urlm Skrevet 7. mars 2016 #1 Skrevet 7. mars 2016 Er student og flyttet hjemmefra i august i fjor. Ønsker nå og endre adresse i folkeregisteret til der jeg har bodd nå siden august. Men ble noe overrasket da det står at jeg er lovpålagt å endre adresse innen 8 dager fra flytting. Hvis jeg skal endre adresse nå, burde jeg da skrive dagens dato, og ikke datoen i august 2015? Da kommer det jo frem at jeg ikke har meldt adresseendring innen 8 dager. Er dette strengt? Kan det få konsekvenser om jeg melder nå om at jeg flyttet i august 2015? Hva burde jeg gjøre? Jeg flyttet jo i august, så vil være feil og si at jeg flytter nå. Samtidig vil jeg ikke få bot eller noe stress fordi jeg ikke meldte innen 8 dager. Hadde helt ærlig aldri hørt om dette og ble veldig overrasket, de aller fleste jeg kjenner melder jo ikke endring overhodet.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #3 Skrevet 7. mars 2016 Du får ikke endret så langt tilbake. Er du student har du heller ikke brutt loven, men om du ikke har pendlergrunn har du i prinsippet butt den. Har aldri hørt om noen som er dømt for dette. Anonymkode: aa2cc...f90
Gjest Sisti Skrevet 7. mars 2016 #4 Skrevet 7. mars 2016 Tror ikke den regelen gjelder studenter? Uansett, skriv dagens dato, null stress.
Gjest incognita Skrevet 7. mars 2016 #5 Skrevet 7. mars 2016 Studenter kan vel være folkeregistrert hos sine foreldre?
Rosa Sitron Skrevet 7. mars 2016 #6 Skrevet 7. mars 2016 2 minutter siden, Sisti skrev: Tror ikke den regelen gjelder studenter? Uansett, skriv dagens dato, null stress. Den gjør ikke det, men om hun vil endre folkeregistrert adresse kan hun fortsatt ikke datere den tilbake. Hun må datere den til nå
Gjest Blondie65 Skrevet 7. mars 2016 #7 Skrevet 7. mars 2016 Husk at en eventuell innboforsikring dine foreldre har muligens ikke dekker deg lenger etter at du har skiftet adresse.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #8 Skrevet 7. mars 2016 6 timer siden, urlm skrev: Er student og flyttet hjemmefra i august i fjor. Ønsker nå og endre adresse i folkeregisteret til der jeg har bodd nå siden august. Men ble noe overrasket da det står at jeg er lovpålagt å endre adresse innen 8 dager fra flytting. Hvis jeg skal endre adresse nå, burde jeg da skrive dagens dato, og ikke datoen i august 2015? Da kommer det jo frem at jeg ikke har meldt adresseendring innen 8 dager. Er dette strengt? Kan det få konsekvenser om jeg melder nå om at jeg flyttet i august 2015? Hva burde jeg gjøre? Jeg flyttet jo i august, så vil være feil og si at jeg flytter nå. Samtidig vil jeg ikke få bot eller noe stress fordi jeg ikke meldte innen 8 dager. Hadde helt ærlig aldri hørt om dette og ble veldig overrasket, de aller fleste jeg kjenner melder jo ikke endring overhodet. Du skriver at meldingen gjelder fra dagens dato og signerer med dagens dato. At du ikke har fått med deg at du er lovpålagt å melde flytting får du sende med et forklarende skriv på, dersom du skal melde endringen fra langt tilbake i tid. Anonymkode: 8b360...ebd
ajarRun Skrevet 7. mars 2016 #9 Skrevet 7. mars 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skriver at meldingen gjelder fra dagens dato og signerer med dagens dato. At du ikke har fått med deg at du er lovpålagt å melde flytting får du sende med et forklarende skriv på, dersom du skal melde endringen fra langt tilbake i tid. Anonymkode: 8b360...ebd Med mindre man er student, da kan man være folkeregistrert hos foreldrene mens man studerer. Det medfører ofte flere fordeler enn ulemper å være registrert hos foreldre, blant annet at man kan få forsikringene deres. Ingen regel uten unntak.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #10 Skrevet 7. mars 2016 3 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Med mindre man er student, da kan man være folkeregistrert hos foreldrene mens man studerer. Det medfører ofte flere fordeler enn ulemper å være registrert hos foreldre, blant annet at man kan få forsikringene deres. Ingen regel uten unntak. Gjelder forsikringen for barn over 18 år, så hjelper det lite om betingelsen sier hjemmeboende barn, når det brenner eller vannet flyter på studenthybelen. Her gjelder det å lese det som står med liten skrift i dokumentene og ikke minst forstå det som står skrevet medmliten skrift. De fleste forsikringer jeg har undersøkt setter og en grense på max 20 år. Hvor gammel ts er har jeg ikke evne til å se gjennom skjermen her. Anonymkode: 8b360...ebd 1
ajarRun Skrevet 7. mars 2016 #11 Skrevet 7. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gjelder forsikringen for barn over 18 år, så hjelper det lite om betingelsen sier hjemmeboende barn, når det brenner eller vannet flyter på studenthybelen. Her gjelder det å lese det som står med liten skrift i dokumentene og ikke minst forstå det som står skrevet medmliten skrift. De fleste forsikringer jeg har undersøkt setter og en grense på max 20 år. Hvor gammel ts er har jeg ikke evne til å se gjennom skjermen her. Anonymkode: 8b360...ebd Selvsagt må man sjekke forsikringsvilkårene. Men TS slipper å endre folkeregistrert adresse og dersom hun ønsker det kan hun gjøre det fra dagen i dag.
Rosa Sitron Skrevet 8. mars 2016 #12 Skrevet 8. mars 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Gjelder forsikringen for barn over 18 år, så hjelper det lite om betingelsen sier hjemmeboende barn, når det brenner eller vannet flyter på studenthybelen. Her gjelder det å lese det som står med liten skrift i dokumentene og ikke minst forstå det som står skrevet medmliten skrift. De fleste forsikringer jeg har undersøkt setter og en grense på max 20 år. Hvor gammel ts er har jeg ikke evne til å se gjennom skjermen her. Anonymkode: 8b360...ebd Veldig mange forsikringer dekker til og med 26 år. Det gjorde iallfall begge de mamma og pappa kunne få gjennom jobben og den de hadde valgt selv. Min innbo forsikring gjelder også barn frem til 26 så lenge de har folkeregistrert adresse hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå