AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #1 Skrevet 7. mars 2016 Er det noen her som har prøvd crossfit? Jeg synes det virker spennende å prøve, og jeg vurderer å kontakte et ordentlig crossfitsenter her jeg bor. Jeg vet at trenerne bør ha ordentlig opplæring i det for at det skal være forsvarlig, så derfor vil jeg gjøre det der de har peiling. Men før jeg prøver det ut vil jeg trene meg opp litt. Er for tiden relativt utrent, men før det ble kaldt og dårlig føre så jogget jeg en del. Tenker jeg bør få opp kondisen og utholdenheten før jeg starter, men jeg bør vel også trene styrke. Hvilke muskelgrupper er viktigst? Grunnen til at jeg vil trene meg opp først er fordi jeg ikke vil komme dit helt utrent og føle meg teit. Og så er det jo tung trening, så jeg tenker det kanskje blir tøft for kroppen. Noen med erfaring? Anonymkode: cac17...468
Fashionistaen Skrevet 9. mars 2016 #2 Skrevet 9. mars 2016 (endret) Ja, jeg har trent CF siden i fjor sommer. Var i pinlig dårlig form da jeg startet, både kondisjonsmessig og styrkemessig. Vil påstå at styrke er det viktigste og det som tar lengst tid å bygge opp. Kondisjonen kommer ganske fort av seg selv. Om jeg hadde vært deg, hadde jeg bare begynt på crossfit til tross for at du er i dårlig form. Jeg trener på Oslos største CF-senter og her er det alt fra folk i verdenseliten til folk over 50 med dårlig kondis som trener. Ingen bryr seg spesielt om hvor dårlig du er. Alt blir skalert ned til ditt nivå og selv om du løfter minst/ er tregest, har folk som regel nok med seg selv. De første gangene jeg var der trente jeg f.eks. bare med et kostskaft for å få inn teknikken, uten at det gjorde noe. På mitt senter starter du på level 1 der treningen foregår i et lavere tempo og med mer fokus på teknikk enn level 2. Her lærer du det mest basic av teknikk osv. Er sikkert noe liknende på ditt senter. Ift muskelgrupper som er viktigst vil jeg tørre å påstå at alt er like viktig Om jeg skulle fokusert på noe hadde det kanskje vært olympiske løft fordi det er det som er det mest komplekse og som folk gjerne sliter med. Tror allikevel jeg hadde meldt meg inn på senteret for å få veiledning der. Så slipper man å pådra seg skader og slikt alene. Og ja, det blir tøft for kroppen å begynne. Men det kommer uansett til å være tøft uansett hvilken form du er i. Ble et litt rotete innlegg, men rådet mitt er uansett å starte. Ellers tror jeg aldri man kommer til å føle seg i god nok form til å begynne noensinne. Endret 9. mars 2016 av Fashionistaen
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #3 Skrevet 9. mars 2016 4 timer siden, Fashionistaen skrev: Ja, jeg har trent CF siden i fjor sommer. Var i pinlig dårlig form da jeg startet, både kondisjonsmessig og styrkemessig. Vil påstå at styrke er det viktigste og det som tar lengst tid å bygge opp. Kondisjonen kommer ganske fort av seg selv. Om jeg hadde vært deg, hadde jeg bare begynt på crossfit til tross for at du er i dårlig form. Jeg trener på Oslos største CF-senter og her er det alt fra folk i verdenseliten til folk over 50 med dårlig kondis som trener. Ingen bryr seg spesielt om hvor dårlig du er. Alt blir skalert ned til ditt nivå og selv om du løfter minst/ er tregest, har folk som regel nok med seg selv. De første gangene jeg var der trente jeg f.eks. bare med et kostskaft for å få inn teknikken, uten at det gjorde noe. På mitt senter starter du på level 1 der treningen foregår i et lavere tempo og med mer fokus på teknikk enn level 2. Her lærer du det mest basic av teknikk osv. Er sikkert noe liknende på ditt senter. Ift muskelgrupper som er viktigst vil jeg tørre å påstå at alt er like viktig Om jeg skulle fokusert på noe hadde det kanskje vært olympiske løft fordi det er det som er det mest komplekse og som folk gjerne sliter med. Tror allikevel jeg hadde meldt meg inn på senteret for å få veiledning der. Så slipper man å pådra seg skader og slikt alene. Og ja, det blir tøft for kroppen å begynne. Men det kommer uansett til å være tøft uansett hvilken form du er i. Ble et litt rotete innlegg, men rådet mitt er uansett å starte. Ellers tror jeg aldri man kommer til å føle seg i god nok form til å begynne noensinne. Hvor mye betaler du? Litt gira på crossfit selv! Anonymkode: e4254...e28
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #4 Skrevet 9. mars 2016 7 timer siden, Fashionistaen skrev: Ja, jeg har trent CF siden i fjor sommer. Var i pinlig dårlig form da jeg startet, både kondisjonsmessig og styrkemessig. Vil påstå at styrke er det viktigste og det som tar lengst tid å bygge opp. Kondisjonen kommer ganske fort av seg selv. Om jeg hadde vært deg, hadde jeg bare begynt på crossfit til tross for at du er i dårlig form. Jeg trener på Oslos største CF-senter og her er det alt fra folk i verdenseliten til folk over 50 med dårlig kondis som trener. Ingen bryr seg spesielt om hvor dårlig du er. Alt blir skalert ned til ditt nivå og selv om du løfter minst/ er tregest, har folk som regel nok med seg selv. De første gangene jeg var der trente jeg f.eks. bare med et kostskaft for å få inn teknikken, uten at det gjorde noe. På mitt senter starter du på level 1 der treningen foregår i et lavere tempo og med mer fokus på teknikk enn level 2. Her lærer du det mest basic av teknikk osv. Er sikkert noe liknende på ditt senter. Ift muskelgrupper som er viktigst vil jeg tørre å påstå at alt er like viktig Om jeg skulle fokusert på noe hadde det kanskje vært olympiske løft fordi det er det som er det mest komplekse og som folk gjerne sliter med. Tror allikevel jeg hadde meldt meg inn på senteret for å få veiledning der. Så slipper man å pådra seg skader og slikt alene. Og ja, det blir tøft for kroppen å begynne. Men det kommer uansett til å være tøft uansett hvilken form du er i. Ble et litt rotete innlegg, men rådet mitt er uansett å starte. Ellers tror jeg aldri man kommer til å føle seg i god nok form til å begynne noensinne. Takk for et nyttig svar! Kanskje jeg bare skal hive meg ut i det. Så for meg at nybegynnere skulle trene med de som har holdt på lenge, men bra det er ulike leveler Jeg sjekket hjemmesiden til senteret jeg tenkte på, og det var litt dyrt da, men man er heldigvis ikke bundet i ett år! Anonymkode: cac17...468
kissi Skrevet 9. mars 2016 #5 Skrevet 9. mars 2016 Begynn nå du, i den formen du er! Jeg begynte uten å være i spesielt god form, helt gjennomsnittlig. Ikke noe problem det! Du gjennomfører øvelsene etter hva du greier, så det går fint! Synes det er en fantastisk treningsform, og gleder meg til å starte igjen! Det er nok styrke som er det viktigste, men absolutt alle muskler blir brukt :-P Husker jeg hadde stooore problemer med å gå trapper og i nedoverbakke to dager etter min aller første time! :-P
Fashionistaen Skrevet 9. mars 2016 #6 Skrevet 9. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for et nyttig svar! Kanskje jeg bare skal hive meg ut i det. Så for meg at nybegynnere skulle trene med de som har holdt på lenge, men bra det er ulike leveler Jeg sjekket hjemmesiden til senteret jeg tenkte på, og det var litt dyrt da, men man er heldigvis ikke bundet i ett år! Anonymkode: cac17...468 Ja, gjør det! Du kan jo ta en prøvetime for å teste det ut først, om du ønsker det. Pleier å være gratis på de fleste sentere. 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye betaler du? Litt gira på crossfit selv! Anonymkode: e4254...e28 Jeg betaler 700 kr per mnd med 1 års binding. Men det er studentpris. Ordinærpris er 1050 kr/mnd med 12 mnd binding eller 1250/mnd med løpende bindingstid. Litt dyrt, men jeg mener det er verdt prisen. Bl.a. pga. fantastisk oppfølging av trenerne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå