AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #1 Skrevet 7. mars 2016 Jeg har to små barn, en baby og en på 3 år, som jeg leverer i barnehagen hver dag. Det vil si, jeg leverer 3 åringen og har med babyen. JA, det innebærer at de avleder hverandre med hyling og skråning. Og at jeg må stresse og svette og bære en tung vogn og bagdel 3 meter opp en skråning. Men det er det jeg gjør hver dag. Jeg sover veldig dårlig om natten.. hvis jeg ber (pent) om at min samboer tar med seg babyen (ikke nyfødt) og henter 3 åringen så får jeg nei. Det er for tungvint. Tungt å bære vogn. Tungt å kle på. Tungt med to barn. Så jeg kan ikke få de 20 min fri engang, hva er det jeg gjør hver eneste dag da!? Jeg synes er dårlig gjort! Jeg føler meg så barnslig at når permisjonen er over og jeg har gjort dette alene i 9 mnd så skal han, uavhengig om jeg er tilstede for å hjelpe til eller ikke, få levert med begge to i bhg. Hver dag. Selvom han har feber eller influensa. Slik jeg har måtte. Noen forstår bare ikke at man må stille opp litt?? Anonymkode: c97cf...7ae 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #2 Skrevet 7. mars 2016 Beklager, men det er ikke så mye trøstende ord fra meg. Det var kanskje ikke så lurt å få to barn med denne mannen? Når du nå har fått det så må du oppdra han. Hvis han ikke vil så må du tvinge han da? Høres ut som dere har snakket om det og han har fingra i øra og rister på hodet mens han roper "nei, nei, nei" som en liten unge. Hvis du bare sier at babyen blir hos han og du leverer 3-åringen og så gjør du det? Han vil vel ikke la babyen lide? Du kan tydeligvis ikke spørre han eller prøve på å si at du har det sånn og sånn og kjefte eller hva du nå har gjort fram til nå. Du må bare si at sånn skal det være. Du må sette ned foten og fortelle hvor skapet skal stå. Det hjelper dessverre lite på situasjonen din å klage her, du får ut litt frustrasjon, ja, men det endrer ikke noe i hverdagen. Det er gubben din du må filleriste litt. Og nytter det ikke så må du enten bare fortsette å bite tenna sammen å gjøre det du gjør, eller så må du finne deg et annet sted å bo og flytte for deg selv med barna. Da må du fortsatt gjøre det samme selv, men da har du ingen å klage på pga manglende hjelp i hvert fall. Lykke til. Anonymkode: 876f8...283 8
EvaLena Skrevet 7. mars 2016 #3 Skrevet 7. mars 2016 Føler med deg. Jeg har jobbet i alle år fra ungene var små. Jobbet skift, var ofte på jobb før resten av verden hadde stått opp. De dagene jeg jobbet sent eller hadde fri, så måtte jeg tidlig opp for å få barna på skolen. Eksen kunne ikke skjønner du, han hadde jo en jobb 😳 Dette skjedde til og med hvis jeg var syk. En gang så var jeg skikkelig dårlig og sykmeldt fra jobben. Hadde levert barna flere dager allerede til tross for sykdom. Jeg måtte til og med stå opp før han. Den ene morgenen ringte alarmen og jeg visste omtrent ikke hvordan jeg skulle orke å stå opp engang, men sa ikke noe. Da smeller det plutselig fra eksen "bare ligg du, så skal jeg ordne og kjøre barna" Dette skjedde for så mange år siden, men jeg husker enda den deilige følelsen av å få slippe den ene gangen. Det var noe av det beste jeg har opplevd i hele mitt liv. Enkelte mannfolk er så helsikes egoister 😡 Vet det er 2 forskjellige ting vi snakker om, men måtte bare si det 😊 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #4 Skrevet 7. mars 2016 1. Du har valgt å få barn med denne mannen 2. Du har permisjon for å ta den av babyen 3. Bruk bæretøy Anonymkode: 6ba0e...22c 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #5 Skrevet 7. mars 2016 Hvorfor gidder du å finne deg i det? Anonymkode: 11ff8...93b 2
Gjest Jessica Skrevet 7. mars 2016 #6 Skrevet 7. mars 2016 Jeg forstår frustrasjonen din. Han vil nok ikke forstå før det er hans tur 🙈Dette fikk meg til å dette pris på min snille mann , ikke at det hjelper deg, men du fortjener bedre. Klem
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #7 Skrevet 7. mars 2016 Her jobber mannen 80% nå for å gi eldste rolige morgenener. Han leverer da kl 930 og baby og jeg sover når de drar. Baby og jeg henter. Hadde babyen sovet om natten kunne han jobbet som vanlig, og jeg levert og hentet, men jeg må hvile litt på dagtid når det ikke er noen nattesøvn å snakke om. Glad jeg har en partner som vil barnas beste. Anonymkode: 61c13...5fb 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #8 Skrevet 8. mars 2016 Jeg forstår ikke hvorfor norske kvinner (som vet godt at de ikke trenger å finne seg i sånt) aksepterer slik oppførsel fra mannen sin. Nå som barna er født er det ikke så mye å gjøre med den biten, men det du kan gjøre er å forlate han. Du høres ut som du er alenemor allerede, så du vil ikke merke noen forskjell alikevel annet enn at du faktisk kan få avlastning hvis du forlater han for da MÅ han jo stille opp under samværet (med mindre han ikke vil ha kontakt med ungene, det skulle ikke forundre meg det heller). Anonymkode: 9b84a...206 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #9 Skrevet 8. mars 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har to små barn, en baby og en på 3 år, som jeg leverer i barnehagen hver dag. Det vil si, jeg leverer 3 åringen og har med babyen. JA, det innebærer at de avleder hverandre med hyling og skråning. Og at jeg må stresse og svette og bære en tung vogn og bagdel 3 meter opp en skråning. Men det er det jeg gjør hver dag. Jeg sover veldig dårlig om natten.. hvis jeg ber (pent) om at min samboer tar med seg babyen (ikke nyfødt) og henter 3 åringen så får jeg nei. Det er for tungvint. Tungt å bære vogn. Tungt å kle på. Tungt med to barn. Så jeg kan ikke få de 20 min fri engang, hva er det jeg gjør hver eneste dag da!? Jeg synes er dårlig gjort! Jeg føler meg så barnslig at når permisjonen er over og jeg har gjort dette alene i 9 mnd så skal han, uavhengig om jeg er tilstede for å hjelpe til eller ikke, få levert med begge to i bhg. Hver dag. Selvom han har feber eller influensa. Slik jeg har måtte. Noen forstår bare ikke at man må stille opp litt?? Anonymkode: c97cf...7ae Du bærer en tung vogn og bag opp en 3 meter skråning? Barnehager er da virkelig tilrettelagt slik at folk skal kunne komme frem med barnevogn? Om ikke mannen tar med seg babyen for å hente den store, så må han da kunne hente den store og du være hjemme med minsten? Ofte er det lurt slippe ut litt frustrasjon før du skriver på nettet. Anonymkode: 496bd...ddf 8
MapleSirup Skrevet 8. mars 2016 #10 Skrevet 8. mars 2016 Enig med flertallet her. Mannen er for slapp, men du er ikke løsningsorientert nok Å bære en bagdel virker helt høl i hue, Med mine 4 barn så har det aldri skjedd. Hadde en på magen og en på ryggen i den alderen der. Du klarer da å finne på noe bedre enn det vognstyret der! Men du er kanskje i barsel og sliten og frustrert? Det er ikke noe god følelse, og mannen din mangler forståelse! Ta en krangel! 2
puffy123 Skrevet 9. mars 2016 #11 Skrevet 9. mars 2016 Den 7. mars 2016 at 15.11, AnonymBruker skrev: Jeg har to små barn, en baby og en på 3 år, som jeg leverer i barnehagen hver dag. Det vil si, jeg leverer 3 åringen og har med babyen. JA, det innebærer at de avleder hverandre med hyling og skråning. Og at jeg må stresse og svette og bære en tung vogn og bagdel 3 meter opp en skråning. Men det er det jeg gjør hver dag. Jeg sover veldig dårlig om natten.. hvis jeg ber (pent) om at min samboer tar med seg babyen (ikke nyfødt) og henter 3 åringen så får jeg nei. Det er for tungvint. Tungt å bære vogn. Tungt å kle på. Tungt med to barn. Så jeg kan ikke få de 20 min fri engang, hva er det jeg gjør hver eneste dag da!? Jeg synes er dårlig gjort! Jeg føler meg så barnslig at når permisjonen er over og jeg har gjort dette alene i 9 mnd så skal han, uavhengig om jeg er tilstede for å hjelpe til eller ikke, få levert med begge to i bhg. Hver dag. Selvom han har feber eller influensa. Slik jeg har måtte. Noen forstår bare ikke at man må stille opp litt?? Anonymkode: c97cf...7ae Klem til deg fra meg - jeg blir imponert av deg og det du gjør hver dag!
Hactar Skrevet 9. mars 2016 #12 Skrevet 9. mars 2016 Jeg kan forsåvidt skjønne at mannen ikke ønsker å ha minste med på henting i barnehagen når det ikke er nødvendig. Det slipper min mann også, selv om jeg må ha med begge når jeg skal av gårde. MEN: Da stiller han opp på andre måter. Tar for eksempel seg av begge etter hentingen, slik at jeg får en pause da i stedet for. Og så er det en selvfølge at rollene byttes om når det er han som skal ha permisjon. Så jeg tenker du kan kreve at han avlaster deg, men kanskje ikke nødvendigvis akkurat på hentetidspunktet. Og når han har permisjon, får han ta med seg begge slik du nå har gjort. Ikke fordi du skal ha hevn, men fordi han er en fullt fungerende voksen, og det er den rutinen dere har. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #13 Skrevet 9. mars 2016 En tre meter lang skråning... Really? Ja det var ille... Anonymkode: f044e...03c
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #14 Skrevet 9. mars 2016 Jobber du til vanlig? Jobber mannen din? Anonymkode: 0b28e...b7d
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #15 Skrevet 9. mars 2016 Den 7.3.2016 at 15.11, AnonymBruker skrev: Jeg har to små barn, en baby og en på 3 år, som jeg leverer i barnehagen hver dag. Det vil si, jeg leverer 3 åringen og har med babyen. JA, det innebærer at de avleder hverandre med hyling og skråning. Og at jeg må stresse og svette og bære en tung vogn og bagdel 3 meter opp en skråning. Men det er det jeg gjør hver dag. Jeg sover veldig dårlig om natten.. hvis jeg ber (pent) om at min samboer tar med seg babyen (ikke nyfødt) og henter 3 åringen så får jeg nei. Det er for tungvint. Tungt å bære vogn. Tungt å kle på. Tungt med to barn. Så jeg kan ikke få de 20 min fri engang, hva er det jeg gjør hver eneste dag da!? Jeg synes er dårlig gjort! Jeg føler meg så barnslig at når permisjonen er over og jeg har gjort dette alene i 9 mnd så skal han, uavhengig om jeg er tilstede for å hjelpe til eller ikke, få levert med begge to i bhg. Hver dag. Selvom han har feber eller influensa. Slik jeg har måtte. Noen forstår bare ikke at man må stille opp litt?? Anonymkode: c97cf...7ae Barna er jo begges ansvar, helt på trynet at du må "spørre han om hjelp." Du skal faen ikke spørre han om hjelp, han er ikke en hjelpegutt, han er far - dere har likt ansvar. KREV at han hjelper, det er deres begge ansvar - ikke bare ditt. Drittlei av folk som får barn og legger ansvaret over på 1 part. Hull i huet... Anonymkode: c0537...c3b
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #16 Skrevet 9. mars 2016 Mange steder i verden må kvinner daglig bære ungene på ryggen mens de pløyer med hånd åkrene sine i stekende varme. Dag etter dag. Hvem er det mest synd på? Anonymkode: 0014b...471
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #17 Skrevet 9. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange steder i verden må kvinner daglig bære ungene på ryggen mens de pløyer med hånd åkrene sine i stekende varme. Dag etter dag. Hvem er det mest synd på? Anonymkode: 0014b...471 å så var det det å sammenligne alt hele jævla tia da..... Anonymkode: 32318...562 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå