Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og en jeg liker svært godt er ofte ute og spiser. Da betaler vi om hverandre og det synes jeg er helt greit. De gangene vi spiser ute er som oftest fordi vi har gjort andre ting og tar en matbit før vi reiser hjem igjen.

Spiser hos hverandre også og da betaler jo den som  vi er hos.

Så kommer det til de gangene han spør om jeg vil være med ut bare for å spise. Jeg kan like gjerne betale for begge da også, selv om han "ber" meg ut. Det har også skjedd at han har gitt etter da.

Skal jeg egentlig bare la han betale når han spør meg ut og vi ikke skal andre ærender samtidig eller er det greit for dere menn at dama kan betale da også innimellom.

Jeg liker ikke å utnytte folk, så for meg er det best å betale, men vil jo ikke virke helt tosk heller 😜

Anonymkode: de6ea...6b5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når han ber deg ut på bare middag er det han som "skal" betale. Gjentar det seg ofte kan du jo legge i noen kroner i potten etterhvert eller starte å be ut han i stedet :)

Anonymkode: ebde3...714

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når han ber deg ut på bare middag er det han som "skal" betale. Gjentar det seg ofte kan du jo legge i noen kroner i potten etterhvert eller starte å be ut han i stedet :)

Anonymkode: ebde3...714

Lenge leve kvinnefrigjøringen. 

Nei vi lever i 2016 kvinner får  betale for sin egen mat. Eller du synes kanskje bare likestilling gjelder når det er til fordel for kvinner

Endret av Balian de Ibelin
AnonymBruker
Skrevet

Vær deg selv, du, TS.

Anonymkode: a48af...6f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Nei vi lever i 2016 kvinner får  betale for sin egen mat. Eller du synes kanskje bare likestilling gjelder når det er til fordel for kvinner

Alltid det samme argumentet .. Ikke alle kvinner mener at det er bedre i dag enn i 1950 ang feminisme. 

Å ønske seg en kjæreste som er gentlemann har ingenting med kvinnefrigjøring uansett. Jeg synes det er superhyggelig å bli betalt for, andre ganger hyggelig å gi tilbake og betale for begge to selv. 

Anonymkode: f422f...f1c

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alltid det samme argumentet .. Ikke alle kvinner mener at det er bedre i dag enn i 1950 ang feminisme. 

Mange menn mener også at det var bedre før. Men hva hjelper det? En kan ikke skru tida tilbake. Folk tjener sine egne penger og betaler for seg selv nå. Slik er skikken, og ingenting å gjøre med det.

• Liker 1
Skrevet

Syntes selv at beste ordningen er å betale annen hver gang, så går begge to nogelunde opp i likt. Jeg er ikke for stolt til at dama ikke kan betale.

Likestilling all the way.

AnonymBruker
Skrevet
Den 7.3.2016 at 19.13, Balian de Ibelin skrev:

Noe de aller aller fleste også gjør.

Anonymkode: afb3e...9e6

Skrevet

Hvis folk tilbyr seg å betale synes jeg man kan takke ja og la dem. For min del stuper respekten ganske betraktelig hvis et slikt tilbud er en slags test.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Okapi skrev:

Hvis folk tilbyr seg å betale synes jeg man kan takke ja og la dem. For min del stuper respekten ganske betraktelig hvis et slikt tilbud er en slags test.

Hvis folk tilbyr seg å betale synes jeg man for skams skyld skal takke nei. For min del stuper respekten ganske betraktelig hvis de viser seg å mangle ære.

Anonymkode: 00e3d...ca2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...