Gå til innhold

Har du bulket bilen før?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor mange ganger har det skjedd deg? Og hvor lenge har du hatt lappen? Hvis du kom borti en annen bil, kontaktet du eier?

Anonymkode: a3f9e...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har sneiset borti en kant en gang. Skrapet opp den nederste delen av skjermen foran. Hadde på det tidspunktet hatt lappen i ni år. Ellers ingenting. 

Anonymkode: 9178f...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har bulket bilen skikkelig en gang. (Bank i bordet). Tror jeg hadde hatt lappen i ca. 7mnd.. Husker ikke helt, men det var høsten, så må ha vært rundt 6-7mnd. Min egen feil. feilberegnet ut fra parkeringsplass, kom bil imot og, og traff en pyntestein\kant.. (Ganske stor, 1 m høy, 2m bred, 1 m dyp.. ish) Bulket hele sidedøren.. Aner ikke prisen, for fikset det aldri..

Var ingen annen bil jeg traff. Sendte sms til eieren av bilen, som var min samboer.. :P 

Har og blitt kjørt borti, jeg var parkert, og den andre bilen hadde sneiet min og en annen en.. Da ringte de dagen etterpå.. Veldig kjekt!

Anonymkode: bcf9b...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har frontkollidert en gang, ikke min skyld. Bilen ble totalvrak. Hatt lappen i 3 år.

Bulket en annen gang, min skyld, men det var glatt og jeg begynte å spinne halvveis ut i veien. Bilen som kom i mot gadd ikke bremse en gang. Glatt føre. Hadde hatt lappen i 20 år ca.

Hadde en skikkelig Donald Duck opplevelse på en diger p-plass hvor det var kanskje toppen 20 biler. Jeg klarte å bulke inn i den ene bilen. Spør meg ikke hvor tankene mine var på det tidspunktet. Jeg la igjen lapp til bileieren og hele skaden kom meg på hele 65.- 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hatt lappen i 2-3 måneder og det var min første bil. Bilen hadde automatgir og gikk dårlig i lav fart og kveltes ofte. Var ute å kjørte i kraftig snøvær og bilen døde. Og jeg viste jeg måtte starte den og kjøre med en gang om den skulle gå igjen. Som fersk sjåfør i snøvær i smågater fikk jeg ikke med meg at det kom en hvit varebil bak meg rett idet jeg svingte ut i veien. Min bil var også hvit så han så nok ikke meg heller. Det ble en god bulk i min bil slik at førerdøren ikke kunne åpnes, og en lykt knust på den andre. Vi skrev raskt under skademeldingsskjema og delte informasjon. Hørte aldri noe mer fra han. 

Ellers har jeg aldri vært borti en annen bil og gjort skade. Kun gjort skade på egen bil en gang jeg kjørte på kanten av en gangvei. 

Om jeg hadde skadet en annen bil hadde jeg selvsagt sagt ifra til den andre eieren ved å ta kontakt på telefon. Og jeg håper at alle som skader min bil ville gjort det samme. Tenker det må være kjempekjedelig å oppdage at noen har skadet bilen din uten å si ifra. Det er ikke alltid at de som får skadet bilen orker å gjøre noe med det, men tenker det er normal folkeskikk å i det minste si ifra uansett hvilken unnskyldning man har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har aldri bulket bilen, har hatt lappen i 25 år, men har blitt bulket 2 ganger, en gang fått en dør i siden der bilen stod parkert på parkeringsplassen til matbutikken, den andre gangen var en d*#¤%unge som tok en liten stein og laget ripe på hele langsida. Har ikke funnet lapp under vindusviskeren eller tlf med beskjed noen gang. Ungen tok jeg nesten på fersken, jeg var på avstand å så han gjorde det, men da jeg kom frem, nektet foreldrene, de sa han hadde ligget inne å sovet og nettopp våknet. Jada..... 

Anonymkode: b45ab...462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei, men har blitt noen riper, er en ekspert på å rygge på søppeldunken hjemme:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rygga i et autovern på tidenes mest upraktisk parkeringsplass :fnise: Ca 2 måneder med lappen, og en uke som bileier. Heldigvis bruktbil da, og knuste bare baklykten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rygget og svingte rett etter at jeg fikk lappen, så traff jeg en stolpe på siden jeg svingte mot.

Jeg traff et autovern med baklykten en gang (fikk sleng, bilen gikk sidelengs).

Traff en rein med siden av bilen en gang.

Krasjet med en dame i en rundkjøring, hun brøt vikeplikten, jeg var for sent til forelesning i psykologi. Det ble vel egentlig ingen skader på noen av bilene.

Bulket en leiebil i et parkeringshus en gang, traff et rør i taket.

Jeg bulket taket på den ene bilen på en fest, når jeg satt på taket. Bulket panseret på samme måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var uheldig og deiset min dør borti en splitter ny Volvo en gang. Utrolig kjipt for den stakkaren som nettopp hadde fått den...

Jeg satt meg i bilen og ventet til eieren kom. Hadde veldig god tid, så gadd ikke legge igjen lapp.

Anonymkode: 70378...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bulket, men en gang jeg prøvde å snike bilen imellom en grøft og en annen bil, havnet det ene forhjulet i grøfta så skjermen løsnet. Hadde hatt lappen i 1,5 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært skyld i skader på noen av mine egne biler, og heller aldri påført skader på andre biler.

Jeg har imidlertid dunket litt her og der med bilene på jobb...og mistet en bil på sjøen. Arbeidet mitt går riktig nok ofte ut på å kjøre der ingen skulle tru at nokon kunne køyre, så slikt er ikke uvanlig. Eller...jeg er den eneste som har mistet en bil på sjøen; akkurat det er litt uvanlig.

Jeg har hatt lappen i snart 11 år og kjørt minst 500 000 km (ca 100 000 km med tilhenger).

Endret av Maximillian Cohen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bulket en bil engang, og dette var arbeidsbilen.. Hele siden var bulket inn og ripet opp. Dette var heldigvis et hendelig uhell og jeg måtte ikke betale en krone. :-)

Anonymkode: 3348a...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Når jeg hadde hatt lappen i 3 måneder, var det en som ikke holdt vikeplikten og kjørte inn i siden på bilen min. Han prøvde å stikke av, men jeg fikk heldigvis nummeret på bilen og ringte han opp ;) Når vi møttes, nektet han for at han hadde truffet meg (selv om lakken på hans bil og min viste skrape...). Skaden var såpass liten at det ikke var noe å fikse for min del, men vedkommende måtte ut med 4000 (for skadeomfanget) for ikke å ha stoppet for å spørre om hvordan det gikk. Hadde han stoppet, hadde jeg sagt at det ikke gjorde noe. 
En annen rullet bakover i et kryss og traff meg foran. Skiltet ble skjevt og bilen fikk en liten skrape. De stoppet på busstoppet rett etter krysset og beklaget seg så veldig. Jeg sa at ettersom de faktisk stoppet etter uhellet for å se hvordan det gikk, så trengte vi ikke å skrive skademelding. 

For min del er en bil en bil, og det man kan fikse selv, det fikser man selv. utseende på bilen har ikke store betydningen, så lenge det ikke går rust i eller at funksjoner ikke fungerer. Så lenge du stopper bilen etter et uhell med meg og sier unnskyld, så trenger du ikke å betale en krone for skaden. Men stopper du ikke, da blir jeg forbannet og bota er å betaler for skaden om jeg får tak i skiltnummeret! Det skal lønne seg å stoppe. 

Anonymkode: d04a2...c98

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har hatt lappen i 17 år (shit, begynner å bli gammel!). Har bulket en gang. Ikke mot en annen bil. Hadde selvsagt lagt igjen en beskjed/kontaktet eier hvis jeg skadet en annens bil.

Anonymkode: f029b...83d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vokste opp på landet og som mange andre kjøpte jeg Volvo 240 da jeg endelig fikk lappen, og deltidsjobb to mil unna. Volvo'en hadde gummistøtfangere egentlig hele veien rundt. Så jeg tenkte lenge at det ikke var så farlig å dunke bort i ting. Nå, 20 år senere, sliter jeg fortsatt med den holdningen. Jeg aner ikke hvem som fant på å lakkere støtfangere, men på mine siste fire biler var altså disse skrapt opp i alle fire hjørner. Jeg har aldri dunket bort i en annen bil, men klarer ikke la være å ta utfordringen med en sving i p-hus og den slags... :o

Anonymkode: cddcf...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse
AnonymBruker

Rygget inn i en lyktestolpe på en særdeles dårlig dag en gang, det var litt av en smell. Bulken ble såpass stor at etter det var det veldig vanskelig å få opp bagasjeluka. Men bilen var et vrak fra før, så jeg orka ikke få det fiksa.

Anonymkode: f0dea...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Av en eller annen grunn er jeg grusomt dårlig på å parkere på vanlige parkeringsplasser. Engang skulle jeg rygge inn og smalt hele siden av bilen min mot en lyktestolpe. Ante ikke mine arme råd og var ekstremt flau. Så der satt jeg da og rygget fram og tilbake og hørte at passasjerdøren min bare moste seg lenger og lenger inn. Ca en uke etter jeg hadde fått lappen. Kaller det for godbulken!

Noen dager etter trodde jeg at jeg hadde satt bilen i park mens jeg ventet på en venn. Satt der og lekte med mobilen så ser jeg han veiver med armene, skjønner ingenting. Viste seg at bilen stod fremdeles i drive og jeg hadde mekka tidenes ripe i gjerdet til naboen og ikke minst på bilen. Dette kaller jeg for observasjonsripa.

Den tredje gangen var sikkert noen uker etter. Da stod skulle jeg kjøre ut fra et sykehjem, hadde god plass og greier. Men i stedet for å kjøre fremover så rygget jeg rett inn i en mini morris. Var ikke store greiene, men skilte hadde bøyd seg og falt ned. Fikk panikkanfall og trodde at jepp nå er det rett i kasjotten. Litt morsom historie, la først igjen en lapp og kjørte videre. Men jeg klarte ikke å slutte å tenke på det så jeg kjørte ned til sykehjemmet igjen og ringte politiet!!! HAHA. De ga meg nummeret til hun jeg kjørte i og ba meg om å ta det helt med ro. Så fikk jeg ringt henne og alt ordnet seg.

Dette er vel de to største ripene jeg har fått til. Men de første ukene etter lappen rygget jeg stadig inn i murvegger når jeg skulle parkere. Godt jeg tilhengerfeste som er glad i å ta støten.

Er særdeles god på lukeparkering da, naturtalent vil jeg tørre påstå. Byrotta si det. :reise:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk applaus da jeg lukeparkerte i en bitteliten luke, litt kleint ja, men det var i utlandet så det regnes (nesten) ikke. Har aldri bulket, lager skikkelig krasj når jeg først gjør det, og ja, det var min feil. Trøster meg med at det er mange år siden nå, har lært av mine feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har bulket to ganger.

Første gangen var da jeg var 16 og øvelseskjørte med min far på Frogner. Plutselig ser jeg Kevin Richardson og Nick Carter fra Backstreet Boys gå på gaten, jeg ble så starstruck at glemte å bremse og kjørte rett inn i bilen foran. Ingen ble skadet, men bilene og selvfølelsen min fikk seg en liten ripe i lakken. 

Nu på langfredag skulle jeg lukeparkere på Vinderen. Bilen foran meg drev visst også på med det, men den manglet baklys, så jeg så ikke det. Vi møttes da han rygget og jeg kjørte fremover. 

Jeg har hatt lappen i ti år 😱

Anonymkode: 7d7f4...761

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...