Gå til innhold

frekt å spørre om arveklær ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ei jeg kjenner spurte meg om arvetøy fra gutten vår som hun kunne gi til noen som sliter. Frekt? Vil jo ikke bare gi tøy vekk til fremmede. Merker jeg er sur på henne..

Anonymkode: de8ab...01e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest incognita
Skrevet

Hvorfor gjør det deg sur?

AnonymBruker
Skrevet

Hun mente det vel godt. Men jeg ville ikke gitt noe om jeg ble spurt; jeg vil selv bestemme hvem som skal få arveklær fra meg.

Anonymkode: 4bffa...dc3

• Liker 3
Skrevet (endret)

Hvordan kan du bruke si "ei du kjenner" først også rett etterpå omtale henne som fremmed? Veldig selvmotsigende. 

Sorry! Leste litt for fort...

Endret av Veslefrikk
  • Liker 1
Skrevet

Det var da virkelig ikke mye å henge seg opp i? Skjerpings.

• Liker 2
Skrevet

Ikke vær sur på henne.

Tanken var nok "om du har noe som du/dine aldri kommer til å bruke igjen, som du kommer til å kaste eller gi til veldedighet, kan du gi det til meg, for jeg vet om noen som trenger det".

Ikke at du skulle gi klær du ønsker å beholde eller som har en verdi for deg.

Tanken var nok god, og var det ikke noe mer press enn et spørsmål er det ikke noe å irritere seg over. Du kan si at du skal tenke på det. Finner du noe som passer så gir du det, hvis ikke så sier du "dessverre".

• Liker 14
Skrevet

Det er jo bare å svare nei om det ikke passer for deg. Ikke noe å bli sur for om ikke hun ble sur for svaret hun fikk.

• Liker 5
Skrevet

Min venninne fikk babyklær for å gi til en person jeg ikke kjente. Syntes det var helt ok å bli spurt. Jeg kunne sagt nei om jeg ikke ønsket å bidra. 

Ekkoet kommer med gode poeng.

• Liker 5
Skrevet

Nei. ..!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes ikke det var frekt, jeg synes heller det var smålig av deg å bli sur for det. Det var jo bare et spørsmål. Et spørsmål du kunne velge å svare ja eller nei til. Det er mange som trenger klær der ute og om hun visste at du ikke hadde planer om å få flere små så kunne det jo være mer fornuftig å gi bort klærne? 

Anonymkode: 1bc82...591

• Liker 14
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ei jeg kjenner spurte meg om arvetøy fra gutten vår som hun kunne gi til noen som sliter. Frekt? Vil jo ikke bare gi tøy vekk til fremmede. Merker jeg er sur på henne..

Ser ikke problemet ditt, har du klær til overs, så må det da være steikbra å hjelpe noen som sliter.

Gjest Magnifiq
Skrevet

Selvsagt er det greit å spørre.

Naboen spurte om vi hadde noe klær og leker etter ungene hun kunne ta med når hun skulle på et asylmottak. Hadde i utgangspunktet ikke planer om å gi det bort, men herlighet. Hvilken nytte gjør det på loftet uansett.

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er "ei du kjenner" så er det jo ikke "fremmede"!!

Og nei, dette er da overhodet ikke frekt. Ganske vanlig å arve tøy, og hva annet har hun gjort enn å spørre om du har noe å avse? Det er virkelig ikke noe å bli sur for - hvis det er så jævla vanskelig for deg, så svarer du nei da ama!

• Liker 1
Gjest Margit Spat
Skrevet

Nei, det er ikke frekt, det er omtenksomt. Jeg kan ikke for mitt bare liv forstå at det går an å bli sur på noen for at de spør om du har noe å avse til noen som sliter.

Frekt blir det først dersom du oppdager at vedkommende legger ut det hun har tigget til seg for salg. 

AnonymBruker
Skrevet

Hm...forstår ikke helt hva som var problemet! Må du kjenne de som arver klær etter barna dine?? Jeg synes det er supert hvis klær fra barna mine kan komme til nytte hos noen som trenger dem! Gjemmer ganske mye som jeg har et nostalgisk forhold til, mens resten går tiø Fretex el.l. Hvis noen hadde spurt, hadde jeg gitt dem bort med glede. Sitter faktisk og lurer på om jeg skal spørre ei på barselgruppa om hun vil ha noen klær etter mi eldste jente, men lurer på om det er frekt å spørre henne...om det antyder at jeg tror de har dårlig råd liksom (hun er arbeidaledig, men jeg vet ikke hva mannen tjener). Litt motsatt problemstilling fra deg igrunnen...

Anonymkode: 6ddc0...41d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dere er en bra gjeng. :)  

Jeg skal stoppe tråden nå og si at dette var en trolletråd, og at det var jeg som var den "frekke" veninna som ønska å hjelpe noen jeg kjenner godt som har veldig lite å rutte med.  Jeg har desverre fornærmet de jeg spurte og lurte på om jeg hadde gått over streken i det å spørre dem.

ts

• Liker 2
Skrevet

Det var bare ett spørsmål og du ble sur?!!? 

Skal ikke mye til for at du blir sur da gitt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hehe...det var jeg som svarte dg her over og som lurte på om det ville være frekt å tilby arveklær...ser at noen vil ta det ille opp da iallefall!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Meg over her igjen 😄. Misforsto deg, ser jeg. Jeg trodde du fornærmet de som skulle arve, men det var de du spurte om arveklær som ble fornærmet! Det synes jeg var smålig av dem! Er jo bare å si nei, eller si at de skal se etter om de evt har noe. De fleste har jo en del babyklær som nesten ikke blir brukt før de er for små.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...