Gå til innhold

Hvor lenge kan en hamster være alene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Siden foreldrene mine har skilt seg, og jeg har en liten hamster å passe på som står hos den ene parten så lurte jeg på. Klarer den seg den uken hvor jeg ikke er der? Den har tilgang til mat, men vannet blir ikke byttet så ofte tror jeg, og at det ikke blir gjort rent i løpet av uken? 

Anonymkode: 7fafc...1a9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Den 8. mars 2016 at 8.32, AnonymBruker skrev:

Siden foreldrene mine har skilt seg, og jeg har en liten hamster å passe på som står hos den ene parten så lurte jeg på. Klarer den seg den uken hvor jeg ikke er der? Den har tilgang til mat, men vannet blir ikke byttet så ofte tror jeg, og at det ikke blir gjort rent i løpet av uken? 

Anonymkode: 7fafc...1a9

NEI! Hamsteren må naturligvis flytte bolig sammen med deg. At den skal gå for lut og kaldt vann annenhver uke, er dyremishandling!

Anonymkode: c725d...717

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke la den være alene. Om du har drikkeflaske, burde du daglig sjekke at denne funker, fordi kulen kan ha en tendens til å sette seg fast, og om du bruker vannskål SKAL dette vannet skiftes daglig. Dessuten må du være tilstedet i tilfelle hamsteret blir akutt syk og trenger å dra til veterinær. Kan du ikke være med dyret og ta vare på det må du dessverre adoptere bort. 

Anonymkode: 0e459...91c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke noe poeng i å være så hard med ts da, for alt vi vet, kan ts være veldig ung og uvitende. 

Men nei, trådstarter, hamsteren din kan ikke være alene så lenge. Den trenger rent vann og mat, og bør ha tilsyn hver dag, i tilfelle noe skulle skje. Samt at det må rengjøres. 

Men er det veldig mye stress å ta med seg hamsteren frem og tilbake fra foreldrene dine, eller få mamma/pappa til å se til den den uken du ikke er der den bor? :) det holder jo med at noen kikker til den en gang i blandt, lufter den litt, samt gir mat/vann. :)

Anonymkode: d2004...38e

• Liker 1
Skrevet

Den klarer seg fint fra fredag til søndag alene. Altså hele lørdagen alene. Men da må den ha rikelig med mat og drikke :) 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, drop-dead skrev:

Den klarer seg fint fra fredag til søndag alene. Altså hele lørdagen alene. Men da må den ha rikelig med mat og drikke :) 

Joda, men hva med søndag til fredag?

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men hva med søndag til fredag?

Da må du enten ta med deg dyret eller få noen til å passe det :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...