AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #1 Skrevet 7. mars 2016 Er da mye bedre å se på tv. Anonymkode: ffbee...f07 1
EvaLena Skrevet 7. mars 2016 #3 Skrevet 7. mars 2016 Lever meg bedre inn i å lese bøker enn å feks se de filmatisert. Ellers ser jeg lite på TV også, det er for kjedelig 3
Gjest FarDareisMai Skrevet 7. mars 2016 #4 Skrevet 7. mars 2016 Liker å bruke hodet når jeg underholder meg selv. Med en bok kan jeg lage meg min egen verden istedetfor å få det ferdig fordøyd via tv. TV er greit nok. Men syns bøker er så mye bedre.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #5 Skrevet 7. mars 2016 Poenget med å lese skikkelige bøker er å utvikle sin språklige forståelse og språkbru både skriftlig og muntlig. Utvikle sitt intelekt og å kunnskap en ellers ikke får. Kanskje dumikke forstår vitsen fordi du ikke ser deg selv i samspill med andre eller ikke har lest gode bøker som har fanget og oppslukt all din tid og interesse fra begynnelse til slutt? Anonymkode: 056a7...8ea 6
Gjest supernova_87 Skrevet 7. mars 2016 #6 Skrevet 7. mars 2016 At man kan i det hele tatt spørre det spørsmålet er for meg totalt ... kommer ikke på et passende ord en gang. Jeg kunne aldri passet sammen med et menneske som i oppriktighet spurte det spørsmålet! Det er én ting å ikke like å lese bøker selv, men å virkelig spørre "hva er egentlig poenget?", det blir bare en helt annen liga.
TheGirlWhoWaited Skrevet 7. mars 2016 #7 Skrevet 7. mars 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er da mye bedre å se på tv. Anonymkode: ffbee...f07 Jammen, da ser du på TV da vettu 3
Gjest HappyWaffle Skrevet 7. mars 2016 #8 Skrevet 7. mars 2016 bøker er så mye mer spennende en tv! jeg eier ikke tv en gang fordi det er så mye dritt der jeg har nett å ser på det jeg vil på pc'en med bøker så kan man leve seg inn i en verden man selv skaper i hodet, man lager egne karakterer og får noe mer interessant å snakke om en senkveld
Gjest Uhumskheter Skrevet 7. mars 2016 #9 Skrevet 7. mars 2016 Klarer helt fint å få til begge deler. Poenget med å lese bøker for meg er at det er mange kule historier jeg vil leve meg inn i og ikke alle går på tv eller finnes på film
Fiberhusk Skrevet 7. mars 2016 #10 Skrevet 7. mars 2016 Lever meg mye bedre inn i bøker. Men lesevanskene mine ødelegger for meg, så har ikke klart å lese "skikkelig" på lenge
Larsern Skrevet 7. mars 2016 #11 Skrevet 7. mars 2016 Hvorfor gå på tur når du kan ta bussen? Vel, der du vil gå på tur er ikke nødvendigvis der bussen har rute og vice versa. Mange, meg selv inkludert lærer også bedre av å lese enn å se f.eks instruksjonsvideoer. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #12 Skrevet 7. mars 2016 Elsker å lese 😊 Det er noe med å lage egne bilder til det du leser, og kunne nyte en god bok i ro og fred 😊 Anonymkode: c7b64...de7 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #13 Skrevet 7. mars 2016 Ja takk, begge deler! Elsker å lese, elsker å se serier. Anonymkode: c0488...399 1
Gjest Raindrops Skrevet 7. mars 2016 #14 Skrevet 7. mars 2016 Mener jeg har lest forskning som viser at de som leser bøker har mer velutviklet empati, fordi de gjennom lesning vil se ting fra andre perspektiver, og oppleve smerte og glede gjennom karaktene i bøkene som de ellers ikke ville opplevd. Et annet sentralt poeng er at bøker tvinger deg til å tenke og til å bruke fantasien, slik at det er med på å holde hjernen aktiv etterhvert som man eldes, i tillegg til at man utvikler seg språklig, som kan gjøre det lettere å både reflektere innover og å uttrykke seg. Men hver sin smak, det finnes sikkert forskning som sier at bøker gjør deg feit også. Selv holder jeg på å kjede meg ihjel av film og tv.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #16 Skrevet 7. mars 2016 Liker både bøker og TV, men jeg slapper mye bedre av med en bok enn med en film. Anonymkode: cc851...321
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #17 Skrevet 7. mars 2016 Er du Petter Pilgaard? Anonymkode: 2aff2...689 1
tussi680 Skrevet 7. mars 2016 #18 Skrevet 7. mars 2016 Elsker bøker, de sier at hjernen jobber mer og "ser for seg handlingen" inne i hodet og det er visst bra.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #19 Skrevet 7. mars 2016 Det er ikke alle bøker som er på tv ): Anonymkode: d9aa6...691
literally Skrevet 7. mars 2016 #20 Skrevet 7. mars 2016 Liker begge deler, men slapper bedre av med en bok, kjeder meg som regel når jeg ser på tv. Må alltid være på telefonen eller noe i tillegg til å se serier, og orker aldri se en hel film alene. Når en leser kan en jo forestille det seg akkurat som en vil, og det er viktig for å holde språket og lesekunnskapene ved like. Merker jeg leser mye saktere etter en periode uten så mye lesing.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå