AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #1 Skrevet 7. mars 2016 Min ex og jeg leide en studentleilighet, og jeg har nå flyttet ut. Det er 3 måneders oppsigelse og kontrakten løper til ut juli. Exen øsnker å bli boende, men han er ikke student. Det er ikke lov med fremleie i forhold til kontrakten, men han har muligheten til å betale hele leien, og har vært snill nok til å tilby seg å forsette ut perioden så jeg kan finne noe mer rimligere. Nå vil jeg melde flytting, og lurer på om utleieren får melding om dette? Kan det skape trøbbel, og i såfall bør jeg bare vente? Det er verken lov eller greit, det vet jeg. Men er ikke utleier mer interessert i å få betalt ut kontraktperioden enn at leiligheten står tom tror dere? Anonymkode: f0084...8ad
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #2 Skrevet 7. mars 2016 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min ex og jeg leide en studentleilighet, og jeg har nå flyttet ut. Det er 3 måneders oppsigelse og kontrakten løper til ut juli. Exen øsnker å bli boende, men han er ikke student. Det er ikke lov med fremleie i forhold til kontrakten, men han har muligheten til å betale hele leien, og har vært snill nok til å tilby seg å forsette ut perioden så jeg kan finne noe mer rimligere. Nå vil jeg melde flytting, og lurer på om utleieren får melding om dette? Kan det skape trøbbel, og i såfall bør jeg bare vente? Det er verken lov eller greit, det vet jeg. Men er ikke utleier mer interessert i å få betalt ut kontraktperioden enn at leiligheten står tom tror dere? Anonymkode: f0084...8ad Nei. Eieren får ikke melding. Men om eksen din har telefonnummer, som kommer opp i søk, så vil de jo se at han har den adressen. Anonymkode: be1fc...6cd
Gjest Raindrops Skrevet 7. mars 2016 #3 Skrevet 7. mars 2016 Det burde ikke by på problemer. De studentbyene jeg kjenner til her i byen pleier å be om bevis for at du er student en gang i året eller noe, men utover det tviler jeg sterkt på at de sitter å søker opp enkeltpersoner.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #4 Skrevet 7. mars 2016 Personvernloven forbyr folkeregistret å gi ut opplysninger. Anonymkode: 9a01c...d29
Illuminatum Skrevet 7. mars 2016 #5 Skrevet 7. mars 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Personvernloven forbyr folkeregistret å gi ut opplysninger. Anonymkode: 9a01c...d29 adresse er ikke sensitivt 1
ajarRun Skrevet 7. mars 2016 #6 Skrevet 7. mars 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Personvernloven forbyr folkeregistret å gi ut opplysninger. Anonymkode: 9a01c...d29 Hvis jeg har navn og fødselsdato gir folkeregisteret meg personnummeret.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #7 Skrevet 7. mars 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei. Eieren får ikke melding. Men om eksen din har telefonnummer, som kommer opp i søk, så vil de jo se at han har den adressen. Anonymkode: be1fc...6cd Takk for svar. Vi har jo vært samboere så han er allerede registrert på adressen. Jeg har skjult nummer så du får ikke søkt opp adressen min, så da mener du at det ikke vil være mulig for de å finne ut av det? Anonymkode: f0084...8ad
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #8 Skrevet 8. mars 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Vi har jo vært samboere så han er allerede registrert på adressen. Jeg har skjult nummer så du får ikke søkt opp adressen min, så da mener du at det ikke vil være mulig for de å finne ut av det? Anonymkode: f0084...8ad Hvorfor skulle de i det hele tatt mistenke noe slikt for så å sjekke opp i det? Er ikke det veldig mange hybler der? Tviler sterkt på at det blir noe problem med mindre du/dere slutter å betale. Anonymkode: 46ebc...a46
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #9 Skrevet 8. mars 2016 Vil tro det er uproblematisk at han bor der ut leietiden så lenge han også står i kontrakten. Anonymkode: cca46...22b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå