Gå til innhold

Dattera mi er på vei til å bli veganer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skal hun selvfølgelig få lov til å bli også.

Hun elsker egentlig kjøtt, men argumentet hennes mot å ikke spise kjøtt lenger er fordi hun er imot dyremishandling. Hun mener at de som ikke kan klare å se på dyr som blir slaktet heller ikke skal spise kjøtt.

Dyrene blir stresset og mange blir skadet på vei til slakteriet og på slakteriet. Mange dyr lider før de dør.

Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal si til dette, men dere andre som er veganere, har dere den samme meningen?

Jeg klarer ikke å se dyr bli slaktet, men er for glad i kjøtt til at jeg slutter å spise det. Da er jeg nok ett fælt menneske, men jeg liker ikke st dyr lider.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest cheshirecat
Skrevet

Så flott!!! Vær stolt av henne! Hun har rett! Jeg prøver å kutte så mye kjøtt som jeg kan og lager ofte vegan mat. Dessverre klarer jeg ikke rendyrke det helt enda grunnet manglende motivasjon, småbarn, familieliv osv. Men en dag håper jeg virkelig jeg klarer det!

AnonymBruker
Skrevet

Vær stolt over henne. Jeg skulle selv ønske jeg maktet å bli veganer, men dessverre er jeg for glad i kjøtt. Jeg takler ikke se dyr bli slaktet og jeg vet de blir utsatt for mye stress og smerte uansett hvor "human" avlivingen er. 

Anonymkode: 27530...b55

• Liker 9
Skrevet

Jeg er veldig stolt av henne og jeg respekterer hennes valg 😊

Jegvhar ingen intensjon å få henne vekk fra dette på noen som helst måte heller.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veganer fordi jeg ikke syns noe om å spise dyr når jeg klarer meg uten. Det er bare ikke fristende å spise et annet levende vesen. Dersom man setter seg ned og observerer kjæledyret sitt, så merker man oppførsel, personlighet. Dyrene i fjøset er like, bare at kulturen vår har oppdratt oss til å ha mindre medfølelse for dem slik at vi kan spise dem. For meg blir det bare ikke riktig å fortsette det. Så lenge det ikke er riktig for meg å spise hund eller katt, så ser jeg ikke at jeg kan logisk begrunne å spise ku eller sau.

Anonymkode: 6aa66...213

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Alle bør dra sin del av vekta, og å kutte ned på kjøttforbruket (som f.eks en dag i uken), er veldig bra. Jeg er også veldig glad i kjøtt, men har kuttet ned, slik at jeg ikke spiser kjøtt hver dag i uken. Rødt kjøtt er kuttet enda mer, spiser det maks en gang i uken. 

Håper dere kan utforske vegetar/vegan mat med din datter, hun har hodet skrudd på riktig. :) 

Anonymkode: 9d8b5...14e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Kondolerer ts.

Anonymkode: 5fa87...b6b

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Mer kjøtt til deg, mens hun spiser gulrøtter ;) 

Anonymkode: d5dd8...68e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, EvaLena skrev:

Hun elsker egentlig kjøtt, men argumentet hennes mot å ikke spise kjøtt lenger er fordi hun er imot dyremishandling. Hun mener at de som ikke kan klare å se på dyr som blir slaktet heller ikke skal spise kjøtt.

Vel det er noe av det mest idiotiske jeg har lest.

Anonymkode: c642d...e3c

• Liker 9
Gjest Linaria
Skrevet

Jeg har ikke noe problem med å se på dyr som blir slaktet, så jeg kan spise kjøtt med god samvittighet, sant? :P 

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker hun om at mange dyr selv jakter og spiser andre dyr?

Greit å bidra til å få ned kjøttforbruket, men det er helt naturlig å spise kjøtt.

Anonymkode: 1d115...c3e

• Liker 12
Skrevet

Datteren min ønsket å bli veganer, men vi foreldre bestemte at så lenge hun var i vekst måtte hun godta å kun bli vegetarianer.

Er datteren din ung, bør hun starte i det små med å kutte ut kjøtt og fisk, også kan hun evnt anvansere til full veganer som voksen. Å være veganer krever stor kunnskap om næring, så dette skal man ha grundig kjennskap til før man setter i verk.

Forøvrig spiser min datter variert og sunt, men har allikevel fått jod, d-vitamin og B12 mangel. Så man bør ta en sjekk med jevne mellomrom. 

• Liker 8
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Sørg for at hun får litt proffesjonell kostholdsveiledning. Det er sikkert verdt pengene så hun slipper å fumle seg frem selv.

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer med å ha oppdratt et oppegående og empatisk menneske. :)

Anonymkode: 59696...938

• Liker 13
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Greit å bidra til å få ned kjøttforbruket, men det er helt naturlig å spise kjøtt.

Mener du altså at rovdyr skal leve på plantemat? :klo:

Kjøttetende dyr er kjøttetende dyr. Kattedyr, ulv, rev, ørn og andre dyr jakter og spiser dyr fordi det er i deres natur. Det er ikke i menneskets natur og spise kjøtt, når vi fint kan overleve på andre mat-typer. 

Det og spise kjøtt er menneskeskapt, det ligger altså ikke i vår natur og spise andre dyr, nei.

Så get over yourself. Sorry.

• Liker 6
Gjest Castielz
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veganer fordi jeg ikke syns noe om å spise dyr når jeg klarer meg uten. Det er bare ikke fristende å spise et annet levende vesen. Dersom man setter seg ned og observerer kjæledyret sitt, så merker man oppførsel, personlighet. Dyrene i fjøset er like, bare at kulturen vår har oppdratt oss til å ha mindre medfølelse for dem slik at vi kan spise dem. For meg blir det bare ikke riktig å fortsette det. Så lenge det ikke er riktig for meg å spise hund eller katt, så ser jeg ikke at jeg kan logisk begrunne å spise ku eller sau.

Anonymkode: 6aa66...213

Newsflash: Planter er levende vesen de og.... 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Før i tiden var kjøtt festmat, nå er det så vanlig del av hverdagen at de fleste av oss ikke ofrer kjøttspisinga en tanke. I Norge overlevde vi vel på kål grøt og potet om jeg ikke husker helt feil, så hva som er naturlig eller ikke kan jo diskuteres om man skal dra det kortet ;)

Anonymkode: d79f0...027

• Liker 5
Skrevet

Kjøttforbruket bør ned - det er det ikke noe tvil om. På grunn av miljøet. 

Jeg trodde veganer dro det hele veien ut - ikke egg, melk, fisk, og hva enn annet... Jeg trodde det bare var vegetarianere som ikke spiste kjøtt, men alle/de fleste andre varene. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, EvaLena skrev:

Jeg er veldig stolt av henne og jeg respekterer hennes valg 😊

Det er da ingenting å være stolt over? Det er ingenting galt med det, og hun skal selvsagt få gjøre som hun vil. Men det er jo ingenting å være stolt av.

Anonymkode: a4e47...61c

• Liker 3
Gjest 2Bhonest
Skrevet

Det hun er imot, vil ikke forsvinne om hun kutter ut å spise kjøtt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...