Gå til innhold

Bare pes å være leder i sameie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så lei. Hver gang jeg sender ut en mail med info eller regningen sendes ut er det bare klaging og misnøye fra folk fordi det blir "dyrt" eller er det egentlig sååå nødvendig å påkoste vedlikehold akkurat nå. Jeg gjør alt dette gratis og har brukt så mange timer av livet mitt på dette. Til og med tatt meg fri fra jobb for å ha ettårsbefaring +++ Ingen takknemlighet å få og ingen andre gidder å bidra eller være med i styret. Mest utakknemlige jeg noen gang har gjort. Hvorfor skjønner ikke folk at man må ta del i fellesskapet og betale for fellesskapet når man bor i sameier?? Er det flere med liknende erfaringer? Er litt nede i dag etter nok en klage og sitter igjen med følelsen av at alt jeg gjør er feil... :(

Anonymkode: 55419...a3f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ulempen med å bo i sameie er akkurat det du poengterer. Du kan ikke tvinge noen til å bli med i styret, men synes uten å være dømmende at folk i sameie ditt har dårlig holdninger og har blitt komfortabel med at andre fikser. Vist de rett og slett gir f og skal klage på alt du gjør bør du som styrer sende ut ultimatum. At 1. Arbeid fordeles og sameiet kommer til enighet om div saker eller 2. Du som leder tar valget og slik er det vist resten av sameie skal forsette slikt de holder på.

• Liker 1
Skrevet

skjønner jeg skal til å sende ut regninger nå og regner med storm tilbake, mest utakknemlige jobb ever.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får gjøre som lederen i borettslaget her, han lagde egen nettside for borettslaget og oppdaterer med hva han gjør, pågående prosjekter, hvem som er på befaring eller er leid inn, og forhåndsvarsling om evt økning i leie o.l og begrunnelse for dette. Det gjør st folk ser hvor mye arbeid som egentlig legges ned til felles beste, og da er det generelt lite syting. Personlig har jeg vært leder i litt diverse foreninger, og når folk syter så er det greit å spørre hva de ville gjort anderledes. Ofte er det snurt blikk og taushet, for det har de egentlig ikke tenkt gjennom, de vil bare klage.

Anonymkode: a5008...273

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor gjør du det uten betaling? I de styrene jeg har vært med i har det vært en form for kompensasjon basert på tid brukt til styrearbeid. 

Forøvrig synes jeg ideen om en nettside som nevnt over var en god ide! 

Samtidig så tror jeg rett og slett du må gro litt tykkere hud og ignorere de kommentarene som kommer når du sender ut noe - kjipe folk finnes dessverre overalt... :/

• Liker 3
Gjest FarDareisMai
Skrevet

Ideen om nettside var super, og det med å spørre folk hva de ville ha gjort bedre hvis de var i dine sko er også genialt. Enten blir de satt ut, eller så har de kanskje gode ideer. For øvrig, mitt inntrykk er at det er mange sære, litt maktsjuke småkonger som har disse styrevervene, så at det fins de som er ydmyke og lydhøre er utrolig bra. Men folk burde tenke litt lenger og være litt mer takknemmelige for de som gjør en slik jobb, og være glad for at de har en som er rimelig og fleksibel. De kunne ha endt opp med mye verre. 

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha vært tvunget til å være med i styre i sameie kjøpte vi oss enebolig. Vi var bare seks leiligheter, så alle måtte bidra. Å være økonomi ansvarlig = måtte purre på å få inn de månedlige utgiftene HVER j.... Måned.....

Anonymkode: eb605...9ed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Marikken skrev:

Hvorfor gjør du det uten betaling? I de styrene jeg har vært med i har det vært en form for kompensasjon basert på tid brukt til styrearbeid. 

Forøvrig synes jeg ideen om en nettside som nevnt over var en god ide! 

Samtidig så tror jeg rett og slett du må gro litt tykkere hud og ignorere de kommentarene som kommer når du sender ut noe - kjipe folk finnes dessverre overalt... :/

Det er MANGE styrer som ikke har betaling. Og gått er det. Jeg vil ikek bruke mine penger på det. Da kunne jeg gjort det sjæl.

Anonymkode: 8b747...584

AnonymBruker
Skrevet

Tror du må være litt hardere her. Jeg kunne aldri funnet på å klage til regnskapsfører for regningene som kommer. Det er nok en ukultur der du bor der folk føler at de kan - det skal det ikke være.

Om fellesutgiftene har variert mye er det nå en ting, men dersom de er statiske så er jo dette noe folk er klar over når de flytter inn / kjøper boligen. 

Send ganske enkelt ut faktura per post til alle. Blir det mange klagemail sender du et felles epost der du poengterer hva fellesutgiftene er for og at du ikke er ansvarlig for hvilke kostnader som går inn i å drive bygget. Irrasjonelle epost kan du ignorere. 

Du bør også ha en egen epostkonto til dette arbeidet, som ikke er din personlige. 

Anonymkode: f0756...2ef

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er MANGE styrer som ikke har betaling. Og gått er det. Jeg vil ikek bruke mine penger på det. Da kunne jeg gjort det sjæl.

Anonymkode: 8b747...584

lykke til 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...