Gå til innhold

Kredittkort med kickback/cashback

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lønner dette seg, er det mye å hente på å bruke kredittkort med cashback?

Hvilke kredittkort og andre cashback løsninger bruker dere? 

Anonymkode: db2a9...99a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva som lønner seg kommer helt an på hvordan du bruker og sjonglerer mellom kortene og hvilke kort du kan få. Drivstoff kjøper jeg aldri uten å bruke kredittkort med kash back. Norwegian kortet har jeg nettopp fått. Coopkortet gir greit utbytte 1. Februar etter en slunken januar måned. Men bruker du kredittkor utenmå betale tilbake før rentene begynner å løpe, så blir det en dyr løsning. Kontroll og ryddig økonomi er nøkkelen til grie økonomi. 

Anonymkode: 2fd4e...103

Skrevet

YA Bank lar deg velge rabatter, her kan du velge mellom 2% på alt, og 4-5% på andre ting (ofte mulig å få 4-5% på dagligvarer). Dette er et fint kort hvis du kjøper mye dagligvarer.

Flexi Visa lar deg velge mellom 4% på reise, elektronikk, klær, sportsutstyr eller bensin.

Hvis du får Norwegian-kortet får du 200 kroner i CashPoints som kan brukes på Norwegian reiser. Du får 1% av alt du kjøper i cash point og 5 til 20% rabatt på flybilletter og slipper kredittkortgebyr. Fordelen med dette er at det alltid gir 1% av alt.

365Direkte gir deg 3.65% på bensin (+30 øre på Esso), klær, og sko. 

Dette er de kortene jeg bruker. Jeg tjener jo litt på det, men det er ikke enormt. Den største fordelen for meg er at jeg har et kort til hvert formål, så jeg ser hva jeg bruker på de forskjellige tingene. Bruker Ya Bank sitt kort når det er 2% bonus på alt, Flexi Visa på elektronikk, 365direkte på klær, sko og drivstoff, og Norwegian på flyreiser og alt som ikke passer inn. 

AnonymBruker
Skrevet

Norwegian har en fordel til, du kan ta ut penger i minibank i utlandet uten gebyrer. Setter du da inn penger før duntar ut, er dette meget gunstig. Men har du ikke penger på kortet, må du betale renter fra uttaksdato. Der er heller ikke gebyr eller valuttapåslag ved kjøp på Norwegiankortet. Dette er hovedårsaken til at jeg skaffet meg kortet. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norwegian har en fordel til, du kan ta ut penger i minibank i utlandet uten gebyrer. Setter du da inn penger før duntar ut, er dette meget gunstig. Men har du ikke penger på kortet, må du betale renter fra uttaksdato. Der er heller ikke gebyr eller valuttapåslag ved kjøp på Norwegiankortet. Dette er hovedårsaken til at jeg skaffet meg kortet. 

https://www.banknorwegian.no/Kredittkort/Priser

Se under punktet "Valuttapåslag". Men du finner vel ingen som ikke har valuttapåslag, og det finnes vel ingen måte å veksle om valutta uten gebyrer så vidt jeg vet (noen gjemmer gebyrene med å gi deg dårlig kurs da).

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt norwegian i årevis. Helt greit. Men nå skal jeg prøve komplett med 2% netthandel + 1% på resten og enda mer i enkelte butikker.

Anonymkode: 27ba0...da6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Trumf Visa til det meste. Da får man 2% på alt i norgesgruppens butikker (meny, kiwi, joker, spar, osv), og 1% på alt annet (med unntak av dagligvarebutikker som ikke er i norgesgruppen, som rema, coop, etc). Jeg fikk ca 1500 i cashback i fjor. 

Jeg bruker også Norwegian-kortet. Der får man 1% i norwegian-poeng på alt, og mer om man kjøper flyreiser fra norwegian.

Anonymkode: 49c83...79f

Skrevet

Dette Ya-bank Visa kortet, som man kan få 4-5% rabatt på matvarer på, skjønte jeg ikke helt. Når jeg leser litt på Ya bank sine sider, står det f.eks. "velg denne månedens rabatt" eller hva det var. Betyr det at man ikke kan legge inn at man ønsker permanent å ha rabatten sin på matvarer, men må drive og registrere dette på nytt og på nytt hver måned? Det høres tungvindt ut,og kjipt hvis man glemmer det!

Skrevet

har Trumf Visa, får 1% tilbake på alt jeg bruker det til. Har i løpet av årene fått 15.000 kroner på dette. Bruker det til alt da, aldri vanlig bankkort.

Skrevet (endret)

Jeg har vel de fleste kredittkort det går an å ha. De brukes gjerne til helt spesielle formål. Her er mine favoritter:

Trumf Visa - Brukes når jeg handler mat i butikker som tilbyr Trumf, og handler spesielt på Trippel Trumf-dager. Det fine med dette kortet er at du kan hente ut pengene dine direkte og føre dem over på bankkonto. Gir også kickback når du bruker det i vanlige butikker som ikke er konkurrerende butikker. F.eks har jeg betalt reise på 40 000 kr med kortet, og fikk da 400 kr i kickback. Man kan jo si at det er "ingenting", men det er tross alt 400 kr gratis som jeg kan bruke på andre ting. De har nå satt ned kickback til 0,5% på alle andre kjøp, før var dette på 1%.

Bank Norwegian - Brukes spesielt på flyreiser med Norwegian. Gir kickback på alle kjøp. Her gir kickback'en kun bonus til å ta ut i reiser på Norwegians egne sider, men fint siden jeg sparer til reise. Reiser ofte Full Flex (får 20% kickback når man velger å kjøpe Full Flex-billetter) og har med dette fått sponset mange turer på den måten. Det fine er også det at hvis man har betalt med Bank Norwegian sitt kort får man også noen ekstra fordeler: hvis man betaler hele reisen via Norwegian med kortet, og man opplever at reisen blir forsinket slik at man ikke rekker videre forbindelse, vil man få dekket de ekstra utgiftene til nye billetter med inntil 5000 kr per person, og 20 000 kr per familie.

Choice Mastercard - Jeg sparer til bonusnetter. Jeg elsker nemlig å bo på hotell i Norge/Norden, og har derfor gullkort. Når jeg handler med Choice Mastercard-kortet får jeg bonuspoeng på alt jeg handler, som igjen gir meg gratis bonusnetter. Jeg har samlet så mange bonusnetter at jeg faktisk har kommet ut av telling. Neste bonusnatt blir f.eks i mai, da skal samboer og jeg har en romantisk weekend - helt gratis. ;) Sist min samboer og jeg var i Kristiansand for å besøke venner og kjente, opplevde vi å bli oppgradert til suite fordi jeg er gullmedlem (og har de noe ledig, oppgraderer de gjerne), og det fikk vi helt gratis fordi det var betalt med bonuspoeng. Ekstra deilig var det at flyreisen, som var med Norwegian, var også gratis, siden kickback'en fra Bank Norwegian-kortet dekket flyreisen. 

Gebyrfri Visa - Gir gebyrfrie uttak overalt, også i utlandet. Valutapåslag får man riktignok, men det får de fleste kort. Siden jeg har høy kredittkortgrense på dette kortet er dette et kort jeg har i bakhånd på reiser, sånn i tilfelle rottefelle. Gir også Santander-kickback (aktiveres som utvidelsen fra kickback.no, så får man kickback). Gir rabatt på en rekke spisesteder.

Coop Mastercard - Siden jeg handler en del på Coop er det naturlig at jeg også har dette kortet. Her får man også 1% bonus/kickback ved kjøp andre steder enn hos Coop (unntaket er i konkurrerende buikker). Fungerer som Trumf Visa på mange måter. 

I tillegg har jeg disse kredittkortene som jeg sjelden bruker, men som brukes i sine spesielle områder:

Komplett Bank Mastercard - Brukes på komplett.no siden det gir 3% bonus. Synes det dog er litt dumt med en begrensning her på hvor mye bonus man kan få hver måned, derfor blir det lite brukt.

Flexi Visa - Gir som sagt bonus, man velger også egen kategori. Gir også Santander-kickback (aktiveres som utvidelsen fra kickback.no, så får man kickback). Gir rabatt på en rekke spisesteder.

ManU kredittkort - Gir rabatter på fotballreiser osv. Gir også Santander-kickback ved netthandel. Rabatt på medlemskap i supporterklubben. Gir rabatt på en rekke spisesteder.

Yesms VISA (Stena Line) - Bonuspoeng på alt man kjøper, dette har jeg stort sett brukt til å ta ut poeng til gratis reiser med Stena Line. Man tjener også ekstra poeng ombord på båten. 

YaBank - Gebryfritt og fordelsprogram.

SAS EuroBonus - Som ved Choice, poeng for alt man handler. Fått et par gratis flyreiser via denne ordningen.

Re:member - Har remember reward, slik at man får kickback på 200 nettbutikker. Bruker dette mest til netthandel. Akkurat som Gebyrfri Visa er "reisekortet" som jeg alltid har med meg i tilfelle noe skulle skje, er dette et kort jeg har hjemme, sånn i tilfelle. Her er det høy kredittgrense slik at det kan brukes i helt spesielle tilfeller.

Jeg vet det er en del som ler av meg fordi man mener at det er tåpelig. Vel, det gjør at jeg får noe gratis, noe jeg ikke trenger å betale for. Gjør man det konsekvent vil man kunne få en god del ting gratis. F.eks: jeg handler mye via nett. Ta f.eks en nettside som ASOS. Jeg bruker kickback.no, eventuelt Trumf (de har egen utvidelse), og får da kickback i kroner via disse. I tillegg bruker jeg kredittkort å betale med. På den måten får jeg gjerne kickback to ganger. 

Mvh Yvonne :heiajente: 

Endret av Yvonne
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker Trumf Visa til det meste. Da får man 2% på alt i norgesgruppens butikker (meny, kiwi, joker, spar, osv), og 1% på alt annet (med unntak av dagligvarebutikker som ikke er i norgesgruppen, som rema, coop, etc). Jeg fikk ca 1500 i cashback i fjor. 

Jeg bruker også Norwegian-kortet. Der får man 1% i norwegian-poeng på alt, og mer om man kjøper flyreiser fra norwegian.

Anonymkode: 49c83...79f

0.5% på alt annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...