Gå til innhold

Krav og komentarer fra venner og familie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på dere!

Ønsker bare å starte en ny tråd for å stille et åpent spørsmål :roll:

Jeg har nå vært aktivt inne på KGs bryllupssider en god stund og ser ofte at folk har problemer med foreldre, venner, forlovere som stiller krav til deres (og mitt eget) bryllup. Ofte er dette grunn alene til å ville betale bryllupet selv uten hjelp fra foreldre.

Hva mener dere om at andre stiller krav til hvem dere skal innvitere eller ikke, hvordan bruden og brudgommen skal gå kledd, maten osv, osv..

Er det ikke brudeparet sin dag?

Selv har vi fått komentarer og krav fra både foreldre og svigerforeldre som har lagt en liten demper på vår glede i planleggingen.

Kanskje det er dumt å bry seg om dette, men selv ønsker jeg gjerne råd og hjelp fra venner og familie, men ikke krav.

Videoannonse
Annonse
Gjest augustbrud 2003
Skrevet

Jeg synes at foreldre/svigerforeldre kan ha meninger/ønsker om hvem som skal inviteres, og er de med på å betale så bør de faktisk få gjennomslag for disse ønskene (dersom det ikke er helt borti natta da, f.eks. invitere folk som ikke er relatert på noen som helst måte til brudeparet). Bortsett fra det mener jeg at de kan komme med ønsker, men de kan ikke kreve! Jeg ville prøvd å sagt det på en grei måte (uten å virke nedlatende), om at dere ikke ønsker det sånn eller slik. Kommunikasjon er hovedpunktet her. Fortell hva dere ønsker og vær tydelig på det, så kanskje de ikke kommer med så mange forslag?

Lykke til - og hold oss oppdaterte!

Gjest Anonymous
Skrevet

En venninne av meg som akkurat giftet seg når vi forlovet oss sa : husk, dette er ikke ditt bryllup, dette er det bryllupet moren din aldrig fikk... Har kjent meg igjen noen ganger, spesielt da de hjelper med betalingen er det lite annet å gjøre en å prøve å finne bra kompromier...

Skrevet

Vi har fått utrolig mange kommentarer og synpunkter vi også. Synes det er kjempeflott å få det når vi ber om det, men innimellom kan det jammen meg bli litt for mange tips og råd gitt, spesielt når vi allerede har bestemt oss for noe. Heldigvis mener bare alle det godt, så man må bare prøve å ikke irritere seg så altfor mye over det. Men innimellom har det godt så langt som at jeg har sagt i klare ord at vi har bestemt oss for en ting og sånn blir det. Det er vårt bryllup og vi bestemmer, men gode råd og tips tar vi mer enn gjerne i mot!

Skrevet

Vi har og fått mange komentarer og spørsmål, lite krav på vår side.

Men så har vi gjort det klart hele tiden at dette er vår dag, og at den blir laget slik vi ønsker å ha den, på godt og vondt for alle.

Vi satte selv opp gjesteliste, men det er klart at tanter og onkelr og annen slekt er invitert( vi ønsket dette selv), så noen tradisjoner har vi fulgt.

Jeg mener og det at siden vi betaler alt selv, så kan heller ikke foreldre og venner komme med krav, klart de kan komme med ønsker, men om de skal taes hennsyn til er opp til brudeparet.

Synes selv kanskje det er litt annerledes hvis foreldrene betaler alt, men hennsyn til hvem som skal inviteres( kanskje), men også her mener jeg at det er brudeparets dag, og det er deres ønsker foreldrene bør ta mest hennsyn til, de har jo engang giftet seg, og hadde sin mulihet da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...