Ainaen Skrevet 18. oktober 2004 #1 Skrevet 18. oktober 2004 Hei alle gifte og snart gifte!!! Jeg må bare få uttrykke mitt syn når det gjelder bryllupsdagen!! Selv er jeg en jente som gjerne finner på litt godhjerta sprell av og til.. Dette føler jeg også at jeg kan gjøre på bryllupsdagen... Så har det seg sånn at jeg har en forlover som hinter til at jeg må oppføre meg ordentlig og alt det der.. Hun er kanskje litt seriøs... Det jeg lurer litt på er; er det noe galt i å kanskje sette i et lite jubelrop nedover midtgangen når jeg og min mann er gift? Er det noe galt i å spøke litt i en eventull tale??? :klø: Man må vel være den man egentlig er i et bryllup.. Jeg er fullstendig klar over at det skal være seriøst og alt det der, men hva med meg og min mann og de personene som vi er??? Dette er vår dag, vårt minne og vår framtid!! Jeg kommer aldri til å tilgi meg selv hvis jeg må sette bånd på meg selv denne dagen for å gjøre min forlover til lags... Nå tenker kanskje noen at jeg burde valgt en annen forlover, men nei... Hun er nok det beste jeg kunne valgt på mange måter. Det er bare dette ene... Hun er vel det man kan kalle litt konservativ... Litt seriøs... Hva mener så dere??? Skal jeg være seriøs og "ordentlig" på en av de største dagene i mitt og min manns liv eller skal jeg/vi være den jeg/vi er????
Jandia Skrevet 18. oktober 2004 #2 Skrevet 18. oktober 2004 Vær den du er! Er jo deg mannen vil ha... :-)
søndagsengel? Skrevet 19. oktober 2004 #3 Skrevet 19. oktober 2004 Vær den du er! Er jo deg mannen vil ha... :-)
Andrine22 Skrevet 19. oktober 2004 #4 Skrevet 19. oktober 2004 Vær den du er du- da blir bryllupet garantert mye artigere! Kan jeg komme i kirka når du setter i gang med jubelropet? DET kunne jeg tenkt meg å se/høre! Dessuten liver det opp folka skikkelig! Om ikke hele gjengen er skikkelig seriøs da, bortsett fra deg...
Bauche Skrevet 19. oktober 2004 #5 Skrevet 19. oktober 2004 Ja...jeg synes helt klart at man skal juble litt om man har lyst til det jeg!.... Jeg forstår ikke poenget med å plutselig bli "stive stokker" den dagen man gifter seg...alt trenger ikke å være så høytidelig!!! - man skal jo KOSE seg, ikke konsentrere seg om å te seg! I det siste bryllupet jeg var i, bytta bruden til joggesko etter middagen - hun skulle jo danse, og brudeskoene var så innmari vonde å gå med...og jeg skal love deg at hun danset
Gjest Anonymous Skrevet 19. oktober 2004 #6 Skrevet 19. oktober 2004 Vær den du er.. Finner du på noe sprell så ja, gjør det. Skal man ikke ha det gøy og kose seg når man gifter seg? Jeg vet at om jeg og samboer skulle giftet oss, så er det et par ting jeg hadde tatt med i en liten tale til oss. Han har det med og snakke før han tenker, og ofte kommer det ting som ikke skal komme... Dette må jeg jo selvsagt utnytte
Gjest Madam Felle Skrevet 19. oktober 2004 #7 Skrevet 19. oktober 2004 Er enig med de andre her inne.
lene24 Skrevet 19. oktober 2004 #9 Skrevet 19. oktober 2004 synes bryllupsdagen er litt av begge deler, en høytidelig dag, men skal jo feires da! ( med måte)
Fakse Skrevet 19. oktober 2004 #10 Skrevet 19. oktober 2004 Akkurat selve vielsen er jo et høytidelig øyeblikk, og og jeg synes ikke den blir slik den skal om den er for løssluppen. Men resten er jo en fest, og det er lov til å vise glede, klart du skal være deg selv!
Gjest gjest1 Skrevet 19. oktober 2004 #11 Skrevet 19. oktober 2004 Bryllupet er ein seriøs festdag, og skal feirast med GLEDE!!!
Gjest gjest1 Skrevet 19. oktober 2004 #12 Skrevet 19. oktober 2004 Ja, vær deg selv for dette er en gledens dag!
Piarina Skrevet 19. oktober 2004 #13 Skrevet 19. oktober 2004 Da dørene åpnet seg i kirken, og jeg begynte å gå opp midtgangen, var det første jeg merket meg at alle gjestene så altfor alvorlige ut. Det så nesten ut som de var i begravelse. Så jeg begynte instinktivt å smile "oppmuntrende", nikke og si hei etterhvert som jeg gikk forbi folk...og da smilte de som bare det tilbake. Da vi satt oppe ved presten holdt jeg på å boble over, og hadde problemer med å holde meg alvorlig og fokusert, enda jeg kan være ganske konservativ til vanlig. Føltes nesten som jeg var sånn festlig småbrisen, enda jeg ikke tatt en eneste slurk alkohol. I talen min tok jeg med et par litt morsomme poenger, den ble overhodet ikke noen tårevåt opplevelse. Nei, det skal være en glad-dag og dere skal være dere selv. Men det er jo egentlig vanskelig å planlegge nøyaktig hva man kommer til å føle den dagen... Noen gråter seg jo helt bort, mens andre får latterkrampe, uten å helt greie å styre disse reaksjonene selv.
Gjest Anonymous Skrevet 19. oktober 2004 #14 Skrevet 19. oktober 2004 Klart at man skal være seg selv....! Men å rope ut i kirka hadde ikke jeg gjort...! Jeg synes det er en ganske seriøs og alvorlig dag for oss brudepar, for gjestene er det sikkert mer enn fest. men selvsagt skal vi kose oss alle sammen:)))Ikke bare alvor i et bryllup da, da blir det trist og kjedelig
Gjest siw28 Skrevet 19. oktober 2004 #15 Skrevet 19. oktober 2004 Selfølgeli kan du være seriøs OG morsom/festlig på bryllupsdagen. Det verste jeg vet er kjedelige lange seriøøøøse taler...
Gjest Tex Skrevet 19. oktober 2004 #16 Skrevet 19. oktober 2004 Å rope ut i kirken blir respektløst i mine øyne. Noen som så Carmen Electra og han duden hennes ta bilder til invitasjonene sine i går....? Det finnes masse gøy man kan gjøre, men ikke i kirken.
Ainaen Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter #17 Skrevet 19. oktober 2004 Å rope ut i kirken blir respektløst i mine øyne. Takker så masse for mange fine svar!! Til Tess; det med å rope ut i kirken var vel egentlig bare en måte å sette ord på ting for meg... Har nok ikke de største planene om å sette i et rop :-) Hverken min tilkomne eller jeg kommer i fra de mest "seriøse" familier, men dette må ikke misforstås. Her er det ikke snakk om å "ta av" eller drikke seg dritings.. Selv er jeg noe måteholden når det gjelder alkohol!! Poenget mitt er rett og slett at jeg ikke orker å tenke tilbake på dagen og huske hvor seriøst og alvorlig alt var... Jeg vil ha glede:) Jeg har også vært i bryllup der både brud og gjester er så alvorlige at man nesten er redd for å smile eller le.. Sånn vil jeg IKKE ha det!!! Helt enig med alle som mener man må få være den man er, og helt enig i at alt går ann, bare det er med måte!!
Gjest Tex Skrevet 20. oktober 2004 #18 Skrevet 20. oktober 2004 Vi hadde det ihvertfall kjempegøy, en avslappet stemning og full fest, uten at folk var hverken dritings eller overstadige. Å rope ut i kirken kunne jeg aldri gjøre, der skal det etter min mening holdes en klar seriøs linje, men etterpå........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå