Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er sykemeldt, sendte inn papir D som jeg skulle.

Fikk til svar at punkt om egen erklæring som må gjøres for å kreve syke penge refusjon manglet, og at jeg måtte reise dit ( arb sted ) for å gjøre det?

Nå er jeg i en forfatning som gjør at jeg er sengeliggende, noen som vet hvordan løse dette?

Anonymkode: 69cc8...663

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be de sende den delen som skal fylles ut så sender du den tilbake. Du har vel noen som kan hjelpe deg? Ikke verre enn det. Har mått gjøre det samme selv. Viktig og lese alle delene før sykmelding sendes videre. Du har sikkert ikke krysset av for om ferie er avholdt osv. samt signatur.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Mokkilokki skrev:

Be de sende den delen som skal fylles ut så sender du den tilbake. Du har vel noen som kan hjelpe deg? Ikke verre enn det. Har mått gjøre det samme selv. Viktig og lese alle delene før sykmelding sendes videre. Du har sikkert ikke krysset av for om ferie er avholdt osv. samt signatur.

Fikk dette til svar, derfor jeg ble litt forvirret:

Du har ikke fylt ut punkt om egen erklæring som må gjøres for å kreve sykepenge refusjon. På erklæring om arbeidsufør motatt i dag har du ikke levert i utfylt stand del som skal sendes til den som utbetaler sykepenger. Fint om du kan komme ut hit å få dette gjort.husk da del som mangler.

Ingen mulighet for å reise ut dit, har opplevd så urovekkende arbeidsforhold at jeg er sykemeldt, sengeliggende og venter på psykolog hjelp.

Noen som vet hvordan jeg kan unngå å reise ut dit?

Takknemlig for svar.

Gjest Margit Spat
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke fylt ut punkt om egen erklæring som må gjøres for å kreve sykepenge refusjon. På erklæring om arbeidsufør motatt i dag har du ikke levert i utfylt stand del som skal sendes til den som utbetaler sykepenger. Fint om du kan komme ut hit å få dette gjort.husk da del som mangler.

For å ta det uthevede først: «del som mangler» er trolig del C. Den SKAL til arbeidsgiver.
Egenerklæringen er en del av del D. Hvis du ikke er i stand til å reise til arbeidsgiveren din, så be dem om å sende deg denne delen i posten, slik at du kan fylle den ut og sende den tilbake. Fortell at du ikke er i stand til å komme dit.

Fyll ut egenerklæringsdelen på del D, og send både del C og del D til arbeidsgiver. 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Margit Spat skrev:

For å ta det uthevede først: «del som mangler» er trolig del C. Den SKAL til arbeidsgiver.
Egenerklæringen er en del av del D. Hvis du ikke er i stand til å reise til arbeidsgiveren din, så be dem om å sende deg denne delen i posten, slik at du kan fylle den ut og sende den tilbake. Fortell at du ikke er i stand til å komme dit.

Fyll ut egenerklæringsdelen på del D, og send både del C og del D til arbeidsgiver. 

Tusen takk for svar !:)

AnonymBruker
Skrevet

Uææh... Er det noe som må fylles ut på den ene delen, av en selv? Det gjorde ikke jeg da jeg leverte... 

Anonymkode: 1c7d3...282

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uææh... Er det noe som må fylles ut på den ene delen, av en selv? Det gjorde ikke jeg da jeg leverte... 

Ja, du skal fylle ut en egenerklæring på del D. Om denne ikke er fylt ut får du som regel skjemaet i retur. Det blir ikke betalt ut noen sykepenger før NAV har D del med egenerklæring ferdig utfylt.

AnonymBruker
Skrevet

En mulighet vil jo være å få legen til skrive ut en ny kopi. 

Anonymkode: 1f94f...e60

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Angelheart2 skrev:

Ja, du skal fylle ut en egenerklæring på del D. Om denne ikke er fylt ut får du som regel skjemaet i retur. Det blir ikke betalt ut noen sykepenger før NAV har D del med egenerklæring ferdig utfylt.

Ååh, søren. Leverte for en uke siden, har ikke hørt noe. Var helt i ørska da jeg leverte sykemelding. 

Er det arbeidsgiver som betaler ut sykepenger og får refundert av nav, eller blir de direkte utbetalt fra nav (og da ikke nødvendigvis på lønningsdato)? 

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ååh, søren. Leverte for en uke siden, har ikke hørt noe. Var helt i ørska da jeg leverte sykemelding. 

Er det arbeidsgiver som betaler ut sykepenger og får refundert av nav, eller blir de direkte utbetalt fra nav (og da ikke nødvendigvis på lønningsdato)? 

Det kommer an på arbeidsgiveren. De 16 første dagene er det alltid arbeidsgiver som betaler selv. Etter dette er det NAV som betaler, men enkelte arbeidsgivere betaler selv ut lønn direkte og får refusjon fra NAV i etterkant (typisk i kommunale og statlige jobber, men også en del private). Sjekk med arbeidsgiveren din.
Om du får fra NAV skjer dette på NAV sine utbetalingsdatoer, uavhengig av din lønningsdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...