Gå til innhold

Barn og ungdom uintelligente eller bare slappe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer med barn og ungdom i dag? Jeg kjenner en som er lærer på en ungdomsskole. Han sier at det er elever som blir helt satt ut da Ipaden deres er ødelagt eller går tom for strøm. De spør læreren om hvordan de skal få tatt notater.Selvsagt etter at læreren har sagt at de skal ta notater. For det er faktisk, tro det eller ei, elever som har brukt det som argument. "Du sa ikke at vi skulle ta notater, dermed har vi ikke gjort det" Hva skjedde med å tenke selv? Ansvar for egen læring.

Anonymkode: e1129...57f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Belle âme
Skrevet

Ein blanding, akkurat som med voksne😉

Hilsen 16-åring som tek notat i timen og klarer seg noken dager uten teknologi👏🏼

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjer med barn og ungdom i dag? Jeg kjenner en som er lærer på en ungdomsskole. Han sier at det er elever som blir helt satt ut da Ipaden deres er ødelagt eller går tom for strøm. De spør læreren om hvordan de skal få tatt notater.Selvsagt etter at læreren har sagt at de skal ta notater. For det er faktisk, tro det eller ei, elever som har brukt det som argument. "Du sa ikke at vi skulle ta notater, dermed har vi ikke gjort det" Hva skjedde med å tenke selv? Ansvar for egen læring.

Øh? Hva slags tullinger lar barn ta notater på ipad på skolen?! 

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Du sa ikke at vi skulle ta notater, dermed har vi ikke gjort det" Hva skjedde med å tenke selv? Ansvar for egen læring.

Dette handler vel mer om å ikke like eller være interessert i skolen. Tro meg, vi brukte alle unnskyldninger og bortforklaringer vi kunne på VGS, slik at vi skulle få slippe å gjøre lekser og oppgaver. Noen lærere var veldig enkle å få til å snakke om andre ting enn pensum, det var alltid en elev som tok opp politikk for eks og læreren ville snakke bort hele timen.

Anonymkode: 584c6...a4a

• Liker 1
Skrevet

Dette kommer vel veldig an på modningsnivået hos hver enkelt elev. Noen elever vil automatisk gjøre helt andre ting enn å notere på digitale hjelpemidler, mens andre vil notere ned hvert eneste ord læreren sier. Å notere for hånd er greit nok, men uansett hva voksne mennesker sier så er det lettere å notere på pc-en (iPad har jeg ikke prøvd ut). Det blir mye lettere å ta vare på notater, bruke dem på oppgaver, og sortere dem etter fag og emne, osv.
Selv har jeg opplevd at lærere ber oss elever om å ikke ta notater fordi han legger ut PowerPointen senere, dette er irriterende og gir oss lite utbytte av forelesningen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta notat å ipad??? Late ungdommer med ennå dummere foreldre.... 

Anonymkode: be5e2...add

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta notat å ipad??? Late ungdommer med ennå dummere foreldre.... 

Har ikke de fleste skolene Ipad`er nå? Både på barneskolen og ungdomskolen hvor jeg bor får elevene Ipad`er av skolen. Får låne til de går ut av skolen vel og merke.

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Brob skrev:

Har ikke de fleste skolene Ipad`er nå? Både på barneskolen og ungdomskolen hvor jeg bor får elevene Ipad`er av skolen. Får låne til de går ut av skolen vel og merke.

Det er så håpløst at jeg blir lei meg. 

Foreldre for barna ipad når de er 2, barnehagen har ipad som barna kan ha i barnehage og på skole skal de også ha ipad?? 

Hva faen feiler det samfunnet?? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner en nitten åring som sier (for eksempel) Schjøtt i steden for å si Kjøtt!

Når jeg spurte henne om hvorfor, så sa hun at hun "ikke gidder" å si dette riktig!  :sjokk:

Anonymkode: b1c48...ac7

AnonymBruker
Skrevet

Håndskriften til disse ipad-ungdommene kan umulig være særlig pen. 

Anonymkode: 46e72...d5e

AnonymBruker
Skrevet

Disse ungdommene hadde kommet med en unnskyldning uansett. 

Anonymkode: 71c8e...151

AnonymBruker
Skrevet

Hva er vitsen med å ta notater? De gir ikke mening etterpå uansett, og du får ikke med deg halvparten av hva læreren sier en gang, fordi du er opptatt med å notere.

Anonymkode: 661c6...244

Skrevet

Å klage over dagens late ungdom har man gjort til alle tider, selv om innholdet i klagingen endres. Men når foreldre og skole legger opp til at så mye sentreres rundt ipad, høster man vel som man sår. Samtidig hører vi om hvordan ungdommer jobbet livet av seg med skolen, og særlig jenter som skal få toppkarakterer og i tillegg se smashing ut og være superpopulær. Der har man et problem, ikke at noen misforstår hva læreren sier eller ikke klarer å tenke uten en ipad. Og hva sistnevnte angår, mener jeg det er de voksne som bør tenke seg om der.

Skrevet

Ryddet for hets.

Frk.K, mod.

Gjest The Lost Dreamer
Skrevet
Den 7.3.2016 at 17.40, prt90 skrev:

Øh? Hva slags tullinger lar barn ta notater på ipad på skolen?! 

De samme tullingene som lar vgs. elever bruke pc til å ta notater i timene - Altfor mange vgs. elever som bruker pc til alt annet enn notater.

Dagens unge er ikke mer late enn før, det er bare det at vi er ''late'' på andre måter enn før i tiden. Det er ikke det at unge folk er late eller uintelligente forresten. Jeg skulle virkelig ønske folk kunne slutte å si det. Ja kanskje noen er det, men det betyr ikke at alle er sånn; mange har faktisk et intenst press på seg, dette gjelder meg også. Jeg gjør så godt jeg kan for å gjøre mine foreldre stolte og være på samme nivå som alle andre i klassen, men innimellom blir jeg bare slitt helt ut. Er ikke sjeldent det ender opp med at jeg gråter fordi jeg er så frustrert over skolen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...