pop_korni Skrevet 7. mars 2016 #1 Skrevet 7. mars 2016 Hei. Jeg skal farge håret mitt permanent rødt hos frisøren på fredag, og min mor påstår at det vaskes ut etterhvert... Jeg mener at det ikke vaskes ut siden det er permanent, ikke midlertidig. Kan permanent hårfarge vaskes ut eller ikke? PS: Vet ikke om jeg plasserte innlegget helt riktig, fant ikke noe som passet bedre til spørsmålet. Så bare rett meg opp
Tinuwiel Skrevet 7. mars 2016 #2 Skrevet 7. mars 2016 Min erfaring med permanent farge er at den vaskes litt ut over tid, og på sommeren når jeg er mye ute i sola så blekes også fargen en del. Jeg har mørkt hår så pleier å bleike det så lyst som jeg kan få det før jeg farger, når jeg farger knall rødt så vedlikeholder jeg med litt ny farge med 2-4 ukers mellomrom. Alt etter hvor mye jeg vasker håret og er ute i sola... 2
Professor Orm Skrevet 7. mars 2016 #3 Skrevet 7. mars 2016 Det vil ikke kunne vaskes ut, men det kommer til å falme noe. Midlertidige farger vaskes gjerne ikke helt ut de heller, men i mye større grad enn permanente hårfarger. 1
Rosa Sitron Skrevet 7. mars 2016 #4 Skrevet 7. mars 2016 Permanente farger kan tidvis vaskes ut fort. F.eks vaskes blått ut fort hos meg, mens rødt blir "evig". Andre har andre erfaringer (rødt er kjent for å forvinne fort) 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #5 Skrevet 7. mars 2016 Fargen endrer seg alltid litt når du har vasker det, altså falmer den litt, som en her nevner, men det er ikke noe en legger spesielt merke til. Anonymkode: 40382...574 1
super-s Skrevet 7. mars 2016 #6 Skrevet 7. mars 2016 Rødt hår falmer fort og må farges opp ofte. Røde pigmenter sitter veldig godt, men farger du det knallrødt, så kommer det ikke til å være knallrødt lenge. En venninne av meg hadde det, og hun tror jeg farget det hver 4. uke, om det ikke var hver 3. Men er det mer rødskjær du skal ha, så kommer det ikke til å vaskes ut fort. Fint er det da! 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #7 Skrevet 7. mars 2016 1 minutt siden, super-s skrev: Rødt hår falmer fort og må farges opp ofte. Røde pigmenter sitter veldig godt, men farger du det knallrødt, så kommer det ikke til å være knallrødt lenge. En venninne av meg hadde det, og hun tror jeg farget det hver 4. uke, om det ikke var hver 3. Men er det mer rødskjær du skal ha, så kommer det ikke til å vaskes ut fort. Fint er det da! Det varierer fra merke til merke. Elumen sitter overaskende bra til å være rød, KMS sin falmer etter noen dager Anonymkode: eb09a...83b 1
super-s Skrevet 7. mars 2016 #8 Skrevet 7. mars 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det varierer fra merke til merke. Elumen sitter overaskende bra til å være rød, KMS sin falmer etter noen dager Anonymkode: eb09a...83b Åja! Har ingen erfaring med det selv, men er nok sant som du sier at det varierer fra merke til merke. Aldri hørt om Elumen før da. Er det mange som fører det? Litt off topic men. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #9 Skrevet 7. mars 2016 26 minutter siden, super-s skrev: Åja! Har ingen erfaring med det selv, men er nok sant som du sier at det varierer fra merke til merke. Aldri hørt om Elumen før da. Er det mange som fører det? Litt off topic men. Goldwell fører det. Og mange "grønne" frisører Anonymkode: eb09a...83b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå