Gå til innhold

Sjalu på yngre kvinner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det ofte slik at kvinner rundt 40-50 år føles seg truet av yngre vakre kvinner, og behandler dem deretter? Og de overvektige, mindre attraktive jentene med lav selvfølelse fryser ut pene jevnaldrende venninner fordi de bærer på mye sjalusi? 

Anonymkode: e6d29...f10

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart det. Du kan vel selv tenke deg hva slags nederlag det er å være en kvinne som plutselig opplever mindre oppmerksomhet og beundring fra menn, for så å innse at den eneste grunnen til at du fikk det var at du engang var ung slik disse ungjentene er. Angående feite jenter så tror jeg rett og slett de ofte bare har mye dårlige erfaringer med folk og føler seg ubekvem med de aller fleste. 

• Liker 2
Skrevet

Nei. Jeg gleder meg på dems sine veier og samtidig er jeg glad at jeg er ferdig med all styr so hører med . 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man legger all sin verdi i utseende, vil man jo som ung eller eldre, ikke ha det bra. Tror også det kommer an på personen. Finnes mange smellvakre voksne damer idag. Det å være veldig ung er ikke alltid synonymt med attraktiv. Hvis man finner verdien i seg selv, vil man alltid være attraktiv.

Anonymkode: 73bdd...038

• Liker 4
Skrevet

De eneste jentene jeg fryser ut er de som ikke har respekt for seg selv og mildt sagt bare er irriterende. Blonde Botox-babes med klær som overlater lite til fantasien er vel de eneste jentene jeg forhåndsdømmer og fryser ut. Mest fordi jeg ikke klarer å se forskjell på dem, og dermed ikke husker navnene deres. De får oppmerksomhet fra gutta, men jeg kan ikke akkurat si jeg er sjalu av den grunn. Sånne gutter er ikke jeg interessert i uansett, så da er jo problemet løst :tongue: Jeg kan sikkert være misunnelig på jenter jeg synes er (naturlig!) pene, men jeg er alltid hyggelig mot dem for det :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, vinterkåpe skrev:

Klart det. Du kan vel selv tenke deg hva slags nederlag det er å være en kvinne som plutselig opplever mindre oppmerksomhet og beundring fra menn, for så å innse at den eneste grunnen til at du fikk det var at du engang var ung slik disse ungjentene er. Angående feite jenter så tror jeg rett og slett de ofte bare har mye dårlige erfaringer med folk og føler seg ubekvem med de aller fleste. 

Hva er det som gjør at du tror du er ekspert på kvinner?

Anonymkode: 8ea4f...bf6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg var yngre - sånn mellom 20 og 30 så følte jeg meg lett truet av jenter som var både yngre og eldre enn meg. Det hadde både med min manglende selvtillit å gjøre og to samboerskap der mine forhenværende villig lot seg lede ut i fristelse for å si det sånt.

Nå har jeg bikket 35 og++ og føler meg aldri truet lenger. Jeg kan syns at både unge og eldre jenter er smellvakre, smarte, oppegående og pene men det har ikke noe med meg å gjøre. Jeg er meg uavhengig av hva andre er. Hvis min mann velger meg vekk til fordel for noen andre så går det på han, ikke på meg.

Jeg kan se på en ung jente og tenke "herregud så overjordisk pen du er, og du aner det nok ikke selv" - fordi jeg ikke så hvor flott jeg selv var på den alderen. Nå er ikke huden like stram og jeg har sinnarynke som jeg kun sporadisk gidder å fylle botox i men jeg er (stort sett) lykkelig med meg selv. Nå er det koselig å treffe andre mennesker, ikke en trussel.

Anonymkode: 3e6c1...6d2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke jeg i hvert fall! Har nylig fylt førti, og føler meg helt super! Som 40åring har man en livserfaring og selvsikkerhet som bare kommer med alderen. Man har vært gjennom så mye, alle slags faser tidligere, er glad de fleste er over, og man vet hvilke som er de viktigste verdiene. Man har lært å velge sine kamper, og hvilke bekymringer som egentlig ikke er bekymringer.

Når det gjelder kropp så ser jeg på min som en minnebok. Det synes at jeg har båret frem noen store babyer og at de fikk masse næringsrik melk i en lang periode. Enkelte kroppsdeler har dratt noen cm. sydover på ferie, men det er fordi jeg heller nyter kalorier enn å telle dem - og det er en av måtene jeg nyter livet på. Det er noen få grå hårstrå under laget med farge - noe jeg antagelig kan skylde på 21 år som mamma. Og linjene som har begynt å vise seg i ansiktet er tegn på at jeg har levd livet mitt - med mye smil og latter!

Det som ikke har forandret seg er glimtet i øyet, omsorgen jeg har for andre, evnen til å oppmuntre og glede andre. Sammen med selvsikkerhet og trygghet (=livserfaring) er det nok til at jeg er fornøyd med meg selv og ikke føler sjalusi for noen andre, yngre eller eldre.

Anonymkode: 6d695...162

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som gjør at du tror du er ekspert på kvinner?

Den historien blir for lang til å ta her inne.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man bryr seg SÅ mye om utsene så fortjener man å være bitter. Jeg tror de fleste kvinner føler seg komfortabel med seg selv og aksepterer at man blir eldre. Jeg er selv 26 år og jeg er litt sjalu på eldre kvinner fordi de har så mye selvtillit og livserfaring, jeg føler at de har alt jeg strever med å oppnå. Jeg syns det er vanskelig å være ung. :(

Jeg er ikke bitter på de, jeg ser opp til de. 

Jeg er også overvektig, og hvis jeg skulle frøse ut alle jenter som var tynnere enn meg så hadde jeg ikke hatt mange venner igjen. Overvektige kvinner er som oftest IKKE sint på tynnere kvinner. Det kan hende de er misunnelig på at det er så lett for dem å holde den vekten de har. Jeg ønsker å gå ned i vekt, men jeg bortkaster ikke tid på å være sint og sjalu på andre. Jeg tar tak i problemet og jobber for en livstilsendring. 

Anonymkode: b7e11...d4d

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, vinterkåpe skrev:

Den historien blir for lang til å ta her inne.

Ikke noe vettugt svar, med andre ord. Skulle forsåvidt bare mangle.

Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man bryr seg SÅ mye om utsene så fortjener man å være bitter. Jeg tror de fleste kvinner føler seg komfortabel med seg selv og aksepterer at man blir eldre. Jeg er selv 26 år og jeg er litt sjalu på eldre kvinner fordi de har så mye selvtillit og livserfaring, jeg føler at de har alt jeg strever med å oppnå. Jeg syns det er vanskelig å være ung. :(

Jeg er ikke bitter på de, jeg ser opp til de. 

Jeg er også overvektig, og hvis jeg skulle frøse ut alle jenter som var tynnere enn meg så hadde jeg ikke hatt mange venner igjen. Overvektige kvinner er som oftest IKKE sint på tynnere kvinner. Det kan hende de er misunnelig på at det er så lett for dem å holde den vekten de har. Jeg ønsker å gå ned i vekt, men jeg bortkaster ikke tid på å være sint og sjalu på andre. Jeg tar tak i problemet og jobber for en livstilsendring. 

Anonymkode: b7e11...d4d

Men det er jo helt naturlig at de verdsetter utseende, når utseende er det som gjør at livet er så enkelt for dem. Mange unge jenter lever livet i et sånt easymode at det er vanskelig å forstå for mange andre, så når de ser det ikke går så lett lenger, men likevel så mye lettere for andre ungjenter, som de i tillegg opplever som tanketomme og grunne, så er det klart de blir bitre. Man må jo forstå dem. Man har gått rundt og innbilt seg at livet var noe helt annet enn det det til slutt ble, når de ikke lenger kunne flyte like mye på utseende. Må være jævlig kjipt, skjønner dem godt.

Endret av vinterkåpe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...