AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #1 Skrevet 7. mars 2016 Jeg skal prøve å gjøre historien kort: Vi har 2 katter. Den ene er 3 år, og er vant med å være ute. Men hun går aldri langt fra huset, stort sett rusler hun rundt i hagen eller ligger i en stol på terrassen. I nabolaget har hun også en god "kattevenninne", og de liker å være ute sammen. Den andre katten er 1 år. Han har ikke vært ute på egen hånd Min mann er ofte borte hele uka pga. jobb, så kattene er mest vant med meg. Men de kjenner også ham godt, og er trygge og kosete med ham. På grunn av jobb, måtte jeg reise vekk i 2 måneder nå i 2016. Jeg skal reise hjem om 1 uke. For at ikke kattene skulle være så mye alene, ble de plassert hjemme hos svigermor og svigerfar. Og mannen min flyttet midlertidig hjem til foreldrene sine, slik at kattene skulle oppleve at det var noen de kjente på det nye stedet. Kattene får ikke være alene ute når de er der, de er alltid i følge med min mann eller foreldrene hans. Det har gått veldig bra nå i 7 uker. Kattene har ikke prøvd å komme seg over/under hagegjerdet, og følger pent med inn i huset igjen når de blir bedt om det. Og nå fremover er situasjonen som følger: Vi har begge fått nye jobber i en annen landsdel. Prosjektjobber med varighet 1,5 år. Jobbene innebærer at vi til tider er mye borte hjemmefra (en av oss vil stort sett være mer hjemme mens den andre er borte, men ikke alltid). Vi tror begge den beste løsningen for de neste 1,5 årene er at kattene blir hos svigermor og svigerfar. Selv om vi kommer til å savne dem noe alldeles voldsomt... Og de savner nok oss. Likevel vurderer vi fremdeles å ta dem med oss. Usikkert hva som er best. Men det første problemet er dette: Jeg reiser altså hjem om 1 uke, blant annet for å pakke ned alt av inventar og møbler, vi har sagt opp leiligheten og flytter innen 30/4. Jeg vil gjerne ha den eldste katten hos meg de 5-6 ukene. Hun er jo vant med leiligheten, hagen og har venner der. Og jeg vet hun savner (og husker) meg også. Når jeg prater med min mann på Skype, og hun hører stemmen min og ser meg, kommer hun løpende til pcen, og prøver å finne mamma... Er det veldig egoistisk av meg å ønske meg 5-6 uker med pusen? Jeg vet at hun får det fint, jeg har tid til masse kos og hun kan være fritt ute med sine gamle venner. Eller er det best for henne å ikke bli flyttet på enda en gang? (Det er ikke aktuelt å vurdere å ha den yngste katten der mens jeg pakker, han er i en alder der pakking&kartonger ikke blir særlig effektivt...) Uff, dette er vanskelig. Arbeidsmarkedet er tøft, og vi må ta de jobbene som vi kan få. Men vi er skikkelig "cat crazy" - begge to. Anonymkode: 38728...b07
Tvist Skrevet 7. mars 2016 #2 Skrevet 7. mars 2016 Ta med deg gamlepus i de 5-5 ukene. Hun er jo kjent der, så det går nok helt fint. Hun vil nok sette pris på å få tid sammen med deg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå