AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #1 Skrevet 7. mars 2016 Mister man hår om kroppen ikke får næring? Anonymkode: 531f1...cdd
Nutz Skrevet 7. mars 2016 #2 Skrevet 7. mars 2016 Man får tynnere hår på hodet, men kraftigere hårvekst på resten av kroppen for å holde varmen. Ta en titt på hvilken som helst anorektikers arm - veldig hårete. 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #3 Skrevet 7. mars 2016 Ja, kroppen din vil prioritere å bruke energien den får på andre ting enn hår. Men om du mister mye fett kan du få lanugo på resten av kroppen. Anonymkode: be15d...0ef 3
Fireflies Skrevet 7. mars 2016 #5 Skrevet 7. mars 2016 Som sagt tildigere, du kan få tykkere hår på kroppen fordi fettet som varmer kroppen forsvinner. Dermed må kroppen sette inn tiltak for at den skal klare å holde varmen. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #6 Skrevet 7. mars 2016 31 minutter siden, S00l skrev: Som sagt tildigere, du kan få tykkere hår på kroppen fordi fettet som varmer kroppen forsvinner. Dermed må kroppen sette inn tiltak for at den skal klare å holde varmen. TS her: Så det fettet som varmer kroppen det er det som gjør at jeg beholder håret? Mao, mangel på fett(prosent) vil gjøre at fettet som varmer kroppen forsvinner? Forstod jeg rett? Anonymkode: 531f1...cdd
Eighth Planet Skrevet 7. mars 2016 #7 Skrevet 7. mars 2016 Hodet ditt er ikke akkurat første-pri når du får mangler. Du kan få mere "dun"-hår på kroppen som kompensasjon for fett. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #8 Skrevet 7. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mister man hår om kroppen ikke får næring? Anonymkode: 531f1...cdd Ved næringsmangel over tid, vil hodehåret lide under mangel på næring. Kroppsbehåring over hele kroppen vil øke for å kompensere for manglende fettlag i huden i forsøk på å beholde varmen/kroppstemperaturen ved like. Ellers vil mange andre biokjemiske prosesser i kroppen lide under næringstap. Blant annet vil menstruasjonen kunne forsvinne. Følgelig er riktig ksthold og å holde bæskebalansen vedlike biktig for en normal kropp og en velfungerende hjerne. Anonymkode: fd0e0...6c7 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #9 Skrevet 8. mars 2016 Takk for tilbakemelding Har noen av dere erfart noe av dette også eller? Anonymkode: 531f1...cdd
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #10 Skrevet 8. mars 2016 Jeg gikk ned mye pga sorg men jeg mistet hår på hodet og fikk heller ikke hår på resten av kroppen Anonymkode: e6085...a69
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #11 Skrevet 8. mars 2016 Jeg gikk ned mye pga sorg men jeg mistet ikke hår på hodet og fikk heller ikke hår på resten av kroppen Anonymkode: e6085...a69
lovedrug Skrevet 8. mars 2016 #13 Skrevet 8. mars 2016 Jeg veide 46 kg før og mistet masse hår,og mensen også. Kjipe greier når kroppen ikke takler det den er lagd for engang.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #14 Skrevet 8. mars 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for tilbakemelding Har noen av dere erfart noe av dette også eller? Anonymkode: 531f1...cdd Jeg hadde en operasjon som gjorde at kroppen min ikke tok til seg næring lenger..Mista MASSE hår, et rent røytehelvete..Nå, ett år senere, så har jeg masse babyhår på hodet som står til alle kanter så det er på god vei tilbake.. Anonymkode: e78cd...b16 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #15 Skrevet 9. mars 2016 Sliter med å spise nok pga. medikamenter. Gått ned en del, men er fortsatt på normalvekt. Men går og plukker hår fra klær, sofa og pute konstant Redd for å bli skalla! Huden er ikke like fin, og neglene bare revner (hele den hvite kanten faller av, gang på gang). Har ikke fått mer hår på kroppen (men hadde litt i utgangspunktet), og det kommer kanskje. .. Fryser hele tiden. Kort fortalt; kroppen rasjonerer. Hud, hår og negler er ikke akkurat førsteprioritet når du ikke får nok næring. Anonymkode: 4c9be...37a 2
Jerry Lee Skrevet 9. mars 2016 #16 Skrevet 9. mars 2016 Ja. Og negler. Og et pent utseende. Og tilslutt livet. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå