt 10 000. Har dere noen gode forslag til hva jeg kan finne på? :) Vil legge til at vi skal være bortreist sammen på selve dagen, så det er fint om gaven er enkel å ta med seg og gjennomføre uansett hvor vi er. 

Jeg og barna (to jenter i 20-årene) planlegger også en familietur i sommer med henne, der de ville at deres gave skulle være en opplevelse (som f.eks en konsert). Dette kan være hvor som helst i Europa. Ser for oss en lang-weekend. Hvor ville dere dratt, og hva ville dere sett/opplevd? 

Henger meg på med smykker. Men i tillegg kan du gi henne  gavekort på en hel dag med bare bortskjemming. Stelle ben, negler, hår osv. Jeg tror det er en gave de fleste av oss kvinner ville sette pris på.

Anonymkode: 0af22...610

AnonymBruker

Jeg ble veldig glad den gangen typen min kjøpte billetter til teaterforestillinger ol som vi skulle gå på sammen. Det var flere billetter til show osv i løpet av det neste året. så da ble det flere koselige dater utav det ^^, 

Anonymkode: 9731e...da3

• Liker 2
AnonymBruker

Fin ide med teaterforestillingene, men til 50-års dagen er jeg ute etter en litt dyr "ting", da hun har fått mange opplevelser i gave før. Tenkte det hadde vært fint å gi henne noe eksklusivt, f.eks smykker som dere foreslår! :)

Ang. turen i sommer er jeg fortsatt ute etter tips til spesifikke forestillinger/konserter vi kan dra på, og spesifikke steder, da jeg er ganske grønn på sånt. Vi har vært inne på tanken om spa-tur, men la fra oss dette siden vi reiste på dette for et år siden. Vil gjerne gjøre noe hun vil huske resten av livet :) Det fortjener hun som verdens beste kone og mamma! 

Hilsen mann 50 +, fortsatt rådvill 

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fin ide med teaterforestillingene, men til 50-års dagen er jeg ute etter en litt dyr "ting", da hun har fått mange opplevelser i gave før. Tenkte det hadde vært fint å gi henne noe eksklusivt, f.eks smykker som dere foreslår! :)

Ang. turen i sommer er jeg fortsatt ute etter tips til spesifikke forestillinger/konserter vi kan dra på, og spesifikke steder, da jeg er ganske grønn på sånt. Vi har vært inne på tanken om spa-tur, men la fra oss dette siden vi reiste på dette for et år siden. Vil gjerne gjøre noe hun vil huske resten av livet :) Det fortjener hun som verdens beste kone og mamma! 

Hilsen mann 50 +, fortsatt rådvill 

Ikke glem å skrive et fint kort, hvor du forteller henne at du syntes hun er verdens beste kone og mamma :blomst: 

Eller støtter jeg forslaget om smykker, dersom hun liker dette. Et smykke er et flott og varig minne. 

• Liker 1
AnonymBruker
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hun mye smykker fra før? Jeg har mye smykker,  og tenker sånn at jeg har nok til alle anledninger.

La henne velge selv?Om hun ønsker smykker, ta henne med på en butikk så hun får velge selv

Anonymkode: f2582...5ad

Smykker og ringer er jo alltid et godt alternativ til eksklusive gaver. For 10000,- får du lett et lekkert smykke eller ring med en diamant. Men sjekk om hun liker gult, hvitt eller roségull. Liker hun mer moderne smykker, så har du mange lekre design fra f.eks. Ole Lyngaard og Bjørg. Gå til en David-Andersen, om du har en i nærheten. De har dyktige ansatte, som sikkert hjelper deg med å finne noe fint. Da jeg og samboeren skulle kjøpe et smykke til moren min sin 60-årsdag, så tok vi med bilder av smykkene hun bruker mest, og de hjalp oss finne et smykke basert på smaken hennes. Det ble en kjempesuksess.

Kanskje konen din har en favorittdesigner? En veske/lommebok/clutch fra f.eks. Mulberry, YSL, Proenza Schuler etc. er alltid en god investering. 
For 10000,- kan du også få både en veske fra en designer midt i prissjiktet(f.eks. Michael Kors) og en vakkert smykke.

Kanskje hun liker elektroniske duppeditter? Venninnen min fikk en rosa Macbook Pro med mannen, da hun fylte 30.

Ellers er jo en tur en kjempegod idé. Hadde det bare vært dere to, hadde jeg foreslått en romantisk luksustur til Paris. Men for en weekend med jenter i 20-årene, der dere vil se konserter eller show, så er det vel få byer som kan slå det London kan tilby. Med mindre dere liker klassisk musikk, da ville jeg dratt til Wien, Milano, Roma eller Berlin.

Endret av bopera
AnonymBruker
4 minutter siden, asterix skrev:

Jeg ville gjerne hatt en opplevelse jeg og samboeren kunne ha sammen. Dykking, fallskjermhopping, kjøring med skikkelige sportsbiler på en stor bane, skytedag med masse ulike skytevåpen eller noe annet i samme gata.

Vi dykker på fritiden, jakter hele høsten, og er dermed mye på skytebanen :) Fallskjermhopping hadde kunne vært aktuelt om hun ikke slet med ryggplager! Sportsbiler er det svært laber interesse for, også hos meg.. Men setter pris på flere slike forslag :)

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hun mye smykker fra før? Jeg har mye smykker,  og tenker sånn at jeg har nok til alle anledninger.

La henne velge selv?Om hun ønsker smykker, ta henne med på en butikk så hun får velge selv

Anonymkode: f2582...5ad

Vil gjerne at hun skal få en gave jeg selv har valgt ut. Tenker at det er mer romantisk, eller er jeg alene om dette? Tror det vil virke som at jeg ikke har tatt meg bryet med å velge ut noe til henne, og tenker at det kan bli litt styrete å gjøre på bursdagen hennes, når jeg vil at hun bare skal slappe av og ha en fantastisk dag :)

Annonse

Praha er en nydelig by! Passer både for 50-åringer og 20-åringer :)  Ellers sier jeg meg enig i London.

Smykker synes jeg er kjekt å få på "runde dager" av mannen min :) Til 30-årsdagen min fikk jeg ei utrolig fin klokke fra Omega.

Personlig har jeg et drømmesmykke som jeg ønsker meg når jeg blir 40.... Dette smykket:

https://david-andersen.no/merke/efva-attling/#pi/22865

(lov å drømme!)

• Liker 1

Hvordan hun reagerer på ulike ting avhenger jo veldig av hva slags type hun er! 

Hvis hun liker smykker, og liker smaken din, så er det en glimrende gave! Halskjede eller ring, noe som er "henne". Byttelapp kan være smart i fall man går på en smell....

I forhold til konkrete tips til konserter og sånt, hvor i Norge er det aktuelt å dra på konsert? Var en gang på opera på Oskarsborg. Det var spesielt og flott. Det finnes mange slike "vekk fra teateret" forestllinger som er litt annerledes. 
Ramme gård har stengt parken i sommer, så det det ikke teater i sommer, ellers hadde det vært strålende. 

Annonse
AnonymBruker
6 minutter siden, bopera skrev:

Smykker og ringer er jo alltid et godt alternativ til eksklusive gaver. For 10000,- får du lett et lekkert smykke eller ring med en diamant. Men sjekk om hun liker gult, hvitt eller roségull. Liker hun mer moderne smykker, så har du mange lekre design fra f.eks. Ole Lyngaard og Bjørg. Gå til en David-Andersen, om du har en i nærheten. De har dyktige ansatte, som sikkert hjelper deg med å finne noe fint. Da jeg og samboeren skulle kjøpe et smykke til moren min sin 60-årsdag, så tok vi med bilder av smykkene hun bruker mest, og de hjalp oss finne et smykke basert på smaken hennes. Det ble en kjempesuksess.

Kanskje konen din har en favorittdesigner? En veske/lommebok/clutch fra f.eks. Mulberry, YSL, Proenza Schuler etc. er alltid en god investering. 
For 10000,- kan du også få både en veske fra en designer midt i prissiktet(f.eks. Michael Kors) og en vakkert smykke.

Kanskje hun liker elektroniske duppeditter? Venninnen min fikk en rosa Macbook Pro med mannen, da hun fylte 30.

Ellers er jo en tur en kjempegod idé. Hadde det bare vært dere to, hadde jeg foreslått en romantisk luksustur til Paris. Men for en weekend med jenter i 20-årene, der dere vil se konserter eller show, så er det vel få byer som kan slå det London kan tilby. Med mindre dere liker klassisk musikk, da ville jeg dratt til Wien, Milano, Roma eller Berlin.

Tusen takk for et langt og utfyllende svar! Her var det mange gode ideer :) Veske var også en kjempeidé! Tror ikke hun er så veldig begeistret for Michael Kors (dette er vel mer et ungdommelig merke?), men har du/dere noen forslag til vesker i den prisklassen jeg ser etter? 

Romantisk weekendtur tenker jeg at vi får dekket når vi reiser bort på selve dagen hennes. Tror hun vil sette stor pris på å få reise et sted sammen med jentene i sommer. Er en stund siden alle har vært på tur sammen. London er en kjempefin by som kan by på mange forskjellige forestillinger, men der har vi vært så mange ganger. Alle de siste byene virker fristende, og kunne sikkert egnet seg godt. Vet ikke hvor begeistret vi alle er for klassisk musikk, men teater og musikaler er det stor interesse for! 

AnonymBruker
6 minutter siden, Juniper skrev:

Hvordan hun reagerer på ulike ting avhenger jo veldig av hva slags type hun er! 

Hvis hun liker smykker, og liker smaken din, så er det en glimrende gave! Halskjede eller ring, noe som er "henne". Byttelapp kan være smart i fall man går på en smell....

I forhold til konkrete tips til konserter og sånt, hvor i Norge er det aktuelt å dra på konsert? Var en gang på opera på Oskarsborg. Det var spesielt og flott. Det finnes mange slike "vekk fra teateret" forestllinger som er litt annerledes. 
Ramme gård har stengt parken i sommer, så det det ikke teater i sommer, ellers hadde det vært strålende. 

Hele Europa er aktuell :) Prøvde å få tak i billetter til Bruce Springsteen både i Norge, Sverige og Danmark, men alt ble utsolgt. Det var veldig synd, for det hadde hun elsket! 

AnonymBruker
14 minutter siden, solavskjerming skrev:

Island. Med bading i den blå lagune og en heldagstur på hesteryggen for å oppleve naturen.

Det var en kjempeidé! Island skal jeg definitivt sjekke ut nærmere :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...