Gjest Holititten Skrevet 7. mars 2016 #1 Del Skrevet 7. mars 2016 Reiser til Roma snart, og lurer på hvordan shoppingen er der? Nå tenker jeg på billigere alternativer, og ikke designermerker (er student, har ikke så mye å rutte med). Hvordan er prisene? Er det norske priser, billigere, dyrere? Og spesielt, hvordan er priser på sminke i forhold til i Norge. Har noen tips til hvor jeg burde shoppe? Evt hva som er god value for money? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #2 Del Skrevet 7. mars 2016 Hvordan Roma er for sminke aner jeg ikke, vil tro det er omtrent som resten av Europa: ikke merkbart billigere enn her. (Sminke er ikke spesielt dyrt i Norge). De tingene du bør kjøpe er: skinnvesker og skinnsko. Du får kvalitet tilsvarende kvalitet som i prisklassen 2-3000 til 2-300. Og siden det finnes en hel drøss små lokale produsenter er sjansen stor for å få akkurat din type og farge veske/sekk/clutch/skulderbag/etc.. Oppsøk det jødiske kvartalet og slå deg løs. Anonymkode: 2a6cd...bef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 8. mars 2016 #3 Del Skrevet 8. mars 2016 Shopping i Roma er ikke til å skryte av, med mindre du skal kjøpe high end merkeklær. De har Sephora rundt omkring, tror det finnes hvertfall 2 butikker langs Via Del Corso. Det er en del butikker der som kan være greie å ta en tur innom, du finner blant annet Zara og kjøpesentret LaRinascente. Prisen er som så, jeg vil ikke si det er særlig mye bedre enn i Norge, men de har mer utvalg i fks. Zara. Som vedkommende over nevnte, er det skinnprodukter du bør kjøpe (eventuelt bruke pengene dine på å spise masse is og god mat). 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Holititten Skrevet 8. mars 2016 #4 Del Skrevet 8. mars 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan Roma er for sminke aner jeg ikke, vil tro det er omtrent som resten av Europa: ikke merkbart billigere enn her. (Sminke er ikke spesielt dyrt i Norge). De tingene du bør kjøpe er: skinnvesker og skinnsko. Du får kvalitet tilsvarende kvalitet som i prisklassen 2-3000 til 2-300. Og siden det finnes en hel drøss små lokale produsenter er sjansen stor for å få akkurat din type og farge veske/sekk/clutch/skulderbag/etc.. Oppsøk det jødiske kvartalet og slå deg løs. Anonymkode: 2a6cd...bef Sminke er merkbart billigere andre steder i Europa. Vet ikke hvor du har kjøpt sminke før. Selvfølgelig litt dyrere enn i USA (der jeg kjøper 90% av min sminke), men andre steder i Europa er det fortsatt, etter mine erfaringer, en god del billigere enn i Norge. Sminke er dyrt i Norge, spesielt når man sammenligner med andre land. Men takk for tips! Har fått med meg at skinnvarer er noe å kjøpe, så får se om det ikke blir en fin liten veske på meg. Skal definitivt sjekke det ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Holititten Skrevet 8. mars 2016 #5 Del Skrevet 8. mars 2016 8 minutter siden, Pavilion skrev: Shopping i Roma er ikke til å skryte av, med mindre du skal kjøpe high end merkeklær. De har Sephora rundt omkring, tror det finnes hvertfall 2 butikker langs Via Del Corso. Det er en del butikker der som kan være greie å ta en tur innom, du finner blant annet Zara og kjøpesentret LaRinascente. Prisen er som så, jeg vil ikke si det er særlig mye bedre enn i Norge, men de har mer utvalg i fks. Zara. Som vedkommende over nevnte, er det skinnprodukter du bør kjøpe (eventuelt bruke pengene dine på å spise masse is og god mat). Var redd for det, at det først og fremst er high fashion. Finnes det noen italienske kjedebutikker tilsvarende H&M, Bikbok, Zara osv jeg burde vite om? Masse is og god mat skal definitivt få mesteparten av budsjettet. Det er ikke en shoppingtur, men det er jo greit å vite hva som er fint å kjøpe der, er koselig med et lite materialistisk minne fra turen. Tusent takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 8. mars 2016 #6 Del Skrevet 8. mars 2016 1 minutt siden, Holititten skrev: Var redd for det, at det først og fremst er high fashion. Finnes det noen italienske kjedebutikker tilsvarende H&M, Bikbok, Zara osv jeg burde vite om? Masse is og god mat skal definitivt få mesteparten av budsjettet. Det er ikke en shoppingtur, men det er jo greit å vite hva som er fint å kjøpe der, er koselig med et lite materialistisk minne fra turen. Tusent takk for tips! De har Chopin Roma og Class Fashion. Disse finner du rundt omkring i byen Jeg vil ikke si at kvaliteten på klærne derfra er gode, men det kan hende det er mye fint der til tider. Jeg har en kåpe fra Class Fashion som blant annet er laget i Italia, som er veldig fin og god. Håper forøvrig at du får en super tur, Roma er fantastisk på mange måter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Holititten Skrevet 8. mars 2016 #7 Del Skrevet 8. mars 2016 38 minutter siden, Pavilion skrev: De har Chopin Roma og Class Fashion. Disse finner du rundt omkring i byen Jeg vil ikke si at kvaliteten på klærne derfra er gode, men det kan hende det er mye fint der til tider. Jeg har en kåpe fra Class Fashion som blant annet er laget i Italia, som er veldig fin og god. Håper forøvrig at du får en super tur, Roma er fantastisk på mange måter Tusen takk, både for tips og gode ønsker. Gleder meg veldig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ratatosk Skrevet 8. mars 2016 #8 Del Skrevet 8. mars 2016 1 time siden, Holititten skrev: Tusen takk, både for tips og gode ønsker. Gleder meg veldig!! Litt utenfor turiststrøket, men i nærheten av sentralstasjonen (Termini), så det bør gå greit å komme seg dit: http://www.magazzinimas.it/. MAS, på Piazza Vittorio Emmanuele. Det er en engrosoutlet, og de har aalt mulig til latterlig lave priser. Mye stygt/dårlig kvalitet, men kan man også virkelig gjøre noen kupp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Holititten Skrevet 8. mars 2016 #9 Del Skrevet 8. mars 2016 11 minutter siden, Ratatosk skrev: Litt utenfor turiststrøket, men i nærheten av sentralstasjonen (Termini), så det bør gå greit å komme seg dit: http://www.magazzinimas.it/. MAS, på Piazza Vittorio Emmanuele. Det er en engrosoutlet, og de har aalt mulig til latterlig lave priser. Mye stygt/dårlig kvalitet, men kan man også virkelig gjøre noen kupp. Takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #10 Del Skrevet 8. mars 2016 OVS (Oviesse) er en billigkjede som har butikker overalt i Italia. Prisnivå omtrent som H&M. Conbipel er en annen. Se også etter Promod, tror den er fransk, men det er billig der og de har masse butikker i Italia. Anonymkode: 3db74...765 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helena83 Skrevet 8. mars 2016 #11 Del Skrevet 8. mars 2016 Vi var i Roma i oktober i fjor og jeg ble overrasket hvor dårlig utvalg det var av vanlige butikker ( ikke dyre merkeklær) der. Tenkte at hovedstaden i mote-Italia måtte ha mye å by på, men den gang ei. Men jeg fant meg litt når jeg var der, de har mye fine sko til fine priser. Det ble mye gåing og jeg hadde ikke tatt med meg rette sko til det, så jeg måtte kjøpe meg det der Butikken jeg kjøpte sko i het forresten Bata Også kjøpte jeg meg sminke på en butikk som het OVS, den anbefales! De har masse fint til både damer og herrer, typen kjøpte seg masse fine klær der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonsaijenta Skrevet 8. mars 2016 #12 Del Skrevet 8. mars 2016 Roma er det kun high-end fashion, selv da var det lite utvalg. Mulig vi var litt uheldige. I tillegg er italienere frekke og uhøflige. Vi bodde på toppen av den spanske trappen og der var servicen upåklagelig. Kos dere heller med sightseeing og ikke kast bort tiden på shopping😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Holititten Skrevet 8. mars 2016 #13 Del Skrevet 8. mars 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: OVS (Oviesse) er en billigkjede som har butikker overalt i Italia. Prisnivå omtrent som H&M. Conbipel er en annen. Se også etter Promod, tror den er fransk, men det er billig der og de har masse butikker i Italia. Anonymkode: 3db74...765 Takk for gode tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Holititten Skrevet 8. mars 2016 #14 Del Skrevet 8. mars 2016 3 timer siden, bonsaijenta skrev: Roma er det kun high-end fashion, selv da var det lite utvalg. Mulig vi var litt uheldige. I tillegg er italienere frekke og uhøflige. Vi bodde på toppen av den spanske trappen og der var servicen upåklagelig. Kos dere heller med sightseeing og ikke kast bort tiden på shopping😊 Takk for god reisestemning da... Hvis du har lest i tråden skriver jeg at det ikke er en shoppeferie, men at jeg gjerne vil vite hva som er fint å kjøpe der borte. Synes du kunne spart deg for den kommentaren tbh, når du ikke kommer med relevante tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonsaijenta Skrevet 8. mars 2016 #15 Del Skrevet 8. mars 2016 15 minutter siden, Holititten skrev: Takk for god reisestemning da... Hvis du har lest i tråden skriver jeg at det ikke er en shoppeferie, men at jeg gjerne vil vite hva som er fint å kjøpe der borte. Synes du kunne spart deg for den kommentaren tbh, når du ikke kommer med relevante tips. Beklager men når du skriver shopping i Roma som overskrift, tenkte jeg at jeg vil komme med tips basert på egen erfaring. Ønsker deg uansett en fin tur😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Holititten Skrevet 8. mars 2016 #16 Del Skrevet 8. mars 2016 2 timer siden, bonsaijenta skrev: Beklager men når du skriver shopping i Roma som overskrift, tenkte jeg at jeg vil komme med tips basert på egen erfaring. Ønsker deg uansett en fin tur😉 Takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #17 Del Skrevet 8. mars 2016 De har flere sminkebutikker med navnet Kiko i Roma og Italia. Prisen er mye lavere enn andre sminkemerker og det er god service. http://www.kikocosmetics.com/en-no/ Anonymkode: ef812...fdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Holititten Skrevet 9. mars 2016 #18 Del Skrevet 9. mars 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: De har flere sminkebutikker med navnet Kiko i Roma og Italia. Prisen er mye lavere enn andre sminkemerker og det er god service. http://www.kikocosmetics.com/en-no/ Anonymkode: ef812...fdd Tusen takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2016 #19 Del Skrevet 10. mars 2016 Den 8/3/2016 at 15.05, bonsaijenta skrev: Beklager men når du skriver shopping i Roma som overskrift, tenkte jeg at jeg vil komme med tips basert på egen erfaring. Ønsker deg uansett en fin tur😉 Hva er denne efaringen din basert på? Sjekket du på forhånd ut hvor de beste handlegatene var? Jeg har vært i Roma rundt 15 ganger, og skjønner ikke hvordan du kan mene at det er "kun high-end fashion" og lite utvalg. Da lurer jeg på om vi har vært i samme by. Dine kommentarer om at italienere er frekke og uhøflige er mer enn veldig generaliserende. Jeg har ikke opplevd frekkhet eller uhøflighet på mine (veldig) mange reiser til Italia, så det får meg til å lure på om det er andre årsaker til at du opplevde det annerledes. Muligens det kan ha noe med din egen oppførsel å gjøre? Anonymkode: 3db74...765 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonsaijenta Skrevet 10. mars 2016 #20 Del Skrevet 10. mars 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er denne efaringen din basert på? Sjekket du på forhånd ut hvor de beste handlegatene var? Jeg har vært i Roma rundt 15 ganger, og skjønner ikke hvordan du kan mene at det er "kun high-end fashion" og lite utvalg. Da lurer jeg på om vi har vært i samme by. Dine kommentarer om at italienere er frekke og uhøflige er mer enn veldig generaliserende. Jeg har ikke opplevd frekkhet eller uhøflighet på mine (veldig) mange reiser til Italia, så det får meg til å lure på om det er andre årsaker til at du opplevde det annerledes. Muligens det kan ha noe med din egen oppførsel å gjøre? Anonymkode: 3db74...765 Jeg sjekket med en venninne som har bodd i Roma i mange år. Jeg skrev også lenger opp at vi sannsynligvis var uheldig da det var svært lite utvalg av varer. Jeg står fortsatt på mitt at de er frekke og uhøflige sammenlignet med andre byer jeg har vært på. Det kunne venninnen min også bekrefte. F.eks var vi på både kles- og skobutikker som sa rett ut at de ikke hadde min størrelse før jeg rakk å ta på tingene. De hadde ikke klær til tykke folk var beskjeden jeg fikk. Jeg bruker størrelse medium😊 Jeg syns heller ikke at jeg oppfører meg nogenlunde dårlig på reisene mine, men heller tvert imot. Jeg har stor respekt for landet og deres tradisjoner på stedene jeg reiser til. At jeg har hatt dårlig opplevelse i Roma betyr ikke at andre har det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå