AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #1 Skrevet 7. mars 2016 Jeg har tenkt å kjøpe den nye Samsung-telefonen, men det er noen år siden jeg kjøpte telefon sist (tre år siden jeg fikk min første smarttelefon, Samsung SIII), så jeg er litt redd for å gå i en pengefelle. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan vite hva som er den beste dealen? Er det best å kjøpe med abonnement og telefonen på avbetaling, eller er det best å kjøpe telefonen for seg (7290) og bare beholde det abonnementet jeg har? Jeg har 199 i mnd nå, men ser for meg at jeg vil bruke litt mer nett når jeg får en telefon som faktisk fungerer ordentlig. (Min kan bruke fire forsøk på å åpne facebook, og da blir det til at jeg ikke bruker den så mye). Men hvis jeg velger å beholde det abonnementet jeg har er det jo billigst å kjøpe telefonen uten abo. Men hvis jeg oppdaterer til et abo som koster 299 i mnd vil det totalt bli 11.178 kroner, og da er det billigere å kjøpe pakker, der totalprisen på telefon og abo blir rundt 10.000. Hva ville dere gjort, er det noen anbefalinger? Den forhåndsselges fra en rekke aktører med og uten abo, syns det er så vanskelig å velge. Vil ha minst mulig styr. Jeg har Telenor nå, Basis S. Ti tusen til sammen på et år høres jo så vilt dyrt ut..! Alle tips, råd eller historier om hva du selv har gjort mottas med stor takk! Anonymkode: 67f8a...083
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #2 Skrevet 8. mars 2016 Ingen tips til hvordan får en ny tlf billigst mulig uten å bli lurt? Anonymkode: 67f8a...083
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #3 Skrevet 8. mars 2016 Alle de nyeste telefonene koster en formue. Hvorfor ikke bare kjøpe feks en brukt S5 om du vil ha det "billig"? Anonymkode: e565b...42e
Polly Ester Skrevet 8. mars 2016 #4 Skrevet 8. mars 2016 Sjekk OneCall, jeg tror de er billigere enn Telenor. Både om du bytter til abo der og om du velger å kjøpe telefonen kontant. Fant ikke noe Basis S på Telenor sine sider så kan ikke sammenligne med samme type ab hos OneCall, men jeg betaler 199,- for 1GB og fri tale/sms/mms.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #5 Skrevet 8. mars 2016 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle de nyeste telefonene koster en formue. Hvorfor ikke bare kjøpe feks en brukt S5 om du vil ha det "billig"? Anonymkode: e565b...42e Fordi siden jeg kjøper tlf så utrolig sjelden (venter til de nesten ikke kan brukes, og der er jeg nå med 3'ern), at jeg tenker jeg vil ha den nyeste når jeg først skal kjøpe. Så det er ikke det at jeg absolutt skal ha det så billgst mulig, men at jeg vil unngå å bli lurt. Takk! Basis S på Telenor er 199 i mnd og 1 GB det også, men det abonnementet kan ikke kjøpes sammen med den tlf. Så evt kan jeg kjøpe den uten abo og bare fortsette med det jeg har. Men får kanksje nytt simkort uansett om man kjøper ny tlf? Siden dette bare er min andre smarttelefon er jeg ikke heelt sikker på hvordan det funker. Jeg sender nesten ikke sms (bruker whatsapp), og ringer lite. Bruker mest nett, men da til nettsider, for det meste, og facebook). Info om abo jeg har nå: Inkludert i abonnementet Fri bruk minutterFri bruk SMS40 000 MMS1 GBInntil 10 Mbps Anonymkode: 67f8a...083
Polly Ester Skrevet 8. mars 2016 #6 Skrevet 8. mars 2016 Jeg vet ikke helt hvordan Telenor er i forhold til ab, det billigste som jeg så på nettsiden deres var samme som du har nå, men prisen er nå 249,- Kan hende de gir deg en bedre avtale for å beholde deg som kunde, men for meg så så det ut som du sparer penger på å gå over til Onecall.
Jerry Lee Skrevet 8. mars 2016 #7 Skrevet 8. mars 2016 Hvorfor pokker bruke drøssevis av penger på 7 om 5 fortsatt funker greit? Min gjør det...
Polly Ester Skrevet 8. mars 2016 #8 Skrevet 8. mars 2016 Fordi 5'ern kommer til å være utdatert om 3 år, mens 7'ern fortsatt vil være grei? Jeg bytter mobiler sånn ca én gang i året, så jeg kjøper aldri de dyreste, men h is man kjøper mo il en gan hvert skuddår, så er det kanskje mer greit å bruke myyyye penger på nytt?
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #9 Skrevet 8. mars 2016 Samboeren har 5, og den begynner å dø, så da tenker jeg at det kanskje ikke er verdt å kjøpe helt ny av en gammel modell. Elles er det vel fordi jeg aldri gjør sånt, aldri kjøper ny modell av noe som helst, og kun har eid 1 smarttelefon hele mitt liv. Pleier å beholde mobilene til de er minst fire år, men nå virker ikke høyttaleren, så da er det litt vrient. Så det er litt lukusgreie som jeg for én gangs skyld vil unne meg. 35-årsgave til meg selv! Sjekka Onecall, men argh, de var utsolgt for "gull"-modellen. Ellers er jo folkepakka 3 mbyte bra, virker det som! Hørte med telenors kundeservice, og de hadde ikke noe tilbud for å beholde gamle kunder på den modellen. Men jeg finner ikke den 249-prisen, er ikke den bare for folk under 21 år? (ellerså er jeg blind, men har sett nøye, for kundeservice sa også det). Ellers ser jeg Netcom eller telia som de plutselig heter, har 299 i mnd og 30 mbt/sekund, mens telenor har samme til 20mbt. Anonymkode: 67f8a...083
Gjest Sisti Skrevet 8. mars 2016 #10 Skrevet 8. mars 2016 Må du ha telenor, da? Hos Hello får du 3GB, fri tale og sms til 199,-. For 50 kroner mer får du 5 GB. Og Telenordekning uansett. Da må du jo kjøpe telefonen uten abo, men du må jo se på hva du får for pengene, ikke bind deg til et dårlig abonnement (som du har nå! Du kunne fått det samme for halve prisen!).
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #11 Skrevet 8. mars 2016 Nei, jeg må absolutt ikke ha telenor, altså. Det er derfor jeg opprettet denne tråden. For å finne et abo som er hakket bedre enn det jeg har og som likevel ikke gjør at jeg blir helt låst av noe dyrt. Hello har jeg aldri hørt om, men det hørtes jo veldig bra ut. Da kunne jeg kjøpt telefonen løst og så kjøpt det abo når jeg fikk telefonen. De er nettopp sånn her info jeg var på jakt etter, føler det er så sykt mye forskjellig info, og er redd for å bli lurt. Anonymkode: 67f8a...083
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #12 Skrevet 8. mars 2016 Wow, Hello + kjøp av telefon utenom koster bare 9690 totalt på et år, mens billigste med å binde seg koster 10.087. Men det er dårligere Mbt/sekund, da. Bare 10. Hvordan merker man den forskjellen, egentlig? Netcom har 30. Anonymkode: 67f8a...083
Gjest Sisti Skrevet 8. mars 2016 #13 Skrevet 8. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Wow, Hello + kjøp av telefon utenom koster bare 9690 totalt på et år, mens billigste med å binde seg koster 10.087. Men det er dårligere Mbt/sekund, da. Bare 10. Hvordan merker man den forskjellen, egentlig? Netcom har 30. Anonymkode: 67f8a...083 Hello selv sier dette om hastighet: https://www.hello.no/hastighet Har du noen grunn til å tro at du trenger større hastighet? Jeg vil tro det har større betydning hvis du har tenkt å bruke mobilnettet på pc-en (for eksempel på hytta), eller skal streame mye film (men da trenger du jo mer GB).
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #14 Skrevet 8. mars 2016 Helt ærlig: Jeg kan ikke nok om det med hastighet. Det jeg vil bruke telefonen til i hovedsak er sosiale medier, ta bilder, ta video, surfe, høre på spotify og podcasts. Den jeg har nå trenger gjerne fire forsøk på å laste opp facebook, så jeg klikker snart. Så hvordan høres det ut for 10 mbt/s? Anonymkode: 67f8a...083
Gjest Sisti Skrevet 8. mars 2016 #15 Skrevet 8. mars 2016 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt ærlig: Jeg kan ikke nok om det med hastighet. Det jeg vil bruke telefonen til i hovedsak er sosiale medier, ta bilder, ta video, surfe, høre på spotify og podcasts. Den jeg har nå trenger gjerne fire forsøk på å laste opp facebook, så jeg klikker snart. Så hvordan høres det ut for 10 mbt/s? Anonymkode: 67f8a...083 I følge linken jeg ga er det mer enn nok. Jeg har Hello og har ikke opplevd problemer med hastigheten overhodet - ofte switcher jeg over til mobildata fra trådløst hjemme også, fordi mobildata er raskere. Men jeg kan ikke mye om det jeg heller. hva har du i dag? Føler du nettet (ikke mobilen) er tregt? Og hjemme skal du vel bruke trådløst nett?
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #16 Skrevet 8. mars 2016 I dag har jeg inntil 10mb, faktisk. men jeg kommer nok til å bruke den mer enn det jeg gjør i dag, og jeg bruker feks ikke spotify nå fordi mobilen min har dritdårlig batteri. Men generelt er den ikke treig på nettet til å laste opp sider og sånt, nei. Eller, det hender, men det var ikke sånn før, så det tror jeg er at mobilens system treiger til alt. Men takk for veldig informativ link, så på hele rapporten der, og hvis de faktisk også har testa å kjøre mange programmer samtidig burde det jo ikke være noe problem! Tusen takk for bra svar! Anonymkode: 67f8a...083
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå