Sonar Skrevet 16. juli 2002 #1 Skrevet 16. juli 2002 Nå har jeg søkt på tidligere innlegg om giftemål i utlandet og lest alt. Men har ikke helt funnet ut alt jeg lurer på. Hva med leie av kjole? Får man leie kjole her i landet og ta den med til utlandet? Har begynt å tenke litt på fotograf og slikt. Tror dere dette må bestilles på forhånd eller kan man ta det dagen før når man ankommer stedet? Vi skal jo gifte oss i København, så kanksje lurt å bestille på forhånd? Frisør? Det kan vel en frisør ta ganske på sparket? Jeg skal jo ikke ha noe "stor" frisyre, men vil ordne meg litt. Og en brudebukett kan vel butikken ordne ganske kjapt også tro? Har jo ikke helt bestemt oss med fotograf ennå da eller jeg har bestemt det, men ikke snakket med ham om det Men siden vi ikke har med oss noen som kan ta bilder, så vil jeg jo ha bilder av oss sammen fra vår store dag. Fotografen kan vel ettersende bildene til Norge? Det ble litt rotete dette her, men håper dere kan hjelpe meg med noen av spørsmålene
kiwi Skrevet 16. juli 2002 #2 Skrevet 16. juli 2002 Hei Sonar! Sendte deg akkurat en privat melding, men kan svare deg på denne, slik at flest mulig får se, hvis det er flere som er i samme situasjon. Når det gjelder leie av kjole, så går det i prinsippet greit å ta den med til utlandet, men det er klart at hvis du skal være borte lenge, så kan det være at du må betale litt mer i leie. (særlig hvis du holder den opptatt i to helger). dette kan du sikkert avtale med utleierbutikken, hvis det skulle bli aktuelt. Når det gjelder fotograf, så bør dere helt klart booke det på forhånd. Sjekk litt rundt på nettet og ellers hvilke fotografer som er flinke til å ta brudebilder, og ring og hør om de har mulighet til å gjøre det på dagen deres. Hår og blomster tar du på sparket dagen før! Gå innom en frisør som ser ut til å være "din stil", og snakk litt med dem om hva du kunne tenke deg. Det går garantert bra! Samme med blomster, med mindre du skal ha veldig spesielle blomsterslag som butikken må bestille på forhånd. Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 16. juli 2002 #3 Skrevet 16. juli 2002 Tror nok at det kan være lurt å bestille fotograf på forhånd! Vi gifter oss i Gøteborg, og det meste faller på plass - kjole, kirke, hotell og frisør er i boks nå (jeg spurte bookingen på hotellet om hun kunne anbefale frisør, og bestilte der hun anbefalte... Håper det blir bra :-)) Det er sikkert mulig å ordne både frisør og blomster dagen før, i hvertfall hvis du ikke skal ha noe avansert, men jeg synes det er greit å ha ting i boks i god tid.. lykke til med planleggingen! Ragnhild
Gjest Cesol Skrevet 16. juli 2002 #4 Skrevet 16. juli 2002 Hei! Giftet meg i Paris i vår, og her er mine erfaringer ang det du lurer på: For å unngå stress og mas dagene før bryllupet er det best jo mer som er bestemt og klart på forhånd. Fotograf ville jeg bestilt før dere reiser. De er ofte opptatte, og det er ikke så lett å finne ved å bare gå rundt, eller ringe rundt. Bruk internett!! Blomster: vi hadde med utskrift av bilde av en bukett jeg ønsket å få laget til en blomsterbutikk. De laget og leverte på hotellet. Du kan også bestille via interflora o.l, det beste er å ha et bilde klart og bestille så tidlig som mulig. Kanskje de må bestille blomstene du skal ha osv. Husk knapphullsblomst! Frisør......Det holdt på å bli fullstendig krise for min del: det lå en tilsynelatende bra salong vegg i vegg med hotellet, og forloveren min og jeg bestilte time der dagen før. Dette var med en mann som snakket engelsk....ikke alle franskmenn gjør det nemlig (og fransken vår er ganske dårlig...). DAGEN kom, og vi møtte opp til avtalt tid. Der viste det seg at det var en annen frisør som skulle lage oss (meg) til, og hun var 20 min. forsen...og snakket IKKE engelsk....Det ble et virvar av fingerspråk og tårer, prøving og feiling. IKKE KJEKT! Hun hadde sin bestemte mening om hvordan hun ville lage meg til, og det var IKKE min smak. Men det ble "ok" (ikke drømmesveisen). Så moralen er: dersom du kjenner noen lokale som kan anbefale en frisør så gjør det. Husk bilde av en lignende frisyre dersom du finner det..... Lykke til med bryllupet!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå