AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #1 Skrevet 7. mars 2016 noen i samme båt? Har dere erfart at de faktisk har blitt bedre? Min bruker kokain og MDMA, Iblant amfetamin. Når han drikker og fester: tror ikke hver helg, men iallfall annenhver. Har innrømmet at han er avhengig. Er 27 år og har gjort dette i noen år.. Nå LOVER han at han skal slutte, han sier vi kan få barn sammen, osv. Jeg er helt rusfri, alltid vært, og ante ikke at han brukte før han fortalte det nylig. HVIS det hadde vært sant at han kunne klare dette, så- for jeg er så glad i han. Skjønner jo selv at det ikke er noen god ide å satse på han. Men hva om han ble rusfri 4 ever liksom?? Flere med erfaringer? Anonymkode: dc05c...e63
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #2 Skrevet 7. mars 2016 Min erfaring var at dette ikke endrer seg, burde være en dealbreaker. Anonymkode: 053d7...2e7 27
Juniper Skrevet 7. mars 2016 #3 Skrevet 7. mars 2016 Vil du bare få svar fra de med gode erfaringer? Hva er det egentlig du spør om her? Det kan gå bra å gå seg bort på fjellet i snøstorm også, men det er jo ikke noe jeg ville anbefale av den grunn. Det skal jævelig mye til for at en narkoman person faktisk slutter og holder seg rein. Tilbakefall er nokså vanlig. Jeg har bare erfaring fra venner som har rotet seg bort i det du er i nå, og det har ikke gått bra. Selv har jeg alltid styrt unna de som surrer med dop. Det din kjæreste holder på med er jo både dyrt og svært avhengighetsskapende. Hva om dere får barn, og han sprekker igjen og blir der? Hva da? Ta av deg de rosa brillene dine, og ta realitetene inn over deg! 15
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #4 Skrevet 7. mars 2016 Hva om du blir gravid da? Ser du for deg at han kommer til å sitte sammen med deg i helgene istede for med kompiser og dop gjennom svangerskapet? Han er jo avhengig! Stor sjangse for at du kommer til å angre på at du forplikter deg til denne mannen resten av livet. Anonymkode: 053d7...2e7 5
fisk31 Skrevet 7. mars 2016 #5 Skrevet 7. mars 2016 Jeg var borti noe av det samme selv og anbefaler det ikke! Der i gården ble det både utroskap og raserianfall! Forskjellen er at din kjæreste fortalte det selv? Min ble avslørt. Min var en komplett drittsekk. Men jeg kan jo ikke snakke for alle. Og en paetydoper er jo ikke en heroinist akkurat. Men han må jo ha brukt store summer på dette!?! Er det greit for deg? 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #6 Skrevet 7. mars 2016 16 minutter siden, Juniper skrev: Vil du bare få svar fra de med gode erfaringer? Hva er det egentlig du spør om her? Det kan gå bra å gå seg bort på fjellet i snøstorm også, men det er jo ikke noe jeg ville anbefale av den grunn. Det skal jævelig mye til for at en narkoman person faktisk slutter og holder seg rein. Tilbakefall er nokså vanlig. Jeg har bare erfaring fra venner som har rotet seg bort i det du er i nå, og det har ikke gått bra. Selv har jeg alltid styrt unna de som surrer med dop. Det din kjæreste holder på med er jo både dyrt og svært avhengighetsskapende. Hva om dere får barn, og han sprekker igjen og blir der? Hva da? Ta av deg de rosa brillene dine, og ta realitetene inn over deg! Ja.. Jeg elsker han, så hadde egentlig håpet å høre om det fantes gode historier der ute.. Man kan jo ikke dømme alle, mange har jo klart å slitte med narkotika.. Og han sier at nå er han motivert.. Men skummelt om vi får barn ja... Anonymkode: dc05c...e63
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #7 Skrevet 7. mars 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring var at dette ikke endrer seg, burde være en dealbreaker. Anonymkode: 053d7...2e7 Kan du fortelle mer om din erfaring? Fint å høre fra andre som har oppevd det? Anonymkode: dc05c...e63
Juniper Skrevet 7. mars 2016 #8 Skrevet 7. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Ja.. Jeg elsker han, så hadde egentlig håpet å høre om det fantes gode historier der ute.. Man kan jo ikke dømme alle, mange har jo klart å slitte med narkotika.. Og han sier at nå er han motivert.. Men skummelt om vi får barn ja... Anonymkode: dc05c...e63 Min mann har en nær slektning som drev mye med narkotika i ungdommen. Så skjedde det noe, så han ble motivert for å slutte tvert. Mannen er i dag følelsesmessig avstumpet, og mangler evne til å tenke og planlegge langsiktig. Videre så høres det du beskrev over her mye ut som det Fisk31 delte i sin tråd. Lei jobb, trøtt og sliten, orker ingen ting. Hennes mann var jo i tilegg bråsint og bedrev psykisk terror. Men han gjorde nok ikke det fra dag en.... Noen ganger er det ikke nok å elske en annen. Man må ta vare på seg selv oppi det hele. Kanskje vil virkelig kjæresten din endre seg, men vil han det nok? Har du tid til å bruke 3-4 år på å finne ut om han endrer seg før dere etablerer dere og stifter familie? Hvordan skal du være trygg på at han har sluttet? Vil han ta imot hjelp? 4
Gjest Splitterpine Skrevet 7. mars 2016 #9 Skrevet 7. mars 2016 (endret) Misliker sterkt begrepet helgenarkoman. Men uansett, forstår hva du mener... Tenker at ettersom han er avhengig av rusmidler, så vil han sannsynligvis alltid være rusavhengig. Dette betyr selvsagt ikke at han trenger å leve et liv med rusmisbruk, men han vil nok alltid være sårbar for rusmidler. edit: skriveleif Endret 7. mars 2016 av Splitterpine
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #10 Skrevet 7. mars 2016 Interessante svar, kan jo ikke nok om dette selv, og han vil ikke fortelle meg så mye..! oi må jeg forvente noen år før han blir rusfri?? Han har jo bare ruset seg noen år i kun helger? Blir han da sliten som du sier uten dette batteriet - det er jo ikke kokain hver dag? ønsker ikke å vente flere år, da jeg ønsker meg barn og har gjort det lenge.. Er 27... Så kan vente noen år liksom, men vil helst komme i gang snart.. kan ikke se for meg at noen andre skal bli far til mitt barn..! kan barnet vi eventuelt får bli skadet? Anonymkode: dc05c...e63
Tøytigern Skrevet 7. mars 2016 #11 Skrevet 7. mars 2016 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: noen i samme båt? Har dere erfart at de faktisk har blitt bedre? Min bruker kokain og MDMA, Iblant amfetamin. Når han drikker og fester: tror ikke hver helg, men iallfall annenhver. Har innrømmet at han er avhengig. Er 27 år og har gjort dette i noen år.. Nå LOVER han at han skal slutte, han sier vi kan få barn sammen, osv. Jeg er helt rusfri, alltid vært, og ante ikke at han brukte før han fortalte det nylig. HVIS det hadde vært sant at han kunne klare dette, så- for jeg er så glad i han. Skjønner jo selv at det ikke er noen god ide å satse på han. Men hva om han ble rusfri 4 ever liksom?? Flere med erfaringer? Anonymkode: dc05c...e63 Hjernen hans kan aldri fysisk og biologisk glemme erfaringen med det ekstra batteriet den har forsøkt seg med, da han ruset seg og speedet. Det vil alltid være en dragning mot å komme opp i det "tempoet" igjen, når den først har vært oppe i det aktivitetsnivået. Han har brukt disse stoffene over et par år. Hjernen hans er godt kjent med effekten... 8
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #12 Skrevet 7. mars 2016 2 minutter siden, Tøytigern skrev: Hjernen hans kan aldri fysisk og biologisk glemme erfaringen med det ekstra batteriet den har forsøkt seg med, da han ruset seg og speedet. Det vil alltid være en dragning mot å komme opp i det "tempoet" igjen, når den først har vært oppe i det aktivitetsnivået. Han har brukt disse stoffene over et par år. Hjernen hans er godt kjent med effekten... Såpass ille..! Synes det er trist at han ruset seg mer mens vi har vært kjærester! Vi har vært sammen i 1,5 år. Hvorfor gjør de det? Burde ikke han følt seg nyforelsket og holdt seg unna? han beg noen år før han traff meg. Holdt seg en periode mer unna stoff, så Skeid han ut igjen.. Jeg merket det ikke, han sover om natta osv... Men jeg vet ikke noe om stoff og kjenner ingen andre som bruker det...! Anonymkode: dc05c...e63
Tøytigern Skrevet 7. mars 2016 #13 Skrevet 7. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Interessante svar, kan jo ikke nok om dette selv, og han vil ikke fortelle meg så mye..! oi må jeg forvente noen år før han blir rusfri?? Han har jo bare ruset seg noen år i kun helger? Blir han da sliten som du sier uten dette batteriet - det er jo ikke kokain hver dag? ønsker ikke å vente flere år, da jeg ønsker meg barn og har gjort det lenge.. Er 27... Så kan vente noen år liksom, men vil helst komme i gang snart.. kan ikke se for meg at noen andre skal bli far til mitt barn..! kan barnet vi eventuelt får bli skadet? Anonymkode: dc05c...e63 Det er som å kose seg med sjokolade, brus, snacks og kake hver helg i noen år, mens man har det hyggelig hver gang. Og deretter få beskjed om at heretter er det knekkebrød, rå gulrot og ingen god underholdning i helgene. De første helgene går det greit, men etter en stund kommer fristelsen til å jukse og ta en liten sjokoladebit og se en film... Man vil bli frustrert og slite med de kjipe helgene og mangelen på sånne avbrekk man vet at man liker. Får du barn med han må du vite at du får barn med en som alltid vil være rusavhengig. En gang stoffbruker, alltid stoffbruker. Han kan aldri ta "en pause fra nykterheten" så dere må alltid se på dette som en avhengighetssykdom han har pådratt seg. Synd, men sånn er det... Jeg sier ikke at han ikke er en bra mann. Men du må vite at du nå satser påen mann du vet vil ha utfordringer og kanskje ikke vil greie å være en stabil arbeidstaker i framtiden. Barn dere eventuelt får, vil kun bli skadet dersom du ruser deg når du går gravid. 8
Tøytigern Skrevet 7. mars 2016 #14 Skrevet 7. mars 2016 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Såpass ille..! Synes det er trist at han ruset seg mer mens vi har vært kjærester! Vi har vært sammen i 1,5 år. Hvorfor gjør de det? Burde ikke han følt seg nyforelsket og holdt seg unna? han beg noen år før han traff meg. Holdt seg en periode mer unna stoff, så Skeid han ut igjen.. Jeg merket det ikke, han sover om natta osv... Men jeg vet ikke noe om stoff og kjenner ingen andre som bruker det...! Anonymkode: dc05c...e63 Jepp, så ille er det faktisk. De gjør det fordi de ble avhengig av følelsen de gikk med i hodet og kroppen, da de brukte stoffet; og hjernen oppdaget effekten av det. Hvis du liker sjokolade og brus kan du spørre deg selv: Hvorfor sluttet jeg ikke med dette da jeg kom i et forhold? Samme greie. Endret 7. mars 2016 av Tøytigern 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #15 Skrevet 7. mars 2016 Det kan gå begge veier. Han må jo være klar for å bryte med det miljøet der rusen er tilgjengelig. Hvis ikke så er det bare et spørsmål om tid før han faller for fristelsen igjen. Snakker av erfaring. Han burde oppsøke hjelp og ha noen å snakke med angående avhengigheten sin. Du sier du aldri har vært borti rus, så da er det ikke lett for deg å se tegnene heller. Så om han virkelig er seriøs, så går han sikkert frivillig med på å avlegge urinprøver. Så du kan føle deg trygg på at han faktisk er rusfri, hvis dere skal prøve å få barn hadde jeg krevd det! Gjerne hver mandag en periode til du kan føle deg trygg. Jeg har levd i rus og med en rusmisbruker i mange år, så kan alle triksene i boka. Så om han mener det så vil han gjøre dette for deg. Anonymkode: dd4ed...02f 7
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #16 Skrevet 7. mars 2016 Et øyeblikk siden, Tøytigern skrev: Det er som å kose seg med sjokolade, brus, snacks og kake hver helg i noen år, mens man har det hyggelig hver gang. Og deretter få beskjed om at heretter er det knekkebrød, rå gulrot og ingen god underholdning i helgene. De første helgene går det greit, men etter en stund kommer fristelsen til å jukse og ta en liten sjokoladebit og se en film... Man vil bli frustrert og slite med de kjipe helgene og mangelen på sånne avbrekk man vet at man liker. Får du barn med han må du vite at du får barn med en som alltid vil være rusavhengig. En gang stoffbruker, alltid stoffbruker. Han kan aldri ta "en pause fra nykterheten" så dere må alltid se på dette som en avhengighetssykdom han har pådratt seg. Synd, men sånn er det... Jeg sier ikke at han ikke er en bra mann. Men du må vite at du nå satser påen mann du vet vil ha utfordringer og kanskje ikke vil greie å være en stabil arbeidstaker i framtiden. Barn dere eventuelt får, vil kun bli skadet dersom du ruser deg når du går gravid. Ok, uff..! Jeg ruser meg ikke altså! Har aldri prøvd det! Men kan ikke hans sæd være skadet f eks? Hørtes ut som du vet mye om feltet, har du selv hatt nakeoman kjæreste? Han er en veldig bra fyr ellers! Men og litt følelsesløs til tider synes jeg..! Så trist at han ruser seg når han har meg.. Betyr ikke kjæresten nok liksom? Han er jo 27 og klarer jobben fint, men tror du det kan gå skeis senere da eller? Han sier han er motivert for å slutte.. Anonymkode: dc05c...e63
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #17 Skrevet 7. mars 2016 Som vernepleier som arbeider med klienter på rusavvenning; jeg anbefaller deg å ikke satse på dette... Anonymkode: c2d45...329 8
Uskyldenselv Skrevet 7. mars 2016 #18 Skrevet 7. mars 2016 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som vernepleier som arbeider med klienter på rusavvenning; jeg anbefaller deg å ikke satse på dette... Anonymkode: c2d45...329 Ble feil, får ikke fjerna det heller Endret 7. mars 2016 av Uskyldenselv
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #19 Skrevet 7. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan gå begge veier. Han må jo være klar for å bryte med det miljøet der rusen er tilgjengelig. Hvis ikke så er det bare et spørsmål om tid før han faller for fristelsen igjen. Snakker av erfaring. Han burde oppsøke hjelp og ha noen å snakke med angående avhengigheten sin. Du sier du aldri har vært borti rus, så da er det ikke lett for deg å se tegnene heller. Så om han virkelig er seriøs, så går han sikkert frivillig med på å avlegge urinprøver. Så du kan føle deg trygg på at han faktisk er rusfri, hvis dere skal prøve å få barn hadde jeg krevd det! Gjerne hver mandag en periode til du kan føle deg trygg. Jeg har levd i rus og med en rusmisbruker i mange år, så kan alle triksene i boka. Så om han mener det så vil han gjøre dette for deg. Anonymkode: dd4ed...02f Nesten alle hans kompiser bruker dette tror jeg, så Hvordan skal det gå..! Han sier han skal holde seg hjemme hver helg, men er dette realistisk..? Jeg tror at hvis jeg ber om urinprøver (gjør man det hjemme?) så blir han kanskje sur, over at jeg ikke stoler på han.. Kjenner du til kokain og MDMA? Dette han bruker mest, og litt amfetamin.. Ikke sprøyter! Og ikke hasj / piller... Anonymkode: dc05c...e63
Tøytigern Skrevet 7. mars 2016 #20 Skrevet 7. mars 2016 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ok, uff..! Jeg ruser meg ikke altså! Har aldri prøvd det! Men kan ikke hans sæd være skadet f eks? Hørtes ut som du vet mye om feltet, har du selv hatt nakeoman kjæreste? Han er en veldig bra fyr ellers! Men og litt følelsesløs til tider synes jeg..! Så trist at han ruser seg når han har meg.. Betyr ikke kjæresten nok liksom? Han er jo 27 og klarer jobben fint, men tror du det kan gå skeis senere da eller? Han sier han er motivert for å slutte.. Anonymkode: dc05c...e63 Nei. Man må aldri glemme at det på et eller annet tidspunkt kan/vil gå til helsike. Man må regne med at det vil hende og ha en strategi for hva man skal gjøre når det skjer. Ikke hvis det skjer, men NÅR det skjer. Endret 7. mars 2016 av Tøytigern 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå