AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #1 Skrevet 7. mars 2016 Det er vel veldig sannssynlig at vi etterhvert må betale mer skatt. Si vi f.eks alle må betale 50 % i skatt: hvordan vil dette prege deg? Jeg tror vi etterhvert kommer til å bli flere og flere som sliter med å få endene til å møtes og mange kommer til å slite med motivasjonen til å jobbe. Jeg har selv jobbet for luselønn og vet hvordan det er. Det er utrolig "gøy" når lønningen kommer og nesten alt går ut til regninger. Samtidig så må jeg si at jeg gleder meg litt til dette rammer dere som heier på denne innvandringen! Anonymkode: b511c...c89
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #2 Skrevet 7. mars 2016 Det er de fattiges oppgave å gi de rike sine penger igjennom skatt. Anonymkode: 644cf...e20
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #3 Skrevet 7. mars 2016 Er vel flere som drømmer å endelig å få den uføretygda i boks slik at de kan reise til et lavkostland og peke nese til oss idioter som står opp 06:45 for å reise på jobb. Når såpass mange ressursvake får det til så bør det ikke være store problemet for ressursterke. Og når de ikke gidder lenger så har vi problemer. Vente til kidsa klarer seg selv. Pådra seg en ryggplage eller finurlig psykisk problem evt pugge symptomer på fibromyaligi. Eller noen andre plager som ikke syntes utenpå eller kan motbevises. Så er det spania, filipinene eller smilets land Thailand. Det er drømmen veit dø. Legge inn noen ekstra timer overtid siste 2-3 åra for å booste bruttoen (mest mulig i trygd) så ADIOS Anonymkode: 213f3...19b
Gjest Castielz Skrevet 7. mars 2016 #4 Skrevet 7. mars 2016 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er de fattiges oppgave å gi de rike sine penger igjennom skatt. Anonymkode: 644cf...e20 Ikke i Norge, der er det omvendt. De arbeidssomme og kløktige, bærer de late og udugelige.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #5 Skrevet 7. mars 2016 Er uføretrygdet, så 50% skatt, nei, det fungerer ikke, da må jeg bo på gata. Anonymkode: 9ff11...a23
Fiberhusk Skrevet 7. mars 2016 #6 Skrevet 7. mars 2016 Hvis jeg må betale 50% i skatt, så går det ikke rundt i det hele tatt...
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #7 Skrevet 7. mars 2016 25 minutter siden, Castielz skrev: Ikke i Norge, der er det omvendt. De arbeidssomme og kløktige, bærer de late og udugelige. Men det var jo ikke omvendt. Tvert i mot var det nettopp det den du siterte skrev: 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er de fattiges oppgave å gi de rike sine penger igjennom skatt. Anonymkode: 644cf...e20 Anonymkode: e70ff...297
Tibbie Skrevet 7. mars 2016 #8 Skrevet 7. mars 2016 Vel, før noe annet skjer, regner jeg med at regjeringen tar tilbake skattekuttet for de rikeste. Hadde det blitt økt skattetrekk, hadde jeg forventet et bedre samfunn - og at en del av tannlegeregninga blir en del av dette. At flere syke får hjelp, at vi har råd til medisinene som kan kurere kreft, at kollektivtrafikk blir billigere, at vi i større grad kan hjelpe de som flykter for livet sitt... Vel, det som gjør Norge til et bedre land. Personlig ville det blitt lite øl og sosialisering om jeg måtte betale 50 prosent skatt Jeg tviler veldig sterkt på at det noen gang kommer til å skje. Husk at det som skjer med oss, skjer også med politikerne som stemmer for dette.
Gjest Castielz Skrevet 7. mars 2016 #9 Skrevet 7. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men det var jo ikke omvendt. Tvert i mot var det nettopp det den du siterte skrev: Anonymkode: e70ff...297 Ikke gjør deg teit med vilje.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #10 Skrevet 7. mars 2016 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er vel flere som drømmer å endelig å få den uføretygda i boks slik at de kan reise til et lavkostland og peke nese til oss idioter som står opp 06:45 for å reise på jobb. Når såpass mange ressursvake får det til så bør det ikke være store problemet for ressursterke. Og når de ikke gidder lenger så har vi problemer. Vente til kidsa klarer seg selv. Pådra seg en ryggplage eller finurlig psykisk problem evt pugge symptomer på fibromyaligi. Eller noen andre plager som ikke syntes utenpå eller kan motbevises. Så er det spania, filipinene eller smilets land Thailand. Det er drømmen veit dø. Legge inn noen ekstra timer overtid siste 2-3 åra for å booste bruttoen (mest mulig i trygd) så ADIOS Anonymkode: 213f3...19b Tror ikke du skal misunne oss som er på uføretrygd på grunn av sykdom. Det er langt fra alle som bare kan reise til lavkostland, man må ha helse til det. Jeg har problemer med å komme meg til nabobyen, og der ligger sykehuset så dit må jeg jevnlig. Å ikke klare å være ute i sosiale sammenhenger, misunner du oss det? Jeg har vært ute 4-5 ganger på 4 år. Og da mener jeg kino, kafebesøk eller venninnebesøk. Misunner du oss isolasjonen? Jeg stod opp i mange år klokka halv fem for å nå laboratoriet jeg jobbet på klokka 7, det er noe jeg aldri har klaget over og det er ikke derfor jeg er uføretrygdet. At andre må handle inn for deg og at flere mennesker har fullmakt for å hente de 9 forskjellig medikamenter jeg går på hver dag? Misunner du oss virkelig? Vær du glad for at du slipper å stå opp til et smertehelvete, som får meg til å lure på hvor lenge jeg makter dette livet. Jeg er ikke ressurssvak selv om jeg er uføretrygdet, jeg har en master pluss en bachelor. Ressurstyrke betyr også evne til empati Anonymkode: 56e65...714 1
herzeleid Skrevet 7. mars 2016 #11 Skrevet 7. mars 2016 34 minutter siden, Tibbie skrev: Vel, før noe annet skjer, regner jeg med at regjeringen tar tilbake skattekuttet for de rikeste. Hadde det blitt økt skattetrekk, hadde jeg forventet et bedre samfunn - og at en del av tannlegeregninga blir en del av dette. At flere syke får hjelp, at vi har råd til medisinene som kan kurere kreft, at kollektivtrafikk blir billigere, at vi i større grad kan hjelpe de som flykter for livet sitt... Vel, det som gjør Norge til et bedre land. Personlig ville det blitt lite øl og sosialisering om jeg måtte betale 50 prosent skatt Jeg tviler veldig sterkt på at det noen gang kommer til å skje. Husk at det som skjer med oss, skjer også med politikerne som stemmer for dette. Jeg tenker det er nettopp det jeg har uthevet i innlegget ditt som blir problemet fremover. Mange forventer nok at "vi" vil få forbedret mange av disse godene om skattene økes fremover, men realiteten kan fort bli at vi må betale mer for å få tilsvarende goder som de vi har i dag, eller dårligere. Da skal det bli spennende å se på folks vilje til å betale mer. 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #12 Skrevet 9. mars 2016 Den 7.3.2016 at 14.14, AnonymBruker skrev: Det er vel veldig sannssynlig at vi etterhvert må betale mer skatt. Si vi f.eks alle må betale 50 % i skatt: hvordan vil dette prege deg? Jeg tror vi etterhvert kommer til å bli flere og flere som sliter med å få endene til å møtes og mange kommer til å slite med motivasjonen til å jobbe. Jeg har selv jobbet for luselønn og vet hvordan det er. Det er utrolig "gøy" når lønningen kommer og nesten alt går ut til regninger. Samtidig så må jeg si at jeg gleder meg litt til dette rammer dere som heier på denne innvandringen! Anonymkode: b511c...c89 Hvor får du det i fra? Skatten går jo ned! Anonymkode: 3f2ee...ee3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå