AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #1 Skrevet 8. mars 2016 Hei! Jeg er i en diskusjon der noen påstår at det går an å FARGE mørkebrunt hår helt blondt. Min påstand er at man kan farge lyst hår noen nyanser lysere, men ellers må man BLEKE det. Dette irriterer meg, så er det noen frisører her som kan svare? Anonymkode: 46290...de4
Banks Skrevet 8. mars 2016 #2 Skrevet 8. mars 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er i en diskusjon der noen påstår at det går an å FARGE mørkebrunt hår helt blondt. Min påstand er at man kan farge lyst hår noen nyanser lysere, men ellers må man BLEKE det. Dette irriterer meg, så er det noen frisører her som kan svare? Anonymkode: 46290...de4 Jeg er frisør, jeg gjør det ofte. Det kommer ann på håret, hvor hardt det er farget og tar selvfølgelig flere omganger. Men det er mer skånsomt og fargen blir finere da pigmentene trekkes ut på en annen måte enn med bleking.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #3 Skrevet 9. mars 2016 Om håret er farget fra før av går ikke dette. Farge kan ikke løfte ut farge. På ufarget hår kan man oppnå resultater om man prøver å farge lysere. Det finnes også noe som heter high-lift farger som kan farge håret lysere, men etter min erfaring er disse uforutsigbare å bruke på allerede farget hår. Mener selv at det beste er å bleke. Er også frisør. Anonymkode: db33c...674
ClosedParadise Skrevet 9. mars 2016 #4 Skrevet 9. mars 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er i en diskusjon der noen påstår at det går an å FARGE mørkebrunt hår helt blondt. Min påstand er at man kan farge lyst hår noen nyanser lysere, men ellers må man BLEKE det. Dette irriterer meg, så er det noen frisører her som kan svare? Anonymkode: 46290...de4 Jeg gikk fra veldig mørk til helt helt blond kun med farging. Ingen bleking. 1
Oila Skrevet 9. mars 2016 #6 Skrevet 9. mars 2016 Jeg ville anbefalt å ta avfarging først gjerne i flere omganger, spørs hvor mørkt håret er...
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #7 Skrevet 9. mars 2016 Jeg er frisør. Man kan IKKE farge et allerede farget hår lysere. Dersom du har din egen naturelle farge, så kan du det. Vil uansett anbefale å gå til en frisør å få det gjort; bedre enn å bruke masse penger i ettertid for å rette opp i en hjemmefarging som gikk galt! Anonymkode: 83449...247
Sandie Skrevet 10. mars 2016 #8 Skrevet 10. mars 2016 Olaplex? Er det ikke det som lysner håret uten bleking.Leste et sted at Kim Kardashian gikk fra svart til platinablondt vha Olaplex.
Banks Skrevet 10. mars 2016 #9 Skrevet 10. mars 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er frisør. Man kan IKKE farge et allerede farget hår lysere. Dersom du har din egen naturelle farge, så kan du det. Vil uansett anbefale å gå til en frisør å få det gjort; bedre enn å bruke masse penger i ettertid for å rette opp i en hjemmefarging som gikk galt! Anonymkode: 83449...247 Jo, det kan man. Det kommer helt ann på hva du har av farger. Jeg lysner ofte, hver uke, farget hår med farge. Jeg bruker selvfølgelig en fargekrem uten nyanser og det tar lengre tid, men at det funker, JA. Med god kunnskap om både håret og produktene man bruker kan man oppnå det meste. Og nei, dette anbefales ikke å prøve hjemme da man ikke bare kan velge en eller annen L'Oréal hjemmefarge å forvente at det lysner, det fungerer ikke slik. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå